تساوی ایران و ازبکستان در نیمه اول/ مدعیان چنگی به دل نزدند – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

تساوی ایران و ازبکستان در نیمه اول/ مدعیان چنگی به دل نزدند - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل، تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان در آخرین دیدار خود در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 امروز سه شنبه 31 خرداد در ورزشگاه آزادی با قضاوت کیم از ساعت 20:30 به مصاف هم می روند. جونگ هیوک نیمه اول این بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

ترکیب حزب ملی ایران:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، سوزا خلیل زاده، صالح حردانی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب تیم ملی ازبکستان:

اتکیر یوسفوف، خوسانوف (17 کارت زرد)، رستمزون آشورماتوف، حسین الدین علیکولوف، شیرزد نصراللهوف، فرخ سفیوف، اوتابک شوکوروف، عادلژان خاموربکوف، جلال الدین مشاریپوف، اوستون اورونوف و الدور شومردوف.

بازیکنان ایران بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 2 با اشتباه مدافعان ازبکستان توپ به دست بازیکنان ایران رسید و در ادامه مهدی ترابی توپ را دریافت کرد و در حین تلاش برای ورود به محوطه جریمه حریف مهار شد. خمروبکوف اشتباه داور را باور نکرد.

در 10 دقیقه ابتدایی نیمه اول بازی به کندی پیش می رفت و هیچ یک از دو تیم فرصت گلزنی نداشتند. در دقیقه 11 یک کرنر به سود ایران اعلام شد و محمدحسین کنعانی زادگان از روی ارسال میلاد محمدی با ضربه سر توپ را از بالای دروازه ازبکستان به بیرون فرستاد.

در دقیقه 12، طارمی پس از ارسال طولانی کنعانی زادگان در عمق، توپ را در محوطه جریمه به زیبایی مهار کرد، اما در مقابل دروازه بان ازبکستان تعادل خود را از دست داد تا اوتکیر یوسپوف به راحتی توپ را در اختیار بگیرد.

در دقیقه 17 با حرکت زیبای علیرضا جهانبخش، بازیکن ازبکستان به او تکل زد و داور به خوسانوف کارت زرد نشان داد.

امیر گیل نویی در 20 دقیقه ابتدایی بازی از عملکرد شاگردانش راضی نبود و چندین بار به آنها اعتراض کرد.

در دقیقه 19 سامان کادوس از ازبکستان در بیرون از محوطه جریمه صاحب موقعیت خوبی شد اما ضربه این بازیکن به اندازه کافی قوی نبود و دروازه بان ازبکستان توپ را گرفت.

خطای خلیل زاده و فرصت ارنوف

در دقیقه 32 با اشتباه شجاع خلیل زاده توپ به اوستون اورونوف رسید و این بازیکن به سمت دروازه ایران دوید و با بیرانوند تک به تک شد.

وی در دقیقه 34 با اصرار صالح حردانی از سمت راست وارد محوطه جریمه ازبکستان شد و توپ را به سردار آزمون رساند و سردار آزمون با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد تا حسین الدین علیکول اف مهاجم ایرانی به توپ برسد.

ایران با اشتباه مدافع ازبکستانی که در آخرین دقیقه بازی توپ را دفع کرد صاحب یک ضربه کرنر شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تساوی ایران و ازبکستان در نیمه اول/ مدعیان چنگی به دل نزدند – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تساوی ایران و ازبکستان در نیمه اول/ مدعیان چنگی به دل نزدند – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.