احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشکلات کمبود برق را مرتفع خواهد کرد

احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشکلات کمبود برق را مرتفع خواهد کرد

سیمارتیکل/خوزستان در دیدار آیت الله موسوی زائری نماینده خبرگان رهبری با مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز که امروز 20 شهریور 1403 برگزار شد، استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان هدیه خداوند و لزوم احداث نیروگاه های خورشیدی مطرح شد. تاکید بر تولید برق است.

محمد فراتی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این نشست گفت: امروز دنیا به سمت انرژی های پاک و تجدیدپذیر پیش می رود و استفاده از این فناوری برای تامین برق پایدار می تواند یکی از مهم ترین گام های اساسی باشد.

وی در ادامه افزود: نکته مهمی که در مورد راه اندازی چنین نیروگاهی می توان به آن اشاره کرد، خرید تضمینی برق توسط وزارت نیرو است و می تواند منبع درآمدی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشد.

فراتی ادامه داد: امروزه بیشتر برق کشور توسط نیروگاه های حرارتی و بخشی از نیروگاه های آبی تامین می شود که پاسخگوی تقاضا و هزینه ها نخواهد بود.

در ادامه این دیدار آیت الله سید محمدعلی موسوی زائری نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: انرژی خورشیدی موهبتی الهی و بی پایان است و اگر بتوانیم از این انرژی به درستی استفاده کنیم کمک بزرگی خواهد بود. مشکل کمبود برق در استان حل می شود

وی ادامه داد: اگر بتوانیم طرح های تشویقی مد نظر وزارت نیرو را دنبال کنیم، قطعا تاثیر اقتصادی زیادی برای قشر کم درآمد خواهد داشت و به مرور زمان مشکل تامین برق نیز برطرف می شود.

موسوی جزایری بیان کرد: قطعا این اقدام ارزشمندی خواهد بود و در راه اندازی این گونه مزارع تولید برق خورشیدی از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و در تلاش هستیم تا حرکتی استانی در این زمینه ایجاد کنیم.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشکلات کمبود برق را مرتفع خواهد کرد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشکلات کمبود برق را مرتفع خواهد کرد"، کلیک کنید.