تنها تالاخادزه حریف داوودی نیست/ در المپیک پاریس کار کمی سخت‌ است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

تنها تالاخادزه حریف داوودی نیست/ در المپیک پاریس کار کمی سخت‌ است - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل، کمتر از دو هفته به المپیک پاریس باقی مانده است. کاروان ورزشی ایران با کسب 40 سهمیه در این رقابت ها حضور خواهد داشت. وزنه برداری ایران که سال ها یکی از مدال آوران کاروان ایران بوده، امسال با دو سهمیه در این مسابقات شرکت می کند. البته وزنه برداری ایران چندین سال با روزهای اوج خود فاصله دارد و پیش بینی می شود با تغییراتی که در بدنه مدیریتی فدراسیون و برنامه ریزی برای آینده صورت گرفت، وضعیت این رشته همچنان به همین شکل باقی بماند.

حسین رضازاده در گفتگو با خبرنگار سیمارتیکل درباره وضعیت دو وزنه بردار المپیکی ایران اظهار داشت: وزنه برداری در المپیک پاریس دو سهمیه کسب کرد و این دو ملی پوش چند ماهی است که تمرینات خود را با کمک فدراسیون دنبال می کنند. خوشبختانه شرایط اردوی تیم ملی بهتر شده و سالن تمرین و خوابگاه در شرایط عالی قرار دارند. خود جوادی و داوودی به خوبی می دانند که در چه مسابقه مهمی هستند و باید با تمام وجود حاضر شوند. این دو ملی پوش در بین 10 بازیکن برتر رده بندی جهانی قرار دارند و حریفانی سرسخت خواهند داشت.

وی گفت: مسابقه در زمین المپیک میلی متری است و نباید وزن کم کنند. داودی در المپیک قبلی مدال نقره فوق سنگین را کسب کرده بود. او تجربه المپیک را دارد و امیدوارم بتواند در این المپیک بهتر از قبل عمل کند. او باید با تمام قدرت بجنگد و رنگ مدالش را عوض کند. داوودی در سن جوانی نقره المپیک را به دست آورد، اما این کار در المپیک پاریس کمی دشوارتر است زیرا در دسته فوق سنگین رقابت سختی بین نمایندگان ایران، بحرین، ارمنستان و گرجستان وجود دارد. جوادی با اینکه به تازگی وارد وزن 89 کیلوگرم مسابقات جهانی ریاض شده بود، موفق شد مدال طلا را از آن خود کند و نشان داد که یکی از مدعیان این وزن است. البته او در این رده حریفان سرسختی دارد.

رکورددار سابق دسته فوق سنگین درباره تالاخادزه رقیب سرسخت داودی در المپیک می گوید: تالاخادزه یکی از کارکشته ترین وزنه برداران داودی است که به دنبال سومین طلای المپیک است. البته به غیر از تالاخادزه، مخالفان ارمنی و بحرینی از نظر من سرسخت ترین رقبای داوودی هستند. وزنه برداری کاملاً رکوردشکنی است و هیچ چیز قابل پیش بینی نیست.

رضازاده تاکید کرد: اگر داودی در مسابقات جهانی دوبل را فیکس می کرد، مدال طلا می گرفت و از تالاخادزه سبقت می گرفت. اما شرایط المپیک با همه مسابقات متفاوت است و امتیاز کل بسیار مهم است و همه برای کسب زیباترین مدال تلاش می کنند. المپیک محل بهترین هاست و دو وزنه بردار ما یکی از این نفرات هستند که امیدوارم در مسابقات المپیک عملکرد خوبی داشته باشند و با دستان پر به ایران برگردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تنها تالاخادزه حریف داوودی نیست/ در المپیک پاریس کار کمی سخت‌ است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی گردشگری و اقامتی, ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تنها تالاخادزه حریف داوودی نیست/ در المپیک پاریس کار کمی سخت‌ است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.