تشکیل کمیته، اولین اقدام برای تامین امنیت کشور پس از پیروزی انقلاب بود

تشکیل کمیته، اولین اقدام برای تامین امنیت کشور پس از پیروزی انقلاب بود

فرمانده انتظامی تهران بزرگ راه اندازی کمیته انقلاب اسلامی را اولین گام برای تامین امنیت کشور در روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش سیمارتیکلسردار عباسعلی محمدیان ظهر امروز در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس کمیته انقلاب اسلامی که در ستاد فرجا برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین نهاد تنها یک روز پس از پیروزی سال 1350 تشکیل شد. انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) تاسیس کمیته انقلاب اسلامی بود که در مسجد شروع به کار کرد.

وی در ادامه افزود: در گام بعدی کلانتری های شهرهای شهرداری به صورت مشترک تشکیل شد و به مرور زمان این دو نهاد مشترکاً مسیولیت امنیت داخلی کشور را بر عهده گرفتند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: بر اساس سیاست های بعدی در خصوص نیروی انتظامی، کمیته های انقلاب، نیروی انتظامی و ژاندارمری سابق و حتی پلیس قضایی تشکیل شد. پس از مدتی طرح نظام کاهش تعداد سامانه ها و دستگاه ها بود و این نیروها ادغام شدند و نیروی انتظامی یا به شکل امروزی تشکیل شد که به کار خود ادامه می دهد.

محمدی ها می گویند گذشته را فراموش نکنیم. وی بیان کرد: امروز این یادواره برای کسانی برگزار شد که جوانان انقلابی آن روزها بودند و امروز پیری بر چهره آنها نشسته است و باید از آنها قدردانی کرد و از ظرفیت آنها استفاده کرد.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشکیل کمیته، اولین اقدام برای تامین امنیت کشور پس از پیروزی انقلاب بود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشکیل کمیته، اولین اقدام برای تامین امنیت کشور پس از پیروزی انقلاب بود"، کلیک کنید.