درمان کبد چرب گرید 3 با خاکشیر

عوامل ژنتیکی یا سبک زندگی ناسالم از علل اصلی کبد چرب محسوب می شوند. از دیگر علل چرب شدن کبد می توان به چاقی، دیابت، فاکتورهای محیطی، چربی خون بالا و میکروب های دستگاه گوارش اشاره کرد. بر اساس آموزه های طب سنتی اگر مزاج اصلی کبد که گرم و مرطوب است به هم بخورد باعث ناراحتی کبد می شود. پرخوری، زیاده روی در مصرف نوشیدنی های گازدار، شیرینیجات، نوشیدن آب سرد بلافاصله پس از غذای گرم، و افراط در مصرف گوشت قرمز از جمله عواملی هستند که باعث بر هم خوردن مزاج طبیعی کبد و سردی کبد می شوند. مصرف زیاد نمک، چربی و هضم نامناسب به عنوان عوامل بروز نشانه های بیماری کبد چرب در طب سنتی عنوان شده اند.

درمان کبد چرب گرید 3 با خاکشیر

در طب سنتی به مصرف میوه و سبزیجات برای درمان و کنترل کبد چرب توصیه زیاد شده است. لبو، انگور، توت های تازه و توت خشک از جمله میوه های مفید برای درمان و کنترل کبد چرب هستند. برای اینکه به وزن ایده آل برسید از محصولات دکتر بیز برای چاقی استفاده کنید.

لبو را خشک کرده و سپس به شکل پودر در غذا یا نوشیدنی ها مصرف کنید. مصرف آب لبو علاوه بر سم زدایی برای درمان کم خونی هم توصیه می شود. وجود آنتی اکسیدان در انواع توت ها باعث شده که خاصیت ترمیم کنندگی کبد داشته باشند. در طب سنتی برای دفع چربی کبد استفاده از انواع توت ها تجویز می شود. مصرف آب انگور یا انگور تازه هم ازجمله روش های خانگی توصیه شده برای درمان سریع کبد چرب به شمار می آید. دیگر میوه و خوراکی مفید برای پاکسازی کبد، چغندر است. یک فنجان چغندر رنده یا خردشده را با آب نصف لیمو دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و به عنوان سالاد برای پاکسازی کبد به مدت یک هفته هر دو ساعت یک بار دو قاشق میل کنید.

علیرغم اینکه می توانند برای برخی از بیماری ها مضر باشند، می توانند به درمان بیماری ها نیز کمک کنند.

کبد چرب جزو آن بیماری هایی است که نمی توان با استفاده از دارو های شیمیایی به درمان آن پرداخت. در عین حال دارو های گیاهی و مواد غذایی طبیعی می توانند نقش موثرتری در درمان کبد چرب داشته باشند.

ما در این مقاله می خواهیم به درمان کبد چرب با خاکشیر بپردازیم و شما عزیزان را آگاه نماییم که تا چه حد این ماده غذایی می تواند برای درمان کبد چرب و سایر بیماری ها موثر باشد.

نحوه استفاده از خاکشیر برای کبد چرب

خواه یا ناخواه افراد به علت تغذیه نامناسب دچار بیماری های مختلف می شوند اما رعایت یک سری اصول و نکات می تواند به پیشگیری و درمان بیماری های بدن کمک نماید. اگرچه می توان گفت که کبد چرب کاملاً وابسته به تغذیه می باشد اما افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطر هستند و آن ها بایستی به کاهش وزن خود بپردازند.

کاهش وزن افراد با استفاده از خاکشیر می تواند صورت بگیرد. شاید برای شما جالب باشد اما مصرف خاکشیر برای بسیار مناسب و موثر است.

به طور کلی خاکشیر می تواند یک گیاه علفی به شمار آید. ارتفاع آن حدود یک متر بوده و یک گیاه دو ساله است. خاکشیر در واقع تخم این گیاه به شمار می آید که می تواند بی ضرر بوده و برای درمان بیماری ها موثر می باشد. اگر برای رهایی از اعتیاد راههای زیادی رفته اید این بار پک ترک اعتیاد دکتر بیز را امتحان کنید تا به نتیجه برسید.

