درمان گیاهی اوتیسم در کودکان

اوتیسم چیست؟

نشانه های اوتیسم در نوزادان نسبت پسران به دختران دارای اختلال طیف اتیسم 4 به 1 است و با این حال شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اتیسم در دختران به درستی تشخیص داده نمی شود بویژه در دختران دارای عملکرد بالا. این امر میتواند دلایل زیادی داشته باشد از جمله اینکه دختران نسبت به پسران تعاملات اجتماعی بهتری برقرار می کنند و می توانند مشکلات خود را راحت تر حل کنند.از طرفی نیز نظریه هایی که در مورد بروز اختلال در مردان مانند مغز مردانه نامتعادل بوجود امده می تواند بر روی ارزیابی و تشخیص اتیسم در دختران تاثیر گذار باشد.

  1. نوزاد به صدای مادر توجه نمی کند.
  2. نوزاد واکنشی به صدا کردن اسم نشان نمی دهد.
  3. نوزاد تماس چشمی برقرار نکند.
  4. ونگ ونگ یا قان و قون کردن کم (babbling) یا نبود آن در نوزاد
  5. نوزاد نسبت به ایما و اشاره دیگران واکنشی نشان نمی دهد.
  6. نوزاد لبخند نمی زند.
  7. عکس العمل نداشتن برای نشان دادن علاقه یا عدم علاقه در زمانی که چیزی به او نشان داده می شود.

درمان گیاهی اوتیسم در کودکان

علایم در کودکان : علایم اوتیسم در افراد با شرایط سنی، شرایط بدنی و روحیات مختلف شکل های متفاوتی دارند. ممکن است برخی از فروشندگان قیمت لباس گروه شب نقاب را بر اساس مواد استفاده شده در تولید آن محاسبه کنند . این علایم شدت و ضعف دارند و ممکن است در بعضی افراد فقط تعداد کمی از این علایم رویت می شود و در برخی دیگر علایم حاد این بیماری بروز می کند.

  1. فشار دادن مدام دست ها.
  2. راه رفتن مکرر روی پنجه پا.
  3. کوبیدن مداوم سر و انجام حرکات ضربه ای مکرر.
  4. جیغ و داد در مکان های عمومی و آن هم به خاطر سر و صدای محیط.
  5. رفتارهای پرخاشگرانه افراطی نسبت به کودکان دیگر.
  6. عدم پاسخ به صدا. این به دلیل نشنیدن صدا نیست بلکه برعکس کودکان اوتیسمی بیشتر از بقیه صداها را می شنوند ولی قدرت تفکیک و تجزیه و تحلیل آن ها را ندارند.
  7. عدم توانایی برقراری ارتباط چشمی.
  8. علاقمند به تنها بودن.
  9. علایق خاص و محدود.
  10. مقدار آمونیاک در خون بیماران اوتیسم زیادتر از معمول است.
  11. کم بودن مکالمات، کوتاه بودن جملات و کلمات، مشکلات تکلمی و بیماری شبه لالی دارند.
  12. مهارت های زبانی محدود به عنوان مثال داشتن دایره لغات کوچک تر از همسالان.
  13. مشکل داشتن با خوراک، پوشاک و سایر مواردی که با آن ها سر و کار دارند.
  14. اصرار به یکسانی داشته و در مقابل تغییر مقاوم هستند.
  15. کندی حافظه به خصوص کندی برداشت اطلاعات از حافظه کوتاه مدت.
  16. در بیان نیازها مشکل دارند و از اشارات و حرکات به جای کلمات استفاده می کنند.
  17. کلمات و یا جملات دیگران را تکرار می کنند.
  18. خنده و گریه بی دلیل دارند و یا بدون علت مشخص نگران و مضطرب می شوند.
  19. دوست ندارند در آغوش گرفته شوند و یا دیگران را در بغل گیرند.
  20. به روش های آموزشی معمول پاسخ نمی دهند.
  21. استفاده غیرمعمول یا محدود از اسباب بازی ها.
  22. احساس درد کمتر یا بیشتر از حد دارند.
  23. از خطرات نمی ترسند.
  24. علاقه کم به تعامل یا فعالیتهای اجتماعی.
  25. پر تحرک یا کم تحرک هستند.
  26. عدم توانایی کنترل ادرار.
  27. در بعضی موارد، رفتارهای خود آزار دهنده و پرخاشگری نیز دیده می شود.
  28. در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) حساسیت های غیرمعمول دارند.
  29. مشکلات در به دست آوردن یا حفظ شغل یا تحصیل در بزرگسالی.
  30. مشکلات در شروع یا حفظ روابط اجتماعی.
  31. کاهش علاقه به سایر کودکان یا مراقبین و احتمالا علاقه بیشتر به اشیاء.
  32. مشکل در درک احساسات دیگران یا مشکل در صحبت کردن در مورد احساسات خود.
  33. اجتناب از انجام بازی های مجازی و وانمودی (مانند غذا دادن به عروسک یا وانمود به پرواز دادن یک هواپیمای اسباب بازی).
  34. انجام حرکات، استفاده از عبارات، اعمال یا قرار دادن بدن خود در موقعیت های غیرعادی.
  35. از دست دادن مهارت هایی که یک بار در شخص بدست آمده بودند.
  36. مشکل در برنامه ریزی و سازمان دهی.

