ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۱۸۷ میلیون دلار رسید – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۱۸۷ میلیون دلار رسید - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس گزارش منتشر شده از سوی گمرک، الف. صادرات انواع محصولات شیلاتی ایران در 5 ماهه اول سال 1403 به بیش از 118 هزار و 829 تن و به ارزش 187 میلیون دلار رسید که از نظر وزنی بیش از 43 درصد و از نظر وزنی بیش از 33 درصد است. قیمت نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد افزایش داشته است.

وی همچنین گفت: ماهیان دریایی به ترتیب با 40.7 درصد، آبزیان آماده با 21.4 درصد و میگو با 17.1 درصد در صدر فهرست صادرات عمده شیلات قرار دارند.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: در 5 ماهه اول سال 1403 صادرات ماهیان دریایی بیش از 42 هزار و 302 تن به ارزش بیش از 76.3 میلیون دلار بوده که از نظر وزنی حدود 59 درصد و بیش از 66 درصد افزایش داشته است. از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل.

وی همچنین گفت: صادرات آبزیان آماده از 28 هزار و 627 تن به ارزش 23.6 میلیون دلار در 5 ماهه سال گذشته به 47 هزار و 754 تن به ارزش 40 میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری افزایش یافت که از نظر وزنی 668 تن است. از نظر درصد و ارزش 69.5 درصد افزایش نشان می دهد.

حسینی درباره روند صادرات خاویار، کپور و قزل آلا نیز گفت: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات این گونه نسبت به 5 ماهه سال 1402 همچنان روند صعودی داشته است، به طوری که در در 5 ماهه اول سال 1403 حجم صادرات خاویار حدود 2 هزار و 328 کیلوگرم، کپور ماهی 9 هزار و 651 تن و قزل آلا به 5 هزار و 711 تن رسید.

وی ادامه داد: مجموع واردات انواع مواد آبزی پروری و مواد اولیه صنعت شیلات در 5 ماهه نخست امسال 21 هزار و 832 تن معادل 60.9 میلیون دلار برآورد شده است که ماهی تن به عنوان اصلی ترین صید وارداتی وارد شده است. محصولات، 21 هزار و 61 تن صنعت کنسروسازی به ارزش 49.6 میلیون دلار در فصل بارندگی به آبهای دوردست می رسد و صیادان ایرانی در فصل به دریا نمی روند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد: مدیریت سازمان شیلات ایران از ابتدای سال جاری به لحاظ واردات و تامین مواد اولیه صنعت کنسرو در فصول بارندگی کنسرو ماهی تن 20 تا 30 درصد تخفیف دارد. برنامه ریزی عید تا عید و همچنین عرضه این محصول با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان واقعی، اقشار کم درآمد و دانشجویان جهت تثبیت قیمت انواع کنسرو.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۱۸۷ میلیون دلار رسید – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۱۸۷ میلیون دلار رسید – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.