بازار ارز توافقی، به زودی راه اندازی می شود – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

بازار ارز توافقی، به زودی راه اندازی می شود - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل، علی شهیدی مدیر تجارت ارزی و مدیریت ارز مرکز مبادلات ایران درباره علت ایجاد تالار همفکری ارز گفت: از سال های گذشته یکی از دغدغه های اصلی مرکز ارز است. بانک همواره بازار ارز با طراحی سیستم متمرکز ساماندهی می شود و بازارسازی مناسب برای معاملات ارزی است و یکی از مهم ترین بازارهای ارز در کشور ارز است. بازاری که در سال های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر عملیات ارزی و ارزی مرکز مبادلات ایران در ادامه تاکید کرد: مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران با حمایت و راهنمایی مدیران ارزی بانک مرکزی سامانه ساماندهی ارزی را طراحی و پیاده سازی کرده است. بازار فوق و مرکز مبادلات ارز و طلای ایران برای طراحی مدل کسب و کار جدید که توسعه آن ماه ها به طول انجامید، با هدف کاهش هزینه های جست و جو و تطبیق واردکنندگان و صادرکنندگان و تسهیل مبادلات ارزی و ایجاد فضای امن برای تحقق توافق. معاملات با حداقل ریسک نکول

وی افزود: مرکز صرافی علاوه بر طراحی مدل تجاری و فنی سامانه جدید، به دنبال تغییر ساختار سامانه های پیش و پس از معاملات برای عرضه و تقاضای ارز معامله گران با حداقل ها است. و ساده ترین فرآیند این است که بتوانید عملیات ارزی خود را شروع کنید و پس از طی مراحل قبل از معامله، در سیستم ارزی شخص و مراحل بعد از معامله، عرضه یا تقاضای ارز خود را انجام دهید.

عدم مداخله دولت در نرخ تالار توافقی

شهیدی درباره دخالت دولت در تعیین نرخ توافقی بازار ارز گفت: همانطور که از نام این بازار پیداست، نرخ بازار براساس توافق صادرکننده و واردکننده تعیین می شود. در واقع مراکز مبادلاتی تحت نظارت بانک های مرکزی به دنبال یکسان سازی، تجمیع و بهینه سازی بازار ارز هستند.

وی ادامه داد: بنابراین نیاز است صادرکنندگان و واردکنندگان با ایجاد فضایی برای ارتقای اطلاعات طرف های معامله به جای بازاری با اطلاعات ناقص که منجر به ناهماهنگی می شود، با نرخ دلخواه خود در بازاری منسجم معامله کنند. بازار ارز

مدیر معاملات ارزی و مدیریت ارز مرکز مبادلات ایران درباره حجم معاملات این بازار توضیح داد: بر اساس آمار مربوط به سوابق این معامله، حجم معاملات سالانه در این بازار حدود 17 میلیارد دلار است. مرکز مبادلات ایران بر آن است تا به تدریج و به مرور زمان این حجم از معاملات را به بازار متمرکز فوق الذکر اضافه کند و پیش بینی می شود که این امر منجر به افزایش کارایی بازار ارز و ایجاد ساختاری منسجم و یکپارچه شود. با تبدیل شدن به بازاری برای الهام گرفتن از معامله گران، حجم معاملات از آن فراتر خواهد رفت.

کنسنسوس به زودی در بازار سکه راه اندازی می شود

این مسیول وی درباره زمان راه اندازی تالار ارز توافقی گفت: طراحی مدل کسب و کار تالار ارز توافقی تحت سامانه بازار ارز مرکز مبادلات ایران به پایان رسیده و طراحی فناوری آن آغاز شده است که به تکمیل شود. به زودی.

وی افزود: اما آزمایشات در مرحله بهره برداری از آن به صورت تدریجی طراحی شده است. بدین ترتیب انتظار می رود تمامی ذینفعان این بازار پس از انجام تست عملکرد، تست امنیت و تست نفوذ، به تدریج و به مرور معاملات خود را به این بازار مهاجرت کنند.

شهیدی درباره تاثیر راه اندازی این بازار بر بورس توضیح داد: تمامی نهادهای موجود در این بازار با ارایه خدمات اصیل به معامله گران به فعالیت خود ادامه می دهند. اما این بازار به دلیل تراکم، یکپارچگی و شفافیت، هزینه عملیات ناشی از عدم تقارن اطلاعاتی و عدم اطلاعات متقابل را کاهش خواهد داد.

وی در ادامه گفت: در این مدل کسب و کار جدید، فعالیت هایی مانند دلالی و سفته بازی گران شده است که منجر به کاهش فعالیت های مذکور می شود. بنابراین، مدل بازطراحی شده بر خدمات مربوط به انتقال ارز تاثیری ندارد.

صادرکنندگان و واردکنندگان، مشتریان انجمن قرارداد

مدیر معاملات ارزی و عملیات ارزی مرکز مبادلات ایران در پاسخ به این سوال که در صورت مبادله توافقی چه شخص یا گروهی قادر به مبادله ارز خواهند بود، گفت: کلیه صادرکنندگان مشمول بند (2) ماده. 8) آیین نامه اجرایی تبصره (6) بند (ح) تکرار ماده (2) قانون جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در تاریخ 26 اردیبهشت ماه به تصویب رسید. 1403 کسانی که ملزم به پرداخت 90 درصد ارزش مجوز صادراتی خود به صورت یک یا ترکیبی از روش های استرداد ارز به تشخیص خود هستند، می توانند ارز حاصل از صادرات خود را در این بازار بفروشند.

وی در ادامه افزود: همچنین خریداران در این بازار شامل کلیه واردکنندگانی است که تخصیص ارز معتبر از سایر محل های صادراتی یا سپرده ارزی دیگران دارند که در صورت توافق ارز می توانند اقدام به خرید ارز کنند.

«شهیدی» در مجمع قراردادهای ارزی در خصوص در نظر گرفتن سقف مبادلات ارزی برای متقاضیان گفت: خریداران و فروشندگان را می توان به کل مبلغ مانده اوراق تخصیص تخصیص داد/ کلبه صادرکنندگان می توانند به صورت ارزی مبادلات ارزی داشته باشند و هیچ محدودیتی برای سامانه معاملاتی خود مرکز مبادلات ایران وجود نخواهد داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بازار ارز توافقی، به زودی راه اندازی می شود – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بازار ارز توافقی، به زودی راه اندازی می شود – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.