چند هشدار جدی به مسافران

چند هشدار جدی به مسافران

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی با اشاره به افزایش تقاضا برای سفرهای طبیعت گردی و ماجراجویی در تعطیلات نیمه خرداد و تابستان، نسبت به احتمال غرق شدن، گرمازدگی، گم شدن و آتش سوزی جنگل ها به گردشگران هشدار داد. .

مصطفی فاطمی – دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر – در گفت وگو با سیمارتیکل، اظهار کرد: به دلیل برخی محدودیت ها و تعطیلی گردشگری، اماکن تاریخی و موزه ها در روز 23 خرداد، موجی از تقاضا برای تورهای طبیعت گردی به راه افتاده است. تجربه یک سال گذشته، مقداری خطر و احتمال تصادفات پیش بینی شده است.

گم شدن در طبیعت، سقوط و پرت شدن از ارتفاع، غرق شدن در برکه ها و استخرهای کشاورزی و دریاها، آتش سوزی در جنگل ها و باغ ها از محتمل ترین خطراتی است که از سوی دبیر ستاد مرکزی خدمات مسافرتی مطرح شد. این: با توجه به افزایش تقاضا برای طبیعت گردی به ویژه در سال های اخیر، آمار این حوادث در طبیعت افزایش یافته و با وجود اینکه ادارات مربوطه مانند هلال احمر، اورژانس و ستاد سفر در استان ها هوشیار هستند، اما انتظار می رود در هنگام سفر، ماجراجویی یا گذراندن شب در طبیعت، هشدارها را جدی بگیرید و به هوای ناپایدار در این فصل توجه کنید.

وی افزود: بسیاری از مردم تصور می کنند در این فصل برخی مناطق از جمله استان های غربی و شمالی خنک تر هستند، این در حالی است که گزارش های هواشناسی نشان می دهد در اکثر نقاط ایران با افزایش دما مواجه هستیم، بنابراین احتمال گرمازدگی وجود دارد و پیش بینی های لازم وجود دارد. باید در طول سفر ساخته شود.

فاطمی به مسافران توصیه کرد از تردد به مکان هایی که وسایل نقلیه و جاده های شفاف وجود ندارد خودداری کنند و گمشده تلقی شوند. زیرا گزارش ها از افزایش تعداد مفقودین به ویژه در مناطق جنگلی و تپه ماهور حکایت دارد.

دبیر ستاد مرکزی سازمان خدمات سفر همچنین در خصوص خطرات غرق شدن در استخرها و استخرهای کشاورزی هشدار داد و گفت: مدتی است که غرق شدن در این استخرها با تعداد غرق شدگان در دریاها و رودخانه ها مرتبط بوده و مسافران باید این احتیاط را رعایت کنند. به طور جدی

وی به مسافران توصیه کرد از شنا در مناطق ساحلی که هیچ تابلو یا تابلوی “شنا ممنوع” وجود ندارد، خودداری کنند.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی همچنین گفت: با توجه به موج گرما و خطر احتمالی سوختن گیاهان و درختان در بسیاری از نقاط کشور، از مسافران تقاضا می شود از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری کنند و در صورت روشن کردن آتش اطمینان حاصل کنند. کاملا خاموش شده است

توجه به گزارش های هواشناسی به ویژه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی از دیگر تاکیدات مصطفی فاطمی برای سفر پیش رو بود.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چند هشدار جدی به مسافران" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چند هشدار جدی به مسافران"، کلیک کنید.