اولین بیانیه‌های دور دوم/ یک اظهار نظر انتخاباتی بنزینی

اظهارات جدید مسعود بیجیکیان و سعید جلیلی، برگزاری مناظره برای نامزدهای ریاست جمهوری، تلاش تندروها برای اتحاد، تدوین طرح امداد هوایی در تهران و خروج شرکت کنندگان از دور ورزشی. مهم ترین خبر عصر 18 تیرماه مسابقات بود.

به گزارش سیمارتیکل، عصر شنبه 18 تیر 1403 خبرنگاران سیمارتیکل اخبار مختلفی را در حوزه های مختلف تولید و تولید کردند که در ادامه به بررسی مهم ترین این اخبار می پردازیم:

جلیلی: به گروه های سانسور شده بروید

سیاسی:

سعید جلیلی کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با صدور بیانیه ای تاکید کرد که فاصله 17 تا 25 تیرماه زمان طولانی و کوتاهی برای برداشتن گام های تاریخی است.

او خطاب به هواداران گفت: الان وقت تاخیر نیست! برو تو روستاها از ما بگو، برو به حاشیه شهر و از ما بگو! احزاب که سانسور می شوند، به نظر نمی رسد، انگار هیچکس رای و نظر و انتخاب آنها را نشمرده… برو از این انتخاب، از این منظر، از این معضلی که ملت ایران با آن مواجه است، بگو. من روی آنها حساب کردم. بر آنها “همه” مردم ایران! یک دولت نقش آفرین زمانی می تواند از فرصت های جهان برای ایران بالنده استفاده کند که به هر ایرانی با توجه به استعداد و توانایی هایش نقشی بدهد و او را مجبور به مشارکت در این حرکت بزرگ کند.

مشاوره در مورد سانسور/انصراف رقیب از رقابت

دکتر: من صدای بی صداها هستم

مسعود بیجیکیان نیز در بیانیه ای تاکید کرد که نظر شما در این مرحله بار سنگینی بر دوش من گذاشته است. قول می دهم به اعتماد شما خیانت نکنم. به من رای دادی چون گفتم: همه جا راست می گویم و دروغ نمی گویم. من از لطف خاصی بهره مند نشده ام و فسادی از خود نشان نمی دهم. گفتم: اصلاح ادارات و امور را به قانون و مهارت و خرد جمعی برای احقاق حقوق کشور و رفع تبعیض و بی عدالتی می سپارم. گردن من همچنان به این کلمه آویزان است و از این پس معامله من با شما این است که به رای شما به ایران پایبند باشم. پس از انتخابات، هر جا که مرا در حال انحراف از مسیر اخلاق، عدالت، قانون یا پیروی خواسته های خود دیدید، با مطالبه و انتقاد و اصلاح مرا به مقام حق و عدالت برگردانید.

رئیس ستاد انتخابات پزشکی: نگویید رئیس جمهور اختیار ندارد

علی عبدالعلیزاده رئیس ستاد انتخابات چهاردهمین کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: عبدالعلیزاده گفت: پروژه بنزین فقط یک پروژه دولتی نیست و این اشتباه است که دولت به صورت یکجانبه قیمت بنزین را افزایش می دهد» و ادامه داد: بنزین در پروژه همه مردم ایران سهم خود را دارند و همه باید با آنها صحبت کنند و منصف باشند و بگذارند راه حل پیدا کنند. سپس به یک پروژه ملی تبدیل می شود. برخی از دولت ها در کشور ما در بحران هستند. مثلاً ما کشور کم آبی هستیم، اما تشنه مطلق نیستیم، اما چون برنامه ای برای صحبت با کشاورزان وجود ندارد، در مدیریت آب تصمیماتی گرفته می شود که کشاورزان را تحت تأثیر قرار می دهد. در بحث قیمت بنزین و گازوئیل هر قیمتی باشد توسط کارشناس تعیین می شود انشالله می بینیم که با آرامش و همکاری مردم موضوع حل می شود تا هم رضایت مردم را جلب کند و هم به ارمغان بیاورد. رونق کشور اینها از جمله آزمایشات مدیریتی است که پزشک انجام خواهد داد.