علل ابتلای نوزادان و کودکان به اوتیسم عوامل زیادی در ابتلا به بیماری اوتیسم نقش دارند. لباس سگ نگهبان تنوع بسیاری دارد و انواع سلیقه ها را میتواند پوشش دهد . از عوامل ابتلای نوزادان به بیماری اوتیسم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عوامل ژنتیکی.
  • تغییر سبک زندگی به زندگی ماشینی.
  • استرس و اضطراب.
  • ابتلای مادران به بیماری هایی مانند سرخجه در دوران بارداری.
  • زایمان زودرس.
  • عدم تکامل سیستم عصبی.
  • دیابت بارداری مادر.
  • سن مادر و پدر.
  • خونریزی بعد از سه ماهه اول بارداری.
  • استفاده از داروهای تجویزی (مانند والپروات) در دوران بارداری.
  • مامیزه در مایع آمنیوتیک.
  • کمبود ویتامین D.
  • قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در دوران بارداری به ویژه فلزات سنگین و ذرات.
  • تغذیه نامناسب مادر.
  • بیماری های عفونی.
  • استفاده روزمزه از حلال ها، فتالات ها و فنول های مورد استفاده در محصولات پلاستیکی، آفت کش ها.
  • مصرف الکل، سیگار کشیدن و برخی داروها توسط مادران قبل و حین بارداری.
  • ناهنجاری های محور روده-مغز.
  • اختلال عملکرد سیناپسی.
  • در دندانی و پستانک کودکان مواد پلاستیکی سمی در اکثر برندها وجود دارد که می تواند باعث ابتلای آن ها به بیماری هایی چون اوتیسم، دیابت و سرطان شود.
  • برخی از ماهی های فله ای دارای مقادیر زیادی جیوه می باشند، جیوه ماده ای سمی است که در بدن انسان اختلالات فراوانی ایجاد می کند که از جمله مهمترین آن ها، دامن زدن به بیماری اوتیسم می باشد.

نسخه بعدی اقدامات زیر است که در یک دوره 120 روزه باید انجام شوند . روزی 14 عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود. اگر این کار برای بیمار سخت است همین 14 عدد بادام را داخل مخلوط کن ریخته (یک لیوان آب یا یک سوم لیوان + یک سوم لیوان گلاب + یک سوم لیوان ) را به آن اضافه کنید سپس به آن دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. پس از خوب مخلوط شدن عصرها میل شود. روغن سیاه دانه را شب ها روی ملاج بمالید. جوشانده اسطوخودوس + سنبل الطیب شبی یک لیوان میل شود با کمی عسل شیرین شود. شب ها جلوی بینی عطرهای گرم (عطرمحمدی، عطریاس، نرگس و..)مالیده شود. روغن مالی ملاج سر با روغن بادام شیرین. چکاندن در بینی یا گوش. پرهیز از غذاهای دیرهضم مانند سرخ کردنی ها، انواع فست فود، پنیر و …

استفاده از غذاهای رطوبت بخش مانند آش و سوپ که در آن از دنبه استفاده شده باشد. استشمام عطرهای مناسب و آرامبخش. ضربه زدن به کف پا (فلک کردن) چرا که موجب فراخوان حرارت از مغز به سمت پا شده و از پرخاشگری فرد می کاهد. قطره ی نازیل هر هشت ساعت پنج قطره  میل کنید.( به مدت شش ماه). شربت سینا (شربتیست با خواص بسیار که می توان آن را از عطاری های معتبر تهیه کرد) هرروز یک قاشق مرباخوری ( به مدت چهار ماه). عام یک مرحله. قطره ی لاویگل (قطره لاویگل قطره ای کاملا گیاهی است که از ترکیب عصاره گیاه اسطوخودوس و سنبل الطیب مطابق با نسخه های طب سنتی برای درمان بیخوابی، از بین بردن استرس و اضطراب و کمک به درمان افسردگی تجویز میشود.) هر هشت ساعت ده قطره با آب میل شود ( به مدت شش ماه)

آب سیب تازه روزی یک لیوان. بادام درختی روزی 14 عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود. اگر این کار برای بیمار سخت است همین 14 عدد بادام را داخل مخلوط کن ریخته (یک لیوان آب یا یک سوم لیوان عرق بیدمشک + یک سوم لیوان گلاب + یک سوم لیوان عرق بهارنارنج) را به آن اضافه کنید سپس به آن دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. پس از خوب مخلوط شدن عصرها میل شود. روغن سیاه دانه را شب ها روی ملاج بمالید. جوشانده (+) شبی یک لیوان میل شود، با کمی عسل شیرین شود. شب ها جلوی بینی عطر گرم (محمدی، یاس، نرگس و …) مالیده شود. دمنوش گیاهانی مانند بابونه، علف چای، بادرنجوبه برای کاهش علایم اوتیسم مفید است.

