مرگ 61 نفر در حوادث جوی ابتدای امسال تاکنون/ افزایش 100 درصدی مصدومان

مرگ 61 نفر در حوادث جوی ابتدای امسال تاکنون/ افزایش 100 درصدی مصدومان

رییس اورژانس کشور از جان باختن 61 نفر در سوانح جوی از ابتدای سال تاکنون که بیشتر مربوط به سیل و سپس صاعقه بوده است، خبر داد.

ظفر میعادفر در گفت وگو با سیمارتیکل وی با اشاره به آمار فوتی ها و مصدومان ناشی از جوی در کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا پنجم خردادماه امسال و بر اساس گزارش مرکز EOC اورژانس کشور، یک هزار و 595 نفر بر اثر جوی جان خود را از دست دادند. حوادثی مانند سیل، رانش زمین، رانش زمین بر اثر رعد و برق در کشور رخ داده و متاسفانه 61 نفر جان خود را از دست داده اند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.5 برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 534 نفر مصدوم شدند، گفت: این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است.

13 نفر بر اثر صاعقه جان باختند

رییس سازمان اورژانس کشور بیشترین تلفات ناشی از حوادث جوی را ناشی از سیل دانست و گفت: از این تعداد 48 تلفات معادل 79 درصد آن بر اثر سیل بوده است. همچنین 13 نفر بر اثر صاعقه جان باختند. هیچ مورد مرگ ناشی از آب و هوا رخ نداده است.

میعادفر درباره تعداد مجروحان حوادث هواشناسی نیز گفت: بیشترین مصدومان مربوط به گرد و غبار بوده است به طوری که 1069 نفر معادل 70 درصد مجروحان به دلیل گرد و غبار راهی اورژانس شدند. پس از آن توفان با 353 مصدوم یا معادل 23 درصد دوم شد. رتبه سوم مربوط به سیل است که 69 مصدوم و پنج درصد مجروحان را شامل می شود.

وی ادامه داد: صاعقه با 17 مصدوم و رانش زمین با 6 مصدوم و 20 مصدوم به دلایل دیگر به دنبال داشت.

رییس اورژانس کشور تعداد مصدومان طوفان را 31 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد 324 نفر مربوط به وزش بادهای 120 روزه در استان های شمالی سیستان و بلوچستان بوده است.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرگ 61 نفر در حوادث جوی ابتدای امسال تاکنون/ افزایش 100 درصدی مصدومان" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرگ 61 نفر در حوادث جوی ابتدای امسال تاکنون/ افزایش 100 درصدی مصدومان"، کلیک کنید.