با انواع رایحه های عطر آشنا شوید

با انواع رایحه های عطر آشنا شوید

سیمارتیکل:

برای درک دقیق تر انواع رایحه ها، ابتدا باید توجه داشته باشیم که هر عطر سه بخش اصلی دارد: شخصیت، طعم و بو. در ادامه به معرفی تک تک اجزای تشکیل دهنده رایحه نهایی عطر و ادکلن می پردازیم.

طعم عطر

در دسته طعم عطر می توان به رایحه هایی مانند شیرین، تلخ، ترش و تند اشاره کرد. اما در اینجا به بررسی چهار طعم رایج می پردازیم.

رایحه شیرین

عطرهای با رایحه شیرین بیشترین محبوبیت را در بین عطرها به خصوص در بین خانم ها دارند. این عطرها شامل رایحه های گلی (مانند گل رز و یاس)، شکلاتی، کاراملی و در برخی موارد رایحه های چوبی و شیرین و تند هستند. طبیعت گرم این رایحه ها آن ها را برای روزهای سرد سال مناسب می کند و احساس آرامش، صمیمیت و اعتماد به نفس را به اطرافیان القا می کند.

محبوب ترین عطرهای شیرین برای زنان و مردان:

  • زنان: تام فورد ویولت بلوند، شانل چنس، ورساچه صورتی، شانل کوکو مادمازل، ورساچه اروس
  • مردان: Creed Ontus، Tom Ford Black Orchid، Versace Eros، Bulgari Black، Dolce Gabbana D’One

عطر تلخ

عطرهای تلخ اغلب جزو پرفروش ترین محصولات عطری به خصوص در میان عطرهای مد روز و کلاسیک هستند. این عطرها برای مجالس رسمی، خاص و عاشقانه بسیار مناسب بوده و یکی از جذاب ترین گزینه ها برای جوانان می باشد. نت های تلخ شامل چوب سوخته، دارچین، میخک، قهوه، نعناع، ادویه های شرقی و ریشه های گیاهی است.

محبوب ترین عطرهای تلخ زنانه و مردانه:

  • زنان: Versace Crystal Noir، Tom Ford Oud Wood Uni، Chanel Bleu de Chanel.
  • مردان: لالیک سیاه، Dior Homme شدید استVersace Pour Homme، Versace Blue

بوی ترش

عطر ترش حس سرزندگی، طراوت و ماجراجویی را به دیگران منتقل می کند. این عطرها بیشتر مناسب جوانان و برای استفاده روزمره هستند و گزینه خوبی برای استفاده روزمره در روزهای گرم محسوب می شوند. رایحه اصلی آنها مرکبات، توت و میوه ترش است.

محبوب ترین عطرهای ترش برای زنان و مردان:

  • زنان: کارتیه کنسانتری، لالیک وایت، باربری لندن.
  • مردان: Joop Homme، Victor and Rolf Spies Bom، Amvaj de Library.

رایحه تند

عطرهای تند کمترین محبوبیت را در بین انواع عطر دارند و عموما خانم ها تمایل کمتری به این نوع بو دارند. این عطرها باید به صورت محدود استفاده شوند تا باعث سردرد نشوند و عموماً در مجالس رسمی و در فضاهای باز استفاده شوند. از رایحه های این عطر می توان به ادویه، مشک، عنبر و عنبر اشاره کرد.

محبوب ترین عطر تند زنانه و مردانه

  • زن: CK One Shock.
  • مردانه: Victor & Rolf Spice Bomb، Paco Rabanne Inoctus، Amvage de Library از معروف ترین عطرهای مردانه هستند.https://atreniche.com/pcat/gender-men/) با بوی توری است.

ماهیت عطر

ماهیت عطرها جنبه مهمی از ترکیب بویایی آنهاست و به دو دسته گرم و خنک یا خنک تقسیم می شوند. عطرهای گرم دارای رایحه هایی مانند گل، مشک، عنبر، عود، عنبر و سایر رایحه های گرم هستند. این نوع عطر برای روزهای سرد سال یا مهمانی های بیرون از خانه مناسب است. از طرفی عطرهای خنک دارای رایحه های مرکباتی، آبی و گیاهی هستند. به طور کلی، برخی از رایحه های رایج مانند رایحه های چوبی یا دودی را می توان هم در رایحه های گرم و هم در رایحه های خنک یافت. بهترین زمان برای استفاده از رایحه های خنک فصل گرم سال است، اما می توانید در تمام طول سال در محیط هایی مانند محل کار یا مدرسه بدون نگرانی از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان خود از آنها استفاده کنید.

محبوب ترین عطرهای خنک برای زنان و مردان:

  • مردانه: Creed Ontos، Armaf Club de Novit Intense، Versace Blue، Marc Joseph Men Pour Homme، Versace Pink.
  • زنان: ورساچه صورتی، لالیک لامور، شانل اوتاندر، جنیفر لوپز استیل.

گروه عطر

همچنین برای شناخت کاملتر از انواع عطرها، گروه بویایی عطرها نیز بسیار مهم است. عطرها به طور کلی در گروه هایی قرار می گیرند که عبارتند از:

  1. گلی: این گروه شامل رایحه های مختلف گلی مانند گل رز، یاس، پاتچولی و گل صد تومانی است. این عطرها معمولا در گروه رایحه های شیرین و گرم قرار می گیرند.
  2. میوه ای: این گروه شامل انواع رایحه های میوه ای از گلابی و توت گرفته تا آناناس و سیب است. این عطرها معمولا در گروه عطرهای تلخ یا شیرین و خنک قرار می گیرند.
  3. مرکبات: این گروه شامل عطرهای مرکباتی مانند پرتقال و لیمو است و به طور کلی در دسته رایحه های ترش و خنک طبقه بندی می شوند.
  4. آبزی: رایحه آب دریا و گیاهان سبز در این گروه برجسته است. این عطرها معمولا در گروه عطرهای خنک قرار می گیرند.
  5. چوبی: رایحه های چوبی، دودی و چرمی در این گروه قرار می گیرند و معمولاً رایحه های تلخ، گرم یا خنک هستند.
  6. شرقی: این گروه شامل رایحه های شرقی مانند مشک، عنبر، عود و ادویه های شرقی است و معمولا در گروه رایحه های شیرین و گرم قرار می گیرد.
  7. تند: رایحه انواع ادویه ها از فلفل و زعفران گرفته تا هل و دارچین از این گروه است و معمولاً شیرین و گرم است.

لازم به ذکر است که گروه های بویایی ترکیبی نیز وجود دارند که ترکیبی از رایحه های مختلف را شامل می شوند و می توانند گرم یا سرد باشند. در نهایت، انتخاب بهترین عطر برای شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله سلیقه شخصی، مناسبت و احساسی که می خواهید القا کنید. بهترین راه برای انتخاب عطر این است که آن را روی پوست خود تست کنید و عطری را انتخاب کنید که مطابق با سلیقه و استایل شما باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با انواع رایحه های عطر آشنا شوید" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با انواع رایحه های عطر آشنا شوید"، کلیک کنید.