افراد مسن باید چه مقدار ویتامین D دریافت کنند؟

افراد مسن باید چه مقدار ویتامین D دریافت کنند؟

ویتامین D برای سلامت استخوان ها، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت کلی ضروری است و با افزایش سن اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به گزارش سیمارتیکل، دستورالعمل های جدید انجمن بین المللی غدد درون ریز توصیه می کند که افراد 75 سال به بالا مصرف مکمل های ویتامین D را در نظر بگیرند.

اما چرا ویتامین D برای افراد مسن اهمیت دارد؟ و چقدر باید بخورند؟

جوانان بیشترین ویتامین D را از نور خورشید دریافت می کنند

در استرالیا، اکثر افراد زیر ۷۵ سال می توانند ویتامین D کافی را در تمام طول سال از نور خورشید دریافت کنند. برای کسانی که در نیمه شمالی استرالیا زندگی می کنند – و برای همه ما در طول تابستان – ما فقط باید پوست خود را برای چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار دهیم.

بدن در هر زمان فقط می تواند مقدار مشخصی ویتامین D بسازد. بنابراین نه تنها ماندن بیش از حد لازم در زیر نور خورشید نه تنها سطح ویتامین D شما را افزایش می دهد، بلکه خطر ابتلا به سرطان پوست را نیز افزایش می دهد.

چرا با افزایش سن به ویتامین D بیشتری نیاز داریم؟

این مقدار توصیه شده بیشتر از مقدار توصیه شده برای بزرگسالان جوان است که نشان دهنده افزایش تقاضا و کاهش توانایی بدن برای ساخت و جذب ویتامین D است.

به طور کلی، افراد مسن کمتر در معرض نور خورشید قرار می گیرند که منبع اصلی تولید طبیعی ویتامین D است. افراد مسن ممکن است زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند و لباس های بیشتری را در فضای باز بپوشند.

با افزایش سن، پوست ما در سنتز ویتامین D از نور خورشید کارآمدتر می شود.

کلیه ها و کبد که به تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن کمک می کنند، با افزایش سن بخشی از عملکرد خود را از دست می دهند. این امر حفظ سطح کافی ویتامین را برای بدن دشوارتر می کند.

همه این موارد به این معنی است که افراد مسن به ویتامین D بیشتری نیاز دارند.

کمبود ویتامین D در افراد مسن شایع است

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، افراد بالای ۷۵ سال ممکن است علیرغم نیاز بیشتر به ویتامین D، به اندازه کافی از این ویتامین دریافت نکنند.

تحقیقات نشان داده است که از هر پنج فرد مسن در استرالیا یک نفر دچار کمبود ویتامین D است.

در عرض‌های جغرافیایی بالاتر جهان، مانند انگلستان، حدود نیمی از مردم سطح کافی ویتامین D ندارند.

این افزایش خطر کمبود تا حدی به دلیل عوامل سبک زندگی مانند صرف زمان کمتر در فضای باز و دریافت ناکافی ویتامین D در رژیم غذایی است.

بزرگسالان چه مقدار ویتامین D باید دریافت کنند؟

دریافت ویتامین D کافی برای افراد بالای 75 سال از چند دقیقه زیر نور خورشید دشوار است، بنابراین انجمن غدد درون ریز توصیه می کند که افراد روزانه 800 واحد بین المللی ویتامین D را از غذا یا مکمل ها دریافت کنند.

ویتامین D به بدن کمک می کند کلسیم را جذب کند که برای حفظ تراکم و استحکام استخوان ضروری است. با افزایش سن، استخوان های ما شکننده تر می شوند و خطر شکستگی ها و بیماری هایی مانند پوکی استخوان را افزایش می دهند.

حفظ سلامت استخوان ها بسیار مهم است. این مطالعه نشان داد که افراد مسنی که با شکستگی لگن در بیمارستان بستری شده بودند، 3.5 برابر بیشتر از کسانی که آسیب ندیده بودند، در 12 ماه آینده جان خود را از دست دادند.

ویتامین D همچنین ممکن است به کاهش خطر عفونت های تنفسی کمک کند، که می تواند در این گروه سنی جدی تر باشد.

شواهد در حال ظهور برای مزایای بالقوه دیگر، از جمله سلامت بهتر مغز وجود دارد. با این حال، این نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

همچنین شواهد متوسطی وجود دارد که نشان می دهد مکمل ویتامین D ممکن است خطر مرگ زودرس را کاهش دهد.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افراد مسن باید چه مقدار ویتامین D دریافت کنند؟" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افراد مسن باید چه مقدار ویتامین D دریافت کنند؟"، کلیک کنید.