درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

در سه ماهه اول سال 2024، ترکمنستان 2.4 میلیارد دلار از صادرات گاز به چین و روسیه 2 میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش سیمارتیکل، غول انرژی روسیه گازپروم در اوایل سال 2024 با هیاهوی زیادی اعلام کرد که از ترکمنستان به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی به چین از نظر حجم عرضه پیشی گرفته است، اما عشق آباد همچنان از نظر درآمد صادراتی جلوتر است. مسکو.

به گزارش پرتال نفت و گاز ترکمنستان، عشق آباد در سه ماهه اول سال جاری 2.4 میلیارد دلار از صادرات گاز به چین درآمد داشته است. محبوب ترین وب سایت خبری ازبکستان دری نیز این رقم را تایید کرد. در گزارش داریو اشاره شده است که روسیه در این مدت 2 میلیارد دلار از فروش گاز خود به پکن درآمد داشته است.

دلیل تفاوت حجم صادرات و درآمد حاصل از آن این است که چین گاز روسیه را با تخفیف خریداری می کند. نیاز کرملین به پول نقد برای سرپا نگه داشتن کشور در حین تامین مالی جنگ در اوکراین، روسیه را از بسیاری از اهرم های مذاکره در معاملاتش با پکن محروم کرده است.

بر اساس گزارش قیمت نفت، برتری روسیه در حجم صادرات ممکن است تا زمانی که امتیازات قابل توجه این کشور در فروش گاز ادامه یابد، ادامه یابد. نشریه مستقل «کرونیکل ترکمنستان» گزارش می دهد که ظرفیت خط لوله گاز «قدرت سیبری» روسیه به چین در سال 2025 حدود 38 میلیارد متر مکعب خواهد بود. این در حالی است که مجموع ظرفیت سه خط لوله ترکمنستان و چین به 55 میلیارد متر مکعب رسیده است.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد"، کلیک کنید.