بیش فعالی؛ اختلال یا مزیت تکاملی؟

بیش فعالی؛ اختلال یا مزیت تکاملی؟

ADHD یک اختلال رفتاری رایج است که حدود 11 درصد از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و در حدود 4 درصد از افراد با علایمی مانند گیجی، بی قراری، فراموشی، تکانشگری و بیش فعالی تا بزرگسالی ادامه می یابد.

به گزارش سیمارتیکل، امروزه این علایم می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای کودکان در مدرسه و کاهش اعتماد به نفس شود یا در روابط بزرگسالان یا کار اختلال ایجاد کند.

کودکان مبتلا به ADHD ممکن است دایماً بین منابع اطلاعاتی در کلاس اشتباه گرفته شوند یا به دنبال انواع جدیدی از انگیزه در خانه باشند.

با این حال، نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از این ویژگی ها، مانند شتاب، امکان پذیر است انتخابگر خوشه این امر جوامع «شکارچی-گردآورنده» را مجبور به حرکت سریع کرد مناطق کاهش منابع به مناطق ثروتمند بروید.

کارشناسان گمان می کنند که این رفتار اکتشافی در جوامع اولیه به آنها یک مزیت تکاملی داده است.

اعتقاد بر این است که یافتن غذا در شرایط سخت یکی از محرک های اصلی هوش انسان است.

به عنوان مثال، هنگام جمع آوری غذا، مردم باید تصمیم بگیرند که آیا به زمینی که می شناسند بچسبند یا آن را ترک کنند و به دنبال مراتع جدید باشند.

محققان این فرضیه را مطرح کردند که افراد مبتلا به ADHD ممکن است منبع فعلی خود را رها کرده و به دنبال منبع جدیدی باشند.

مطالعه جدید این فرضیه را با جمع آوری منابع انسانی از طریق جستجوی آنلاین و سپس پر کردن فرم ارزیابی غربالگری ADHD خود گزارشی آزمایش کرد.

حدود 200 مورد از این 457 مورد از نظر ADHD مثبت بودند.

شرکت کنندگان می توانند انتخاب کنند که به جمع آوری جوایز از بخش تخلیه شده منبع ادامه دهند یا آن بخش را دوباره پر کنند.

دانشمندان دریافتند کسانی که غربالگری ADHD را مثبت نشان دادند این منابع را زودتر منتشر کردند و نسبت به کسانی که غربالگری منفی دریافت کردند، پاداش بیشتری دریافت کردند.

به گزارش ایندیپندنت، در واقع این مشکل در جوامع عشایری امروزی مانند قبیله «آریال» در آفریقا ثبت شده است که علاقه مند به تحقیق هستند و جهش های ژنتیکی مرتبط با بروز ADHD را شناسایی کرده اند.

بر اساس این یافته های جدید، ویژگی های ADHD در طول تجمع مزیت هایی را به همراه می آورند که نشان می دهد این شرایط سازگاری مفیدی برای کشف است.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بیش فعالی؛ اختلال یا مزیت تکاملی؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بیش فعالی؛ اختلال یا مزیت تکاملی؟"، کلیک کنید.