سامانه بارشی جدید در راه ایران

سامانه بارشی جدید در راه ایران

سیمارتیکل:

پیش بینی کلی نقشه همدی و چشم انداز سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز سه شنبه در برخی مناطق غرب، حاشیه دریای خزر، ارتفاعات مرکزی و غربی البرز، در ارتفاعات مرکزی و غربی البرز بارش برف و باران خواهد بود. ارتفاعات شرقی بارش پراکنده باران در زاگرس و نواحی شرقی کشور.

فردا با تقویت سامانه بارشی، بارش برف، باران و وزش باد شدید سراسر کشور به جز مناطق غربی را فرا می گیرد. آسمان روز پنجشنبه در نیمه غربی کشور صاف و در کمربند شرقی، سواحل دریای خزر، البرز شرقی، مرکزی و برخی مناطق مرکزی ایران بارش برف، باران و وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

روز جمعه نیز بارش در برخی مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرق ادامه داشت. از شنبه هفته آینده جوی آرام در اکثر نقاط کشور حاکم خواهد بود.

پیش بینی می شود هوای سرد به ویژه در نیمه شمالی کشور تا پایان هفته ادامه داشته باشد. فردا و پنجشنبه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

توضیحات سیستم: فعالیت مستمر سیستم های بارش سرد

مهلت: جمعه 11/12/1402

الگوهای خطر: بارش باران و برف، مه، کولاک در ارتفاعات و گردنه ها، احتمال بارش برف در مناطق جنوبی کشور، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد موقتی تند و تداوم هوای سرد.

حوزه نفوذ:

سه شنبه 12/08/1402: خراسان رجوی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران گیلان ، مازندران و ارتفاعات استان های سمنان و گلستان.

چهارشنبه 12/09/1402: گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و براحمد، ایلام، خوجان، شمال و منطقه شرق، جنوب بوشهر، فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رجوی، غرب و شمال سمنان.

پنجشنبه 12/10/1402: گیلان شرقی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویار احمد، ارتفاعات شرقی استان های خوزستان، لرستان، مرکزی، قم و قزوین، البرز، تهران و سمنان.

جمعه 11/12/1402: شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و ارتفاعات شرقی سمنان.

تاثیر خطر: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال رواناب، احتمال مه، باد و کولاک، احتمال یخ زدگی سطوح جاده ها در مناطق سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال آسیب به سازه های موقت و احتمال آسیب برای آسیب به ماشین آلات کشاورزی، محصولات زراعی و محصولات کشاورزی
توصیه ها: پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه گردنه های برفگیر و تجهیز وسایل نقلیه زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در حاشیه و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از رودخانه ها و آبراه ها، خودداری از فعالیت های کوه نوردی و حرکت عشایری. انجام، پرهیز از فعالیت های عمرانی، آماده سازی و پاکسازی دهانه پل ها توسط دستگاه های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال ها و مخازن و ایجاد جاده برای برف روبی در گردنه ها و اماکن سردسیر و ذخیره حامل های انرژی، انتقال ماشین آلات و محصولات کشاورزی به مکان های امن. و پوشش مناسب نهال

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سامانه بارشی جدید در راه ایران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سامانه بارشی جدید در راه ایران"، کلیک کنید.