جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود

جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود

به گفته رئیس پلیس راهور فرجا، جریمه مضاعف بخشوده نخواهد شد و نیاز به تصویب شورای اسلامی دارد.

سرهنگ محمدحسن ابراهیم پور در گفت و گو با سیمارتیکل وی گفت: بر اساس بند 5 رسیدگی به تخلفات رانندگی، هرگونه تخلفی که توسط مامور پلیس راهنمایی و رانندگی یا دوربین ثبت شود؛ پس از ثبت نام و تایید در سیستم عملیات، به حساب های خودروهای مختلف نوشته می شود.

وی افزود: مالک وسیله نقلیه پس از ثبت تخلف می تواند با مراجعه به شعبه مرکز اجرا یا کلانتری +10 نسبت به تخلف مذکور اعتراض کند و اعتراض فرد در دادگاه قضایی یا پلیس آگاهی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

رئیس مرکز عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی فرازا ادامه داد: لازم به ذکر است که اعتراض به تخلف ثبت شده تا 60 روز از زمان ثبت تخلف امکان پذیر است و این تصور که هر زمان مالک وسیله نقلیه نسبت به اعتراض خود اقدام کند، کاملا اشتباه و غیر قانونی

سرهنگ ابراهیم پور به مالکان خودرو تاکید کرد: تا 60 روز پس از ثبت تخلف می توانند نسبت به اعتراض و یا پرداخت جریمه اقدام کنند.

وی افزود: در صورت عدم تسویه مبلغ جریمه تا 60 روز، جریمه ضمیمه و ودیعه دو برابر می شود و این مبلغ شامل بخشودگی نمی شود.

رئیس مرکز عملیات پلیس راهور فرازه درباره روند عفو عمومی گفت: پلیس نمی تواند کاری در این خصوص انجام دهد، تنها در صورتی که شورای اسلامی تصویب کند که جریمه مضاعف که چندین سال است ادامه دارد، لغو شود. نده

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جریمه‌های دوبرابر شده بخشیده نمی‌شود"، کلیک کنید.