دیدار منصوری، نیکزاد، فروزنده و میرشمسیر

نشستی با روسای ستادهای انتخاباتی سعید جلیلی، محمد باکر کلیباف، علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی زاده هاشمی برگزار شد.

مشاوره در مورد سانسور/انصراف رقیب از رقابت

محسن منصوری رئیس ستاد انتخابات جلیلی با اعلام این خبر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: به منظور تقویت جبهه انقلاب در دور دوم انتخابات، دیداری صمیمانه و مشترک با برادران عزیزم؛ با ما دکتر نیکزاد، دکتر فرزنده و دکتر میرشمسی، رئیس ستاد انتخابات، دکتر قاضی زاده هاشمی، با هم پیروز خواهیم شد.

تظاهرات شهرک نشینان صهیونیست علیه نتانیاهو

جهان:

هزاران شهرک نشین شنبه شب در تل آویو و حیفا و دیگر شهرهای اشغالی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

صهیونیست ها شنبه شب در تل آویو و دیگر شهرهای اشغالی تظاهرات کردند و خواستار توافق فوری برای تبادل اسرای صهیونیست در غزه شدند. معترضان از فرماندهان ارتش اسرائیل خواستند تا مانع از انعقاد توافق نتانیاهو شوند.

امضای قرارداد حضور رسمی ایران در اکسپو 2025 اوزاکا، کانسای ژاپن

اقتصادی:

قرارداد مشارکت رسمی ایران در اکسپو 2025 در اوزاکا، کانسای ژاپن امضا شد که موضوع آن طراحی جامعه آینده برای زندگی بشر خواهد بود.

اکسپو 2025 اوزاکا، نشست تابستانی شرکت کنندگان بین المللی کانسای-ژاپن، با شرکت حدود 600 نماینده از حدود 160 کشور و سازمان بین المللی، در 5 ژوئیه 1403 در نارای ژاپن افتتاح شد.

این قرارداد بین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و نماینده عالی کشورمان در اکسپوی ژاپن و دبیرکل انجمن اکسپو 2025 ژاپن و کمیسر کل اکسپو 2025 امضا شد.

تهران در انتظار تدوین طرح جامع امداد هوایی است

اجتماعی:

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از پیگیری برای تدوین طرح جامع امداد و نجات هوایی کلانشهر تهران خبر داد.

مشاوره در مورد سانسور/انصراف رقیب از رقابت

صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به تشکیل جلسه گروه ضربت پایش پرواز و پرواز پایگاه که زیر نظر کمیته امداد هواپیمایی کلانشهر تهران برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این جلسه افزایش هماهنگی های سازمانی است. تدوین یک طرح جامع امداد هوایی برای بحث و بررسی استفاده از ظرفیت پرواز در مواقع بحران بود.

پخش 2 مناظره جلیلی و پزشکان

فرهنگی:

با اعلام برنامه تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، اولین مناظره روز دوشنبه ۲۰ تیر ساعت ۲۱:۳۰ و مناظره دوم سه شنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۲۱:۳۰ بین دو نامزد برگزار می شود. واجد شرایط بازی در دور دوم.

مشاوره در مورد سانسور/انصراف رقیب از رقابت

صحبت های جلیلی و پزشکان از دیگر برنامه های تبلیغاتی صداوسیما در کنار پخش مستند 2 نامزدها خواهد بود.

حذف ایتالیا از یورو 2024

ورزش ها:

ایتالیا در ابتدا با شکست مقابل سوئیس از یورو 2024 حذف شد.

مشاوره در مورد سانسور/انصراف رقیب از رقابت

در اولین دیدار مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 دو تیم سوئیس و ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر سوئیس به پایان رسید.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اولین بیانیه‌های دور دوم/ یک اظهار نظر انتخاباتی بنزینی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اولین بیانیه‌های دور دوم/ یک اظهار نظر انتخاباتی بنزینی"، کلیک کنید.