چرا انگلیسی ها در سمت چپ خیابان رانندگی می کنند؟

چرا انگلیسی ها در سمت چپ خیابان رانندگی می کنند؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردم در انگلستان در سمت چپ جاده رانندگی می کنند؟ این کار دلیل تاریخی دارد.

به گزارش سیمارتیکل، وقتی مردم در قرون وسطی سوار بر اسب سفر می کردند، هرگز نمی دانستند ممکن است با چه کسی ملاقات کنند. اکثر مردم راست دست هستند. به همین دلیل، اگر غریبه ای از سمت راست او رد شود، سمت راست او باید آزاد باشد تا در صورت لزوم از شمشیر خود استفاده کند.

همچنین به همین دلیل است که بیشتر پلکان های مارپیچ در «قلعه های نورمن» در این کشور در جهت عقربه های ساعت ساخته شده اند. به طوری که سربازان مدافع دژ می توانستند با شمشیر مهاجمان را به زمین بزنند و از طرفی مهاجمانی که از پله ها بالا می رفتند جایی برای استفاده از شمشیر نداشتند.

تاریخچه استفاده از قانون “حرکت به سمت چپ” حتی به گذشته های دور باز می گردد. باستان شناسان شواهدی یافته اند که نشان می دهد رومی ها نیز ارابه ها و ارابه های خود را به سمت چپ می راندند و سربازان رومی همیشه در سمت چپ حرکت می کردند.

این رسم رانندگی به طور رسمی توسط پاپ بونیفاس هشتم در سال 1300 پس از میلاد پذیرفته شد، زمانی که او اعلام کرد همه افرادی که در رم سفر می کنند باید در سمت چپ رانندگی کنند و تا اواخر دهه 1700 ادامه یافت.

سپس استفاده از ماشین های بزرگ و واگن ها برای حمل و نقل کالا رایج شد. این واگن ها توسط چند جفت اسب کشیده می شد و هیچ صندلی برای راننده نداشت. به همین دلیل راننده مجبور شد برای کنترل اسب ها روی آخرین اسب سمت چپ بنشیند و دست راست خود را برای شلاق آزاد بگذارد.

اما این (راکب عقب چپ) کنترل ترافیک در سمت مقابل جاده را برای او دشوار می کند. به همین دلیل در سال 1792 اولین قانون «رانندگی به سمت راست» در ایالت «پنسیلوانیا» در آمریکا به تصویب رسید و به تدریج بسیاری از ایالت های کانادا و آمریکا از این قانون پیروی کردند.

در فرانسه، فرمانی در سال 1792 صادر شد و ناپلیون بعداً این قانون را در تمام مناطق فرانسه اجرا کرد.

اما در انگلستان تقاضای زیادی برای استفاده از این واگن های بزرگ وجود نداشت و وسایل نقلیه انگلیسی کوچکتر دارای صندلی هایی برای راننده پشت اسب بودند.

ازدحام ترافیک در لندن قرن هجدهم منجر به تصویب قانونی شد که بر اساس آن همه وسایل نقلیه موظف می کردند در پل معروف لندن به سمت چپ حرکت کنند تا برخوردها کاهش یابد.

به گزارش یورونیوز، این قانون در قانون بزرگراه ها در سال 1835 گنجانده شد و در سراسر انگلستان به تصویب رسید.

در قرن بیستم حرکت به سمت هماهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی در سراسر اروپا آغاز شد و این آموزش به تدریج سبک رانندگی را از سمت چپ جاده به سمت راست جاده تغییر داد و آخرین گام در این زمینه بود. ویرایش شده در سوید.

امروزه تنها در 35 درصد از کشورهای جهان، رانندگانی مانند بریتانیایی ها در سمت چپ رانندگی می کنند. برخی از این کشورها عبارتند از: هند، اندونزی، ایرلند، مالت، قبرس، ژاپن، نیوزیلند، استرالیا و ساموآ.

بیشتر این کشورها جزایر هستند. البته برخی با کشورهای دیگر مرز زمینی دارند و به همین دلیل زمانی که رانندگان می خواهند از مرز دو کشور عبور کنند باید جهت حرکت در جاده را از چپ به راست تغییر دهند.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا انگلیسی ها در سمت چپ خیابان رانندگی می کنند؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا انگلیسی ها در سمت چپ خیابان رانندگی می کنند؟"، کلیک کنید.