«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

اصرار رئیس جمهور بر دروغگو بودن آمریکا، خطوط و نمادهای اسرائیل در یمن، تداوم حملات مقاومت به اسرائیل از لبنان و عراق، سفر فرزین به استانبول، وجود انبارهای برنج و نگرانی محسنی عذایی برای نازی ها بود. . 8 سیمارتیکل سیمارتیکل مهمترین خبر عصر است.

به گزارش سیمارتیکل، شامگاه شنبه 8 سیمارتیکل 1403 خبرنگاران سیمارتیکل این خبر را تهیه و تولید کردند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

چرا هانیه انتقام نگرفت؟

سیاسی:

در جلسه هیأت دولت که شامگاه یکشنبه 8 شهریور 1403 برگزار شد، مسعود المدیزیان در سوگ شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان، این جنایت را به شدت محکوم کرد. رژیم وحشی صهیونیستی گفت: این گونه جنایات بار دیگر ثابت کرد که این رژیم جنایتکار منطبق بر استانداردها و چارچوب های بین المللی نیست. ادعاهای سران آمریکا و کشورهای اروپایی که در ازای عدم واکنش ایران به کشته شدن شهید هنیه وعده آتش بس داده بودند، کاملا کذب است و فرصت دادن به این جنایتکاران تنها باعث تشویق آنها به جنایات بیشتر می شود.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

رئیس جمهور افزود: با این حال نباید مبارزان و مجاهدان لبنانی را در این جنگ تنها گذاشت تا این رژیم وحشی، کشورهای محور مقاومت را زیر پا گذاشته و زنان و کودکان بی گناه را به قتل برساند.

وی با تاکید بر مسئولیت سنگین کشورهای عربی و اسلامی در قبال وحشیگری رژیم صهیونیستی در منطقه، گفت: کشورهای اسلامی نباید نسبت به اقدامات جنایتکارانه این دولت بی تفاوت باشند چرا که امروز به همه مردم جهان ثابت شده است. جهان این مقصر و عامل اصلی جنگ و ناامنی و قتل در جهان است!

درخواست عارف از کشورهای اسلامی

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست وزیر لبنان شهادت حزب الله لبنان را به ملت و دولت تسلیت گفت و گفت: کشورهای اسلامی باید برای حمایت از لبنان و فلسطین اقدام قاطع، فوری و موثر انجام دهند.

محمدرضا عارف عصر امروز یکشنبه در گفتگوی تلفنی جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حملات گسترده به مناطق غیرنظامی و مسکونی لبنان به ویژه حومه جنوبی بیروت و شهادت سید حسن نصرالله را محکوم کرد. و گفت: این اقدام اوج بربریت رژیم صهیونیستی است و با آگاهی و حمایت آمریکا انجام شد.

عزم یمن برای ادامه حمله به اسرائیل

جهان:

جنگنده های رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه بندر الحدیده، 2 نیروگاه فعلی، راس کثیب و راس عیسی را هدف قرار دادند.

یک مقام یمنی در گفت و گو با المیادین گفت: این حملات و جنایات هرگز یمن را از ادامه عملیات نظامی خود باز نمی دارد. ما به جای اهداف غیرنظامی، اهداف غیرنظامی دشمن را هدف قرار خواهیم داد و صهیونیست ها باید این را بدانند.

این مقام یمنی تاکید کرد: اهداف ارتش یمن در عمق اراضی اشغالی بسیار بزرگ و راهبردی است و ارتش برای هر احتمالی آماده است.

بایدن: ما باید از جنگ جلوگیری کنیم

با وجود ادامه حملات هوایی اسرائیل علیه لبنان، رئیس جمهور آمریکا خواستار جنگی همه جانبه در غرب آسیا شده است.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

جو بایدن رئیس جمهور 81 ساله آمریکا شامگاه یکشنبه در مصاحبه با خبرنگاران بدون تعیین ضرب الاجل مشخص از برنامه خود برای تماس با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: باید از جنگ همه جانبه در آسیا جلوگیری کرد.»

وی افزود: باید از جنگ جلوگیری کنیم.

تداوم حملات حزب الله به سرزمین های اشغالی

در شامگاه یک شب، حملات گسترده ای از لبنان به سمت الجلیل، عکا و خلیج حیفا در شمال فلسطین اشغالی آغاز شد. حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که پایگاه اسرائیلی «ایلیاتکیم» در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله پهپادی دقیق قرار گرفت. حزب الله لبنان از حمله موشکی به پایگاه نظامی اسرائیل در ذوفولان در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

مقاومت اسلامی در عراق امشب یک هواپیمای بدون سرنشین به یک هدف کلیدی در ایلات اصابت کرد.

منابع اسرائیلی گفتند آژیرهای هشدار حمله پهپادی در ایلات از عراق به صدا درآمده است.

مقاومت اسلامی عراق امشب در بیانیه ای از اصابت یک پهپاد به هدفی کلیدی در ایلات خبر داد.

سفر رئیس کل بانک مرکزی به ترکیه

اقتصادی:

محمدرضا فرزین به منظور شرکت در ششمین کنفرانس بین‌المللی بانک‌های مرکزی سازمان همکاری‌های اسلامی در ترکیه و توسعه روابط و همکاری‌های مالی و بانکی با کشورهای عضو، در راس هیاتی ویژه تهران را به مقصد استانبول ترک کرد.

در این نشست بین‌المللی، گفت‌وگو و تبادل نظر بین اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی درباره وضعیت رشد اقتصادی و تورم اخیر و همچنین بررسی میزان استفاده از فناوری‌های نوین در بانکداری الکترونیکی برنامه‌ریزی شده است.

فراوانی ذخایر برنج

مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با توجه به پیش بینی 2 میلیون و 700 هزار تن برداشت برنج، واردات 491 هزار تنی این محصول در 5 ماهه نخست امسال و باقی مانده انبارها از سال گذشته نیازی به واردات کارخانه های آسیاب برنج و کشاورزان نخواهد بود.

سهراب سهرابی همچنین با بیان اینکه امسال کارخانه های برنج کوبی و انبارهای کشاورزان مملو از برنج است، کشاورزان از فروش محصولات تولیدی نگران هستند.

نگرانی رئیس کل دادگستری در حل اختلافات

اجتماعی:

رئیس قوه قضائیه گفت: هر سه قوه باید با همفکری در موضوع عدم تعادل قدرت در کشور تعامل و اقدام عاجل کنند.

«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»

محسنی اجایی در دیدار با اعضای کمیسیون انرژی شورای اسلامی به موضوع عدم تعادل انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری در برابر مشکل عدم تعادل انرژی در کشور گامی عاجل بردارند. ” اگر تدبیری اندیشیده نشود در آینده مشکلات ما در این حوزه چند برابر می شود. در این صورت نیاز به سرمایه گذاری در بخش انرژی وجود دارد. بر اساس مسئولیت ها و وظایفی که در قوه قضائیه داریم، آمادگی داریم تا امنیت سرمایه گذاری را در همه زمینه ها به ویژه در بخش انرژی کشور تضمین کنیم.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«افشای دروغ آمریکا توسط رئیس‌جمهور» و «اظهارات جالب بایدن»"، کلیک کنید.