بخشی از جنگل نوشهر آتش گرفت

بخشی از جنگل نوشهر آتش گرفت

سیمارتیکل:

جاوید فلاح روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت 16 امروز به ستاد مدیریت بحران و یگان حفاظت شهرستان اطلاع داده شد و در اولین اقدام یک تیم موتورسیکلت برای ردیابی حریق به محل اعزام شد.

وی گفت: با توجه به صعب العبور و صخره ای بودن محل وقوع آتش سوزی، رسیدن به ورودی حدود سه ساعت به طول انجامید اما با وجود این به غیر از این تیم، گروه پشتیبانی و یگان امنیتی دیگری به محل مذکور اعزام شدند. . 30 دقیقه قبل قرار دهید

این مقام مسیول همچنین از وقوع آتش سوزی دیگری در جنگل مشلک «دالانو» در روز گذشته خبر داد.

فلاح افزود: این آتش سوزی حوالی ساعت 11 روز جمعه هفته گذشته رخ داد و مهار و اطفای حریق تا ساعت 20 همان روز به طول انجامید.

ناظر منابع طبیعی و آبخیزداری نوشهر ریون یادآور شد: در این حادثه حدود هشت هزار متر مربع از رویشگاه جنگلی مشلک در آتش سوخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران پیش از این نسبت به احتمال آتش سوزی در جنگل ها در این منطقه به دلیل گرمای هوا و دخالت انسانی هشدار داده بود.

مهرداد خزاعی پل در گزارشی با اشاره به افزایش دمای هوا در این روزها از احتمال آتش گرفتن برخی مناطق جنگلی این منطقه خبر داد.

به گفته وی، شهروندان به دلیل هوای گرم و پتانسیل آتش سوزی در طبیعت مازندران آتش روشن نکنند.

وی همچنین گفت: اگرچه اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در این مناطق انجام شده است، اما همکاری مسافران، گردشگران و مردم در این مورد بسیار موثر است.

خزاعی پل گفت: مردم در صورت آتش سوزی در زمین های منابع طبیعی با شماره تلفن های 139 و 1504 با جنگل و مراتع امداد تماس بگیرند.

از هفته گذشته تاکنون سه آتش سوزی در منطقه جنگلی غرب مازندران رخ داده و تاکنون بیش از یک هکتار از اراضی آن در آتش سوخت.

منابع طبیعی نوشهر- ریون دارای 168 هزار هکتار وسعت با 90 هزار هکتار جنگل و 35 هزار هکتار مرتع است و مساحت کل سکونتگاه ها و مستثنیات آن حدود 43 هزار هکتار است.

مازندران دارای 2 بخش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است که یکی در مرکز استان و دیگری در نوشهر غرب مازندران است.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر بیش از 660 هزار هکتار از جنگل ها، مراتع و سواحل را در بر می گیرد که معادل 28 درصد از مساحت مازندران است. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر منابع طبیعی زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- نوشهر هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بخشی از جنگل نوشهر آتش گرفت" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بخشی از جنگل نوشهر آتش گرفت"، کلیک کنید.