حذف مواد حاوی گلوتین وکازیین مانند گندم، ، شیرینی، بیسکویت و ماکارونی و فرآورده های شیر مانند بستنی به دلیل داشتن کازیین (پروتیین شیر) از رژیم غذایی. حذف کنسرو و غذای آماده، شکلات، رنگ های مصنوعی و فست فودها از رژیم غذایی. مصرف زیاد میوه و سبزیجات تازه و نوشیدن آب کافی. مصرف گیاه جینکو. جینکو در تقویت حافظه و کمک به تکامل مغز مفید است. رایحه درمانی با روغن های معطر مانند چوب صندل، عطر بهار نارنج، نعنای تند و اکالیپتوس. الف: برای کم شدن مقدار آمونیاک خون در بیماران اوتیسم اول از همه انگور و یا آب انگور تجویز می شود. انگور به سرعت میزان آمونیاک خون را پایین میاورد. با توجه به سن و میزان آمونیاک خون حکیم دزهای مختلفی برای درمان تجویز می کند به عنوان مثال برای نوزادان مبتلا به اوتیسم چون نمی توانند انگور را بجوند آب انگور توصیه می شود.

خوراکی بعدی که یک داروی ضد سرطان با خواص آنتی اکسیدانی قویست به نام های شکاعی، کنگر خوراکی، خوار زن بابا، چرخه و چرخله که علاوه بر اینکه خواص ضد سرطانی دارد باعث افت شدید سطح آمونیاک خون در بیماران اوتیسم می شود. لباس بتمن بچه گانه با قابلیت های خاصی که دارد ، کودکان را میتواند به دنیای خیالی ای از قدرت ببرد . آب شلغم با عسل عصر ها میل شود. هویج رسمی یا همان در وسط روز خورده شود. آب سیب تازه با عسل بعد از شام میل شود. انار شیرین، آب انار شیرین و رب انار شیرین توصیه شده است. ج: برای درمان عدم کنترل ادرار و شب ادراری جوشانده پوست چوبی سخت قهوه ای دور مغز گردو تجویز شده است. درمان بعدی برای بیماران مبتلا به اوتیسم، کودکانی که شب ادراری دارند، افراد سالخورده که کنترل ادرار ندارند و همچنین بیماران دیابتی که ریزش ادرار غیر ارادی دارند به انداره یک دانه عدس زیر زبانشان بگذارند.

د: اهلیجات در عسل پرورانده شود (یعنی 10 گرم هلیله سیاه + 10 گرم هلیله زرد + 10 گرم هلیله کابلی را آسیاب کرده و در عسل اسطوخودوس یا عسل نعناع یا عسل آویشن می ریزیم و این مخلوط را به مدت 2 هفته دور از نور می گذاریم) این دارو برای درمان کندی حافظه بیماران اوتیسم تجویز شده است. داروی بعدی برای درمان کندی حافظه دارو مرکبه اسلامی متشکل از سنای مکّی، سُعد هندی، فلفل سفید، ، کُندُر سفید مرغوب خوراکی، این ها را پودر کرده به نسبت مساوی (از هر کدام 5 گرم) در نیم کیلو عسل آویشن یا نعناع مخلوط کنید، بین 7 تا 14 روز، روزی یک قاشق چایخوری از این دارو مرکبه اسلامی بخورید. به خاطر وجود فلفل سفید در این دارو ممکن است فدری گلو را بسوزاند بیمار می تواند بعد از خوردن دارو مقداری آب بنوشد ولی اگر چیزی نخورد بهتر است. در درمان بیماران اوتیسم به موارد زیر توجه کنید:

  • حمایت خانواده و اطرافیان از بیمار مبتلا به اوتیسم است.
  • آموزش و توانبخشی در بهبود شرایط و توانایی های افراد مبتلا به اوتیسم بسیار مهم و اثربخش است.
  • روش و فعالیت آموزشی مختلفی برای تعادل حواس پنجگانه بیمار اوتیسمی وجود دارد.
  • گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز تاثیر بسزایی در کمک به توانایی این افراد دارد.
  • اطرافیان باید تفاوت های فردی و ناتوانی فرزندشان را بپذیرند و با کشف استعدادهای وی او را راهنمایی و حمایت کنند تا بتواند در تحصیل و کار خود پیشرفت کند.
  • بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم می توانند حتی تحصیلات دانشگاهی داشته باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان گیاهی اوتیسم در کودکان" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان گیاهی اوتیسم در کودکان"، کلیک کنید.