اسکان مسافران نوروزی بخشی از سلامت سفر را مهیا می کند – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

اسکان مسافران نوروزی بخشی از سلامت سفر را مهیا می کند - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل؛ اسماعیل زارعی کوشا عصر دوشنبه در آیین آغاز به کار طرح ملی خدمات بشر دوستانه هلال احمر کردستان در آستانه سال جدید با حضور در پست خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر استان مزین به نام «شهید ورمقانی» به پویش این جمعیت پیوست و ضمن بازدید از روند ارایه خدمات و تبریک سال نو به نیروهای حاضر در پست ها اظهار کرد: مهیا شدن شرایط اسکان برای مسافران نوروزی و گردشگران بخشی از امنیت و سلامت سفرها را تامین می کند و آرامش خاطر را به مسافران هدیه می دهد.

وی افزود: اعضای ستاد سفرهای نوروزی از جمله جمعیت هلال احمر با صرف بهترین زمان خود در ایام تعطیلات برای رفاه همشهریان و هموطنان تلاش می کنند و این مهم ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی یادآور شد: تامین سفری سالم و ایمن برای همنوعان و فراهم آوردن شرایط مناسب برای کمک رسانی سریع و حفظ سلامتی مسافران در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارند.

زارعی کوشا تصریح کرد: اعضای ستاد سفرهای نوروزی از جمله جمعیت هلال احمر با ایجاد فضایی متفاوت برای مسافران و ارایه خدمات بشر دوستانه و توزیع بروشورهای آموزشی کمک های اولیه حضور همیشگی خود را به نمایش می گذارد و در کنار سایر ارگان های اجرایی و ستاد سفرهای نوروزی، در خدمات رسانی به هموطنان نقش سازنده و موثری دارد.

وی در روند این بازدید از جمعیت هلال احمر استان برای اجرای طرح های امداد و نجات در طول سال و راهنمایی مسافران و گردشگران در ایام نوروز پیشرو، پیشاپیش قدردانی کرد.

گفتنی است؛ طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1403 در 34 پایگاه امداد و نجات جاده ای هم زمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شد.

بر اساس این گزارش این طرح در قالب 14 پایگاه ثابت، هفت پایگاه موقت، 10 تیم پشتیبان، سه تیم واکنش سریع و امداد هوایی تا چهاردهم فروردین 1403 در استان کردستان جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به هم وطنان آماده باش هستند.

در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده باش است که در صورت نیاز به مسافران خدمات ارایه می دهد.

در این طرح 30 دستگاه آمبولانس، 9 دستگاه خودروی نجات، 10 دستگاه کمک دار، 10 موتور سیکلت و یک دستگاه آرگو جهت امدادرسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در آماده باش هستند و نیروهای آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.

در طرح ملی امداد و نجات نوروزی 1403، در مجموع 20 روز عید، 170 نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیرهای مواصلاتی فعالیت خواهند داشت و هم وطنان می توانند در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی با سامانه 112 هلال احمر تماس بگیرند.

اجرای این طرح در جمعیت هلال احمر ارزشمند است و در راستای پیام «نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای» و اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری های سوانح و حوادث است، اجرا می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسکان مسافران نوروزی بخشی از سلامت سفر را مهیا می کند – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسکان مسافران نوروزی بخشی از سلامت سفر را مهیا می کند – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.