تلف شدن سریالی حیوانات در باغ وحش ارم در طی یک ماه

تلف شدن سریالی حیوانات در باغ وحش ارم در طی یک ماه

سیمارتیکل:

پس از مرگ ببر سیبری، گوزن زرد ایرانی و شامپانزه آفریقایی، اخیراً یک شتر کوهان دار (لاما) در باغ وحش ایرم تلف شد و به این ترتیب تعداد تلفات حیوانات در مرداد ماه امسال به چهار گونه افزایش یافت.

قاسم محمدی; مدیر باغ وحش ایرم در نشست خبری خود در سوم مردادماه امسال اعلام کرد که باغ وحش ایرم حدود 80 گونه و بیش از 400 حیوان دارد. باغ وحش ارم در زمینی به مساحت حدود 5 هکتار در 4 کیلومتری اتوبان تهران – کرج در نزدیکی ایستگاه مترو اکباتان واقع شده است.

با توجه به موقعیت جغرافیایی باغ وحش ارم، خانواده های زیادی در طول هفته و به خصوص در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات از این مکان دیدن می کنند. همچنین اردوهای دانش آموزی زیادی توسط مدارس برای بازدید از باغ وحش ارم برگزار می شود.

در طول این سال ها دستاوردهای قابل توجهی برای باغ وحش ارم به دست آمده است، از جمله تولد اولین بچه فیل آسیایی در باغ وحش ارم در 25 می 1400.

اما متأسفانه ماه گذشته (مرداد ماه) حادثه تلخی با برخی از حیوانات در باغ وحش ایرم رخ داد که نگرانی کارشناسان حیات وحش را در پی داشته است.

بر این اساس، دوم مردادماه امسال، روابط عمومی باغ وحش ایرم از مرگ پیرترین ببر سیبری در باغ وحش ایرم خبر داد و اعلام کرد: پیرترین ببر سیبری ایران صبح امروز (دوم مرداد) در باغ وحش ایرم بر اثر کهولت سن جان باخت.

اندکی پس از مرگ ببر سیبری، در پانزدهم سال 1403 «یک گوزن زرد ایرانی در باغ وحش ایرم مفقود شد».

همچنین قاسم محمدی در 27 مرداد؛ مدیر باغ وحش ایرم اعلام کرد: «بهرام» شامپانزه آفریقایی باغ وحش ایرم نیز درگذشت.

وی گفت: این شامپانزه آفریقایی که طول عمرش از باغ وحش ارم بیشتر است از چند ماه گذشته به دلیل مشکلات ناشی از اضافه وزن دچار مشکلات تنفسی شده بود.

اما این پایان مرگ و میر در باغ وحش ایرم نبود و روز ۱۵ شهریور خبرگزاری صدا و سیما از ناپدید شدن یک شتر کوهاندار از باغ وحش ایرم خبر داد.

بر اساس این خبر، طی روزهای گذشته یک لاما در باغ وحش ایرم جان خود را از دست داده است، اما مسئولان باغ وحش ایرم هنوز این خبر را اعلام نکرده اند.

چهار گونه مختلف از حیوانات در ماه اوت در باغ وحش ایرم تلف شدند. این حوادث مستلزم بررسی دقیق و ویژه مسئولان باغ وحش ایرم و کارشناسان مربوطه است.

چندی پیش یک دامپزشک حیات وحش درباره علت مرگ یک ببر سیبری 21 ساله و «بهرام» شامپانزه 50 ساله در باغ وحش ایرم ابراز تردید کرد. در حالی که مسئولان باغ وحش پیری را دلیل مرگ این دو حیوان اعلام کرده اند، دامپزشک معتقد است ببر سیبری در واقع 18 ساله و شامپانزه 40 ساله بوده است. تاکنون مسئولان باغ وحش هیچ پاسخ رسمی به این ادعاها نداده اند.

انتظار می رود مسئولان باغ وحش ارم در مورد علت تلف شدن دو گونه جانوری ارزشمند گوزن زرد ایرانی و لاما توضیحات روشنی ارائه دهند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تلف شدن سریالی حیوانات در باغ وحش ارم در طی یک ماه" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تلف شدن سریالی حیوانات در باغ وحش ارم در طی یک ماه"، کلیک کنید.