باقری: سرنوشت مشترک ما ایجاب می کند برای توسعه روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی کنیم

در دیدار با وزیر امور خارجه پاکستان؛

باقری: باید برای سرنوشت مشترک خود برای توسعه آینده روابط دو کشور برنامه ریزی کنیم

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه پاکستان با محمد اسحاق دار وزیر امور خارجه پاکستان درباره وضعیت غزه دیدار و گفتگو کرد. سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (8 دسامبر).

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری سیمارتیکل، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه دیدارها و رایزنی های خود در شهر استانبول و در حاشیه اجلاس فوق العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اقتصادی. وزیر امور خارجه پاکستان با محمد اسحاق هشت کشور در حال توسعه (D8) در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی از موضوعات مورد علاقه مشترک در منطقه به ویژه موضوع فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار از محبت خالصانه دولت و مردم پاکستان در روزهای سخت پس از شهادت رییس جمهور و وزیر امور خارجه و سفر نخست وزیر و وزیر امور خارجه و دیگر مقامات ارشد کشور قدردانی کرد. وی شهدای این خدمت را برای دولت و ملت ایران برای شرکت در مراسم بزرگداشت در تهران پاکستان گرانقدر و مایه آرامش دانست.

باقری سفر تاریخی شهید رییسی به پاکستان و استقبال گرم و گسترده دولت و مردم پاکستان را نشان از روابط عمیق و دوستانه دو کشور و ملت و نگاه ویژه دولت پاکستان به این روابط دانست. . و چشم اندازی روشن از روابط دو کشور همسایه و مسلمان.

وی در ادامه افزود: روابط دو کشور نه تنها ریشه در تاریخ مشترک دارد، بلکه سرنوشت مشترک ما ایجاب می کند که برای تقویت و توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی کنیم و با درایت و آینده نگری، تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف و اختلاف بین دو کشور شکست نخورد.

در این دیدار محمد اسحقدر وزیر امور پاکستان نیز با اشاره به عمق اندوه و ابراز احساسات دولت و ملت پاکستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رییس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان با عرض تسلیت ابراز امیدواری کرد. دولت و ملت ایران

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین با اشاره به سفر مهم شهید رییسی رییس جمهور فقید به پاکستان بر تمایل صادقانه مقامات کشورش برای پیگیری توافقات انجام شده در این سفر تاریخی تاکید کرد.

در این دیدار محمد اسحقدر و علی باقری بر ادامه دیدارها و رایزنی های نزدیک دو طرف برای پیگیری موضوعات مرتبط با توسعه روابط دوجانبه و همچنین حمایت و حفظ حقوق در عرصه منطقه ای و بین المللی تاکید کردند. مردم فلسطین در مجامع بین المللی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باقری: سرنوشت مشترک ما ایجاب می کند برای توسعه روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باقری: سرنوشت مشترک ما ایجاب می کند برای توسعه روابط دو کشور در آینده برنامه ریزی کنیم"، کلیک کنید.