طبع خاکشیر سرد و مرطوب است از این رو می تواند برای افرادی که دچار طبع گرم و عوارض ناشی از آن شده اند، مفید باشد و از گرمازدگی افراد پیشگیری نماید. برای اینکه بتوان با استفاده از خاکشیر به کاهش وزن در درمان کبد چرب پرداخت، بایستی خاکشیر را به خوبی شست و شو دهید و با آب به میزان لازم مخلوط کنید.

این ترکیب بهتر است که چند ساعتی بماند تا آب و خاکشیر با یکدیگر ترکیب شده و به عبارت بهتر آب جذب خاکشیر شود. سپس یک حالت لغزنده بودن را به خود بگیرد.

بعد از آن به صورت ناشتا و با معده کاملاً خالی روزی یک استکان از این محلول استفاده نمایید. تنها نکته ای که وجود دارد، این است که حتماً سنگ ریزه ها و خاک موجود در خاکشیر را رفع نمایید تا با مصرف زیاد خاکشیر دچار سنگ کلیه و سنگ صفرا نشوید.

نحوه استفاده از خاکشیر برای کبدچرب

یکی از اشتباهات رایجی که در رابطه با خاکشیر وجود دارد، این است که افراد با آن کربوهیدراتی مثل شکر یا قند استفاده می کنند. این امر بسیار نامطلوب برای افراد دارای کبد چرب می باشد.

با خوردن خاکشیر و آب به صورت ناشتا ( همراه با عسل ) می توانید به با خاکشیر بپردازید. این روند را تا مدت طولانی ادامه دهید و باعث کاهش کبد چرب خود شوید.

پاکسازی بدن با خاکشیر

حال می خواهیم بدانیم که خاکشیر چگونه می تواند درمان کبد چرب بپردازد؟ به طور کلی یکی از عواملی که باعث عدم دفع سموم بدن می شود، یبوست است. زمانی که افراد یبوست دارند، نمی توانند ضایعات بدن خود را در بازه های زمانی مشخص دفع کنند. به همین دلیل یبوست به علت باز جذب مواد نامناسب از مدفوع می تواند به روی سایر ارگانیسم های بدن تاثیر منفی داشته باشد.

استفاده از خاکشیر می تواند یک ملین بسیار خوب به شمار آید و عملکرد دستگاه گوارش از جمله روده ها را بهبود بخشد. از این رو افراد علاوه بر کاهش وزن می توانند به درمان کبد چرب با خاکشیر بپردازند.

پیشنهاد می کنیم مقاله  را مطالعه فرمایید.

برخی از افراد معتقدند که نحوه استفاده خاکشیر برای کبد چرب به صورت دمنوش است. آن ها توصیه می کنند میزان کمی آب را با خاکشیر به مدت 10 دقیقه بجوشانید و پس از اینکه ولرم شد، آن را بنوشید.

در هر دو روش استفاده از خاکشیر نکته مهمی وجود دارد، آن هم ناشتا بودن و خالی بودن معده و عدم استفاده از سایر مواد غذایی تا حداقل نیم ساعت می باشد. امید است با رعایت مواردی که در بالا ذکر کردیم، همه شما عزیزان به سلامت خود بازگردید و دیگر نگران کبد چرب خود نباشید.

3. درمان کبد چرب با دمنوش مریم گلی

دمنوش مریم گلی به خاطر تحریک کلیه ها و کبد ادرارآور است و سموم بدن را از طریق ادرار دفع می کند. به علاوه اینکه با افزایش میزان تعریق بدن، توکسین ها را از طریق پوست هم دفع می کند. و اگر میخواهید لاغر شوید از محصولات لاغری دکتر بیز بهره ببرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان کبد چرب گرید 3 با خاکشیر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان کبد چرب گرید 3 با خاکشیر"، کلیک کنید.