تصاویر نجومی 19 اسفند (9 مارس)

19 مارس (9 مارس) تصویر نجومی

شکلی متفاوت از آسمان شب و فضای بی پایان.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری سیمارتیکل، نجوم و عکاسی فضایی جدا از اهمیتی که در مطالعات و تحقیقات نجومی دارند، امکان رصد و درک شگفتی های جهان فراتر از سیاره زمین را در اختیار علاقه مندان به این رشته قرار می دهد. امروزه به برکت پیشرفت علم و فناوری، تصاویر نجومی در قالب های بسیار زیبا و بعضا هنری تولید می شود که علاوه بر ارایه اطلاعات علمی، زیبایی خیره کننده ای را برای علاقه مندان به ارمغان می آورد.

***

عکس امروز

سحابی رتیل که با نام 30 Doradus نیز شناخته می شود، بیش از هزار سال نوری قطر دارد. در داخل این سحابی، یک ستاره غول پیکر در یک کهکشان اقماری در نزدیکی ابر ماژلانی بزرگ در حال شکل گیری است. این منطقه ستاره زایی در فاصله حدود 180000 سال نوری از ما، بزرگ ترین و ناهموارترین منطقه از کل گروه کهکشان محلی شناخته شده است. تشعشعات شدید، بادهای ستاره ای و شوک های ابرنواختری از خوشه مرکزی جوان ستارگان پرجرم که تاکنون با نام رتیل (NGC 2070)، R136 فهرست شده اند. سایر مناطق ستاره ساز اطراف رتیل شامل خوشه های ستاره ای جوان، رشته ها و ابرهای حباب مانند در حال انفجار است. در واقع، این قاب نزدیک ترین ابرنواختر دوران مدرن، SN 1987A، پایین سمت راست است. این ابرنواختر در میدان دید غنی و در صورت فلکی جنوبی دورادو حدود 2 درجه است. اگر سحابی رتیل نزدیکتر بود، مثلاً در فاصله 1500 سال نوری، نیمی از آسمان زمین را اشغال می کرد.

19 مارس (9 مارس) تصویر نجومی

تصویر روز زمین

تصویری از سحابی قلب یا IC1805 در اینجا قابل مشاهده است. این سحابی تابشی در صورت فلکی جت الکرسی قرار دارد. این عکس در محل شعبه مایکروسافت در ردموند زیر آسمان صاف گرفته شده است. این تصویر توسط تلسکوپ William Optics Redcat 71 با فاصله کانونی 350 میلی متر و نسبت f/5 ثبت شده است. عکاس از دوربین ZWO ASI294MM Pro با وضوح 8k x 5k و پایه ZWO AM5 برای نصب تجهیزات استفاده کرده است.

19 مارس (9 مارس) تصویر نجومی

تصویر نجومی روز

دنباله ای از نور ستارگان را می توان بر فراز کوه اتنا سیسیل، یکی از فعال ترین آتشفشان های جهان مشاهده کرد. این عکس با لنز 35 میلی متری f/4 و نوردهی هفت ثانیه ای 585 در ISO 1250 گرفته شده است.

19 مارس (9 مارس) تصویر نجومی

عکس روز ناسا

این تصویر دو نوع تپه های شنی مختلف را در مریخ نشان می دهد. لکه های کوچک را تپه های برچان می نامند و از شکل آنها می توان دید که رو به باد هستند. سایر تپه های ماسه ای بلند و خطی هستند. دو نوع تپه در جهت باد قرار دارند: تپه های برچان دارای “قله های” هلالی شکل هستند که به سمت پایین هستند، در حالی که تپه های خطی در امتداد جهت باد اولیه امتداد دارند. در چندین مکان در این تصویر، می توانید تپه های برچان را ببینید که به تپه های خطی تبدیل می شوند، اما به نظر می رسد هر دو جهت باد یکسانی را نشان می دهند.

19 مارس (9 مارس) تصویر نجومی

تصاویر آسمان روز و تلسکوپ

این تصویر توسط Alson Wong در لندر کالیفرنیا گرفته شده است. تجهیزات استفاده شده نشان می دهد William Optics 110mm f/7، دوربین STXL-16200، پایه Paramount MX و سحابی انعکاسی صورت فلکی شکارچی M78.

19 مارس (9 مارس) تصویر نجومی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تصاویر نجومی 19 اسفند (9 مارس)" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تصاویر نجومی 19 اسفند (9 مارس)"، کلیک کنید.