نتایج آزمون دکتری اعلام شد

نتایج آزمون دکتری اعلام شد

سیمارتیکل:

کارنامه انتخاب داوطلبان کنکور دکتری 1403 در پرتال اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور به نشانی www.sanjesh منتشر شده است. org، و داوطلبان می توانند شماره پرونده، مشخصات شناسایی و یا رسید ثبت نام سوابق خود را مشاهده کنند.

آزمون دکتری 1403 در 13 اسفند 1402 برگزار شد و نتایج اولیه آزمون دکتری در 28 فروردین 1403 در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

کسانی که بر اساس محتوای کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته تحصیلی در یک یا چند کد ترکیبی (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره های روزانه یا سایر رشته ها بودند، می توانند از تاریخ 1 اردیبهشت لغایت نسبت به ثبت نام کد رشته محل های انتخابی خود اقدام کنند. مدت زمان 12 مه 1403

از 151643 داوطلبی که در آزمون دکتری 1403 شرکت کردند، 125174 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت بیش از 89000 نفر فرم انتخاب رشته دکتری را پر کردند.

اسامی برگزیدگان دارای سهمیه شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) امروز 21 خرداد 1403 از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و ارزشیابی کشور منتشر شد. نظام آموزشی کشور.

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی به صورت حضوری انجام خواهد شد

مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون)، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت انفرادی انجام می شود.

دانشگاه ها و موسسات دکتری از طریق درگاه های اطلاع رسانی خود نحوه تشکیل پرونده داوطلبی، زمان و مکان آزمون، نحوه انجام مصاحبه علمی یا آزمون تخصصی را به اطلاع داوطلبان خواهند رساند.

در صورت لزوم و همچنین تصمیم موسسه مبنی بر برگزاری آزمون اختصاصی، مواد امتحانی و ضرایب آزمون از طریق درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای هر داوطلب موسسه فقط یک بار انجام می شود و داوطلبانی که در مرحله دوم حاضر نشوند انصراف و مرحله دوم تلقی می شوند. (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای داوطلبان عدم شرکت در این مرحله امکان پذیر نخواهد بود.

نمرات مصاحبه (ارزیابی سوابق تحصیلی، پژوهشی و فنی و مصاحبه علمی و ارزشیابی عملی) بر اساس نامه ابلاغی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ارسال می شود، در نظر گرفته می شود و دانشگاه ها کلیه شرکت کنندگان را به اطلاع می رساند. مصاحبه را طبق روال ذکر شده مشخص می کند و برای انتخاب نهایی به سازمان سنجش ارسال می کند.

بر اساس مصوبه یکصد و سی و هفتمین جلسه مورخ 6/8/1399، کمیته راهبری اجرای نقشه جامع علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می توانند از نمرات مرحله دوم استفاده کنند. آزمون هایی که شامل مجموع نمرات سوابق تحصیلی، پژوهشی، فنی و مصاحبه و چنین طرحی (در مورد رشته های پژوهش محور) است، حداکثر امتیاز را برای هر کد رشته محل تعیین می کند و سازمان سنجش آموزش کشور حداکثر امتیاز مذکور را اعمال می کند. نمرات در تشخیص نهایی اجباری

دانشگاه ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از پذیرفته شدگان مرحله دوم هستند و نمرات به همراه میزان مصاحبه علمی و سنجش عملی درج می شود.

امکان تغییر رشته، تغییر رشته و انتقال دانشجو در مقطع دکتری وجود ندارد، لذا از داوطلبان تقاضا می شود در مراجعه به دانشگاه ها برای پذیرش و در مرحله مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی احتیاط کنند.

طبق مقررات تعرفه عمومی حداکثر سنوات تحصیلی مجاز برای دکتری تخصصی ناپیوسته (PhD) 6 سال می باشد. دانشجویان اخراجی تا پایان دوره خدمت اجباری و یا معافیت دایم مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

سربازانی که در حال خدمت هستند در مدت زمان مورد نیاز مجاز به تحصیل همزمان نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و عدم وجود غیبت برای برخورداری از معافیت تحصیلی از خدمت معاف می شوند.

مشمولان غایب حق شرکت در این آزمون را ندارند و در صورت شرکت و قبولی مجاز به تحصیل و دانشگاه ها مجاز به ثبت نام نمی باشند.

هرگاه مشخص شود داوطلب اطلاعاتی را کتمان کرده و یا واجد یکی از شرایط مندرج در این دفترچه نیست، از ادامه آزمون یا تحصیل در هر مرحله (ثبت نام، شرکت در آزمون، قبولی، در حین تحصیل در دانشگاه) محروم خواهد شد. ، و غیره.).

شهریه از کلیه پذیرفته شدگان نهایی در دوره های غیر روزانه و غیردولتی غیردولتی شامل: دوره نوبت دوم، پردیس های خودگردان، پیام نور، مشترک، خصوصی و غیرانتفاعی اخذ می شود.

بر اساس مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 31 اسفند 94 و دوازدهمین جلسه مورخ 10 آبان ماه 1397، آزمون دکتری 1403 مرحله صلاحیتی نخواهد داشت.

دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری (به شرط عدم وجود مشکل نظام وظیفه برادران) می توانند بدون انصراف از تحصیل ثبت نام و در آزمون دکتری سال 1403 شرکت کنند. پس از اعلام نتایج نهایی، در صورت قبولی در این آزمون، این داوطلبان باید انصراف مشخص از دوره قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارایه دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نتایج آزمون دکتری اعلام شد" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نتایج آزمون دکتری اعلام شد"، کلیک کنید.