باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود

باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود

سیمارتیکل:

غلامحسین محسنی آجی روز چهارشنبه در همایش صابر چهارمحال و بختیاری افزود: توهین به یکدیگر، تحقیر یکدیگر و رقابت های بی مورد جز دردسر و رنج دنیا و آخرت برای ما و جامعه به همراه نخواهد داشت.

وی گفت: در جریان انتخابات دو دوره انتخابات داشتیم، مطالبی گفته شد که برخی خوب نبود و این مسائل تمام شده است و باید مسائل جزئی را کنار بگذاریم. چون با اختلافات هیچ اتفاقی نمی افتد.

محسنی آجایی با تاکید بر لزوم حل مشکلات استان با همکاری و هماهنگی تمامی افراد ذی نفوذ افزود: مسئولان استانی، تسهیلگران صلح و میانجی ها برای شناسایی مشکلات استان و رفع تکلیف با یکدیگر همکاری کنند. مشکلات استان با هم فکر و هماهنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات نباید منتظر بودجه و تصمیمات دولت بود، گفت: با همفکری، همدلی و کنار گذاشتن اختلافات می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: مراقب باشید بسیاری از تبعات این درگیری ها عقب ماندگی شهر و کشور را به دنبال دارد.

وی در خصوص اهمیت صلح و آشتی گفت: کسانی که در همه حال حتی در زمان فقر، سخاوت و خشم خود را کنترل می کنند، بخشنده و محبوب خداوند هستند.

رئیس کل دادگستری همچنین گفت: شما فعالان و مبارزان عرصه صلح و سازش هستید، زحماتی که متحمل می شوید و گاهی آبرو و بدن خود را فدای صلح و سازش در اختلافات و دعاوی می کنید شایسته است. باید ساختارشکنی و نهادینه سازی فرهنگ را ادامه داد و جنبش های صلح و آشتی را پیش برد.

محسنی عذایی گفت: کسانی که در جریان دعوا و دعوا می بخشند و از حق خود می گذرند باید به زندان کشیده شوند تا از نزدیک ببینند با گذشت خود چه کارهای بزرگی انجام داده اند و گاه جان یک جوان و خانواده از دست رفته اش مانع می شود.

رئیس کل دادگستری در خصوص بازدید امروز از زندان مرکزی شهرکرد گفت: در بازدید از زندان مرکزی شهرکرد در قسمت جوانان این زندان حضور داشتم. متهمانی که آنجا بودند فرزندان ما هستند و در زندان نیستند. درست است که برخی از آنها مرتکب جنایات و کارهای ناخوشایند شده اند، اما به هر حال همه باید از آنها محافظت کنیم و به تامین آینده آنها کمک کنیم. در این صورت شما رهبران و فعالان نیز می توانید منبع کار برای صلح و آشتی باشید.

محسنی آجی گفت: در قوه قضاییه در تلاش هستیم تا زمینه مشارکت کارگران در صلح و سازش در روند حل و فصل اختلافات و دعاوی را فراهم کنیم. در این راستا، ما زمینه را برای کمک و حمایت شما خیرین و صلح طلبان، زندانیان و کمک جویان فراهم کرده ایم.

محسنی آجی در تشریح مزایا و فواید صلح و سازش در دعاوی و دعوا گفت: در بسیاری از دعواها و پرونده ها گاهی وساطت فردی ریش سفید و مورد اعتماد بیشتر از طی شدن مراحل دادرسی در دادگاه کمک کننده است. . حل و فصل پرونده ها و اختلافات از این طریق برای طرفین شیرین تر و شیرین تر از حل و فصل دعاوی در دادگاه است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تصویب قانون شورای حل اختلاف گفت: دغدغه ما در قوه قضائیه اجرای زودهنگام بسیاری از مفاد این قانون است تا پرونده ها روند صلح و سازش باشد. تا حد امکان قوی و راحت و امور مربوط به کارکنان شورای حل اختلاف در اسرع وقت ساماندهی شود.

به گزارش ایرنا، مراسم خونین بخش دیگری از همایش صابر بود، کشتاری که دو گروه را که سه سال است با هم اختلاف داشتند، گرد هم آورد. در این مراسم اعضای خانواده آن مرحوم اعلام کردند که به عشق امام حسین (ع) و بدون یک ریال از حق خود صرف نظر کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی آجی روز چهارشنبه در سی و دومین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

رسیدگی به مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم چهارمحال و بختیاری، دیدار با اقشار مختلف و جامعه نخبگان استان از جمله برنامه های سفر یک روزه رئیس کل دادگستری به استان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باید با کنار گذاشتن مسائل جزیی به فکر پیشرفت و توسعه کشور بود"، کلیک کنید.