آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها / ۳۰ بیمارستان برتر و عالی در کشور

آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها / ۳۰ بیمارستان برتر و عالی در کشور

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی خبر داد.

دکتر هاشم دریاباری در گفت‌وگو با سیمارتیکل، ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه پنجمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی در سال گذشته به پایان رسید، اظهار کرد: یک هزار بیمارستان اعتباربخشی شدند و کمتر از یک درصد بیمارستان‌ها در وضعیت «زیر استانداردها» بودند.

وی با اشاره به درجه‌بندی بیمارستان‌های کشور گفت: بررسی‌های نتایج پنجمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی بیانگر این است ۷۶ درصد بیمارستان‌ها «درجه یک» هستند که آمار قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ارزیابی دیگری در اواخر سال گذشته انجام شده، افزود: همچنین بیمارستان‌ها از نظر «عالی» و «برتر» در اواخر سال گذشته مورد ارزیابی قرارگرفتند. ۳۰ بیمارستان از نظر درجه کیفی عالی یا برتر بودن مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۸ بیمارستان به عنوان عالی و ۲۲ بیمارستان به عنوان برتر شناسایی شدند.

دریاباری ادامه داد: ۳۰ بیمارستانی که برای عالی یا برتر بودن مورد ارزیابی قرار گرفتند، بیمارستان‌هایی بودند که در اعتباربخشی موفق به کسب «درجه یک» شده بودند. در واقع، ۶۰ بیمارستان می‌توانستند برای «عالی» یا «برتر» بودن کاندیدا شوند؛ سرانجام ۴۸ بیمارستان توانستند وارد عرصه رقابت با یکدیگر شوند و در نهایت ۳۰ بیمارستان توانستند درجه عالی یا برتر را کسب کنند.  

وی درباره ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی خاطرنشان کرد: ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی از روز شنبه، ۲۶ خرداد ماه آغاز شده و نتایج حاصل از این دوره طی چند ماه آینده اعلام می‌شود.  

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مراکز جراحی محدود نیز اعتباربخشی می‌شوند، اظهار کرد: مراکز جراحی محدود برای نخستین‌بار اعتباربخشی شده‌اند. به عبارت دیگر باید گفت اعتباربخشی مراکز جراحی محدود در دولت سیزدهم برای اولین بار انجام شد و این اعتباربخشی به صورت سامانه‌ای است.

دریاباری درباره اعتباربخشی مراکز جراحی محدود گفت: اعتباربخشی مراکز جراحی محدود به صورت آزمایشی در سال گذشته انجام شد اما اعتباربخشی سامانه‌ای این مراکز از اواخر سال گذشته آغاز شده است.  

وی درباره بروزرسانی سنجه‌های اعتباربخشی اظهار کرد: اعتباربخشی بیمارستانی بر اساس کتاب هر دوره انجام می‌شود. در حال حاضر، کتاب ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی مراحل آخر بازنگری را سپری می‌کند. تمام سنجه‌ها مورد بازنگری قرار گرفته و اعتباربخشی بر اساس سنجه‌ها انجام می‌شود.  

پایان خبر سیمارتیکل
 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها / ۳۰ بیمارستان برتر و عالی در کشور" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آغاز ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستان‌ها / ۳۰ بیمارستان برتر و عالی در کشور"، کلیک کنید.