تاکید معاون منابع انسانی قوه قضاییه بر جذب نیروهای نخبه

تاکید معاون منابع انسانی قوه قضاییه بر جذب نیروهای نخبه

معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه از انتصاب به عنوان نیروی نخبه قوه قضائیه از طریق ‘نشان بندی’ خبر داد.

به گزارش سیمارتیکل، به نقل از دادگستری، محمد باکر الفت در نشست معاونان منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گفت: همه نهادهایی که به نیروی انسانی اهمیت ویژه می دهند به طرق مختلف منصوب می شوند. در سمت قاضی معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری سه روش مشخص وجود دارد که عبارتند از برگزاری آزمون عمومی، جذب داوطلبان واجد شرایط از طریق دعوت به مصاحبه علمی و جذب دانشجویان بورسیه از دانشگاه. فقهی که بر اساس آن می توان نامزدهای قوه قضائیه را انتخاب کرد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه گفت: بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه همانطور که ذکر شد و ایجاد رقابت بین داوطلبان شایستگی با جذب و شرایط عمومی با تشکیل آزمون، آزمون (آزمون) با نوع آن در برخی موارد است. نقص اساسی و جذب داوطلبان باعث کاهش قابل توجه موارد می شود.

وی افزود: داوطلبان قضایی باید توانایی بیان مطالب و تبیین مطالب و استدلال را داشته باشند و حفظ مطالب و قبولی در آزمون کافی نیست. بنابراین، درک صحیح از محتوا مهم است. قدرت قوی با تبیین مسائل حقوقی از طریق درک حقوقی سنجیده می شود.

الفت با اشاره به خط مشی و راهبرد قوه قضائیه گفت: با توجه به توصیه های رئیس قوه قضائیه، نظام جذب و نیروی انسانی این قوه را بازنگری و بر این اساس قوانین و مقررات مربوطه اصلاح شود. بررسی مدارک تبدیل، تبدیلات اساسی در جذب و گزینش و اجرای برنامه عملیاتی آن در حال انجام است.

وی افزود: از این رو تصمیم گرفته شده تا با مشخص شدن شرایط عمومی و اختصاصی از طریق علامت گذاری نخبگان در قوه قضائیه ترسیم شود و طبق دستورالعمل، افراد واجد شرایط و شاخص های صلاحیت شناسایی و با هویت معتبر معرفی و وارد انتخابات شوند. پردازش و آموزش دهید.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری گفت: البته برای صرفه جویی در زمان، نظارت دقیق و کاهش خطر خطای انسانی، امکان مدیریت، بررسی و کنترل فرآیندها، ارائه خدمات آموزشی و افزایش بهره وری وجود دارد. از مزایای هوش فرآیندی باید به طور کامل استفاده کرد و با استفاده از هوش مصنوعی جریان اطلاعات را تحلیل کرد و بهینه ترین تصمیم را گرفت، در غیر این صورت زمان را با استفاده از منابع انسانی از دست خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: باید از فناوری هوش مصنوعی برای پیشبرد و تسریع سیاست‌ها و دستورالعمل‌های دستگاه قضایی برای کاهش حجم کار نیروهای متخصص و تحرک داخلی و حفظ کارکنان بهره ببریم.

الفت همچنین تاکید کرد: جذب و ورود افراد به قوه قضائیه بر اساس گزینش صورت می گیرد و افراد بدون طی مراحل گزینش نمی توانند وارد دستگاه قضایی شوند.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید معاون منابع انسانی قوه قضاییه بر جذب نیروهای نخبه" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید معاون منابع انسانی قوه قضاییه بر جذب نیروهای نخبه"، کلیک کنید.