تعیین «سبد غذایی برای مشاغل» فاقد مبنای علمی است

تعیین «سبد غذایی برای مشاغل» فاقد مبنای علمی است

سیمارتیکل:

وی همچنین گفت: ابتدا سبد غذایی در وزارت بهداشت در مرحله تدوین است و هنوز نهایی نشده است. دوم اینکه هرگز سبد غذایی مبنای تعیین دستمزد نبوده است و هیچ مبنای علمی برای تعیین سبد غذایی برای مشاغل وجود ندارد.

پاکیین با بیان اینکه وزارت بهداشت مرجع تعیین دستمزد کارگران نیست، تصریح کرد: هیچ گاه از وزارت بهداشت در مورد سبد غذایی کارگران به عنوان مبنای تعیین دستمزد یا به هیچ عنوان سوال نشد.

دستیار وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت هر چند سال یک بار سبد غذایی بهینه را تهیه می کند که ابزاری برای هماهنگی و برنامه ریزی در تولید و عرضه مواد غذایی با توجه به تغذیه سالم آحاد جامعه است. .

پاکایین گفت: سبد غذایی نقل شده حدود 10 سال قدمت دارد و سبد غذایی جدیدی تهیه نشده است. تدوین سبد غذایی جدید در مراحل پایانی خود قرار دارد که سال آینده رونمایی می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: هدف از تدوین سبدهای غذایی بهینه توسط وزارت بهداشت، برنامه ریزی تامین و توصیه سیاستی برای تولید مواد غذایی است نه مصرف. زیرا نیاز و الگوی مصرف مردم بر اساس سبد غذایی تعیین نمی شود.

وی میانگین نیاز جامعه را یکی از عوامل تدوین سبد غذایی عنوان می کند و تعیین سبد غذایی برای کسب و کار را فاقد مبنای علمی می داند.

جلسه کمیته دستمزد هفته گذشته و به دنبال آن گزارش وزارت بهداشت درباره سبدهای غذایی جدید مورد انتقاد کارگران قرار گرفت. در کمال تعجب و انتقاد طبقه کارگر، کالری مورد نیاز در سبد معیشت بدون سوال از طبقه تغییر کرد! به گفته نمایندگان کارگری، کاهش کالری سبد معیشتی که وزارت بهداشت به وزارت کار ارایه کرده بود، با هدف ارزان شدن سبد معیشت بود که کارگران آن را نپذیرفتند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعیین «سبد غذایی برای مشاغل» فاقد مبنای علمی است" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعیین «سبد غذایی برای مشاغل» فاقد مبنای علمی است"، کلیک کنید.