برخی صنایع مازندران زمین خورده است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

برخی صنایع مازندران زمین خورده است - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی سه شنبه شب در شورای زکات استان افزود: زکات یک ظاهر مادی و سرّ معنوی دارد و طبق روایات برخی از خشک‌سالی و قحطی‌ها تحریم زمین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم حرفمان تأثیر داشته باشد اول خودمان باید عمل کنیم زیرا دو انفاق واجب عبادی مالی به نام خمس و زکات داریم، اگر ما عامل باشیم حرفمان در دیگران تأثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه روستا خزینه خداست، خاطرنشان کرد: روستا باید مولد باشد، دام، زراعت و باغ آنجاست و اگر نیست تقصیر ماست که روستاها را خشک و روستاییان را وادار به هجرت کردیم و حاشیه‌نشینی در پی آن به‌وجود آمده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به زمین خوردن صنعت دام و پنبه مازندران افزود: چقدر از این صنایع زمین به‌خاطر مافیای واردات، نفوذی‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زمین خورده است.

این مسئول عنوان کرد: الحمدالله تولیدات گندم امسال نسبت به گذشته بیشتر است ولی در رابطه با بذر سال گذشته خیلی مشکل داشتیم و اگر آب‌ها را مهار کنیم و بذرهای درست و به موقع در اختیار کشاورز بگذاریم خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران اعلام کرد: مشکل سوخت کشاورزان را حل کنید زیرا قیمت‌های کود و سم سرسام‌آور است و کود کشاورزی آزاد در خود انبار تعاونی‌ها یافت می‌شود و ما زمین‌های خوبی برای تولید بذر داریم و لازم نیست جهاد کشاوری بذر کشاورزی از استان فارس وارد کرد.

وی با بیان اینکه تشویق و جریان‌سازی زکات خوب است و باید صورت پذیرد، عنوان کرد: زکات یک مصرف عام دارد فقط متعلق به فقرا نیست و کشور و روستا را می‌تواند آباد کند، البته فقرا را نباید فراموش کرد و باید اولویت اول باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برخی صنایع مازندران زمین خورده است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برخی صنایع مازندران زمین خورده است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.