دلایل درگیری برخی همراهان بیمارها با تکنسین‌های اورژانس چیست؟

دلایل درگیری برخی همراهان بیمارها با تکنسین‌های اورژانس چیست؟

سخنگوی اورژانس کشور در تشریح درگیری همراه بیمار با عوامل اورژانس، کمبود آمبولانس و تعداد کم خودروها به دلیل خستگی ناوگان را از دلایل تاخیر این حادثه عنوان کرد. تکنسین های اورژانس گاهی با حضور همراهان بیمار به محل حادثه رفتار خشونت آمیزی از خود نشان می دهند.

بابک یکتاپرست در گفت وگو با سیمارتیکل وی در خصوص ضرب و شتم اورژانس در برخی ماموریت ها گفت: متأسفانه ضرب و شتم اورژانس مشکل جدیدی نیست و در سراسر کشور با این معضل مواجه هستیم و در واقع همکاران من هیچ ایمنی ندارند. متأسفانه سالی 20 بار این اتفاق می افتد و همکارانم در حین خدمت به بیماران مجروح می شوند.

کارگران اورژانس محیط کار امنی ندارند

وی افزود: تکنسین های اورژانس تنها کادر درمانی هستند که در خارج از بیمارستان ها یا کلینیک ها خدمات درمانی ارائه می کنند که شرایط را سخت می کند. تصور کنید که دعوا در یک بیمارستان یا کلینیک رخ می دهد. در چنین مواقعی نگهبانان، نگهبانان یا حتی ماموران پلیس مستقر در این مراکز بلافاصله وارد عمل شده و اوضاع را تحت کنترل در می آورند، اما همکاران من در اورژانس کشور به تنهایی و بدون هیچ گونه حمایت امنیتی و ایمنی وارد هر منطقه، محله و هر موقعیتی می شوند. کنترل نشده و ناامن می شود.

یکتاپرست گفت: تصور کنید در هر لحظه از شبانه روز بتوان ماموریت را به نیروهای اورژانس محول کرد. این ماموریت‌ها می‌تواند در هر نقطه از شهر، در منازل مسکونی، باغ‌ها و … باشد و تکنسین‌های اورژانس بدون هیچ گونه تدابیر امنیتی و فقط برای کمک به هموطنانی که بیمار یا دچار حادثه شده‌اند، در آنجا حضور دارند. وارد هر محیطی می شوند.

شایع ترین علل درگیری با تکنسین های اورژانس چیست؟

یکتاپرست با اشاره به دلایل ضرب و شتم کارکنان اورژانس گفت: این درگیری ها دلایل مختلفی دارد. اولین دلیل معمولا دیر رسیدن اورژانس است. از آنجا که افراد بیمار و شریک زندگی آنها تحت استرس شدید هستند و گاهی اوقات اوقات سختی دارند. آنها احساس می کنند که زمان رسیدن اضطراری بسیار طولانی است و بنابراین در برخی موارد عوامل ما را درگیر می کنند. مثلاً در استان گیلان موردی داشتیم که وقتی آمبولانس رسید و همکارمان از ماشین پیاده شد، همراهان بیمار بدون سوال و جواب به او حمله کردند چون فکر می کردند آمبولانس دیر شده است.

وی افزود: در رابطه با این موضوع می توان گفت اولاً آمبولانس های ما همه تحت نظر هستند و در تمام مسیر مبدا تا مقصد تحت نظر هستند بنابراین بر خلاف افکار عمومی پرسنل آمبولانس نمی توانند حرکت کنند. از مسیر تعیین شده خارج شوید و مثلاً اجازه دهید به یک مأموریت برود.

یکتاپرست می گوید: عامل دیگری که باعث درگیری با اورژانس می شود. استفاده از داروهای روانگردان یا الکل. به عنوان مثال، بسیاری از اوقات، پرسنل اورژانس، در برخی رویدادها مانند عروسی به دلیل مصرف مواد مخدر یا مشروبات الکلی توسط افرادی که در حالت عادی قرار نداشتند. لباس داشتند. به عنوان مثال در یک عروسی در گیلان ماه گذشته عده ای به دلیل مصرف مواد مخدر دچار مشکل شدند و با 115 تماس گرفتند و اعلام کردند که نیاز به کمک دارند، اما وقتی نیروهای ما به آنجا رسیدند در کنار چند نفر بودند که بیرون بودند. در حالت عادی خود و حمله به تکنسین ما.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: در برخی موارد مانند روز چهارشنبه متاسفانه برخی افراد متخلف نارنجک دستی و غیره را به سمت آمبولانس ها پرتاب می کنند که این موارد نیز با جدیت پیگیری می شود.

درخواست فوری از وزارت دادگستری

وی خاطرنشان کرد: برای تمامی افرادی که با اورژانس برخورد فیزیکی داشته باشند، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد. وی افزود: از آنجایی که همکارانم بیشتر جراحات ناشی از ضرب و شتم را متحمل می شوند. کاملاً جدی است و بارها با مواردی مانند شکستگی بینی، دست یا پا مواجه شده ایم. همکاران من در دروان که اکثر آنها همراهان بیمار هستند. شکایت می کنند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: متاسفانه به این شکایات مانند سایر شکایات مردمی در مراجع قضایی رسیدگی می شود. بنابراین، فرآیند برخورد با آنها بسیار زمان بر است. همچنین برای یک شکایت همکاران من مجبور شدند چندین بار به دادگاه مراجعه کنند که با توجه به نوع امداد رسانی این افراد بسیار سخت است. لذا امیدواریم بال ویژه ای در مراجع قضایی برای رسیدگی به این گونه شکایات فوری ایجاد شود تا روند رسیدگی به آنها سریعتر و آسانتر انجام شود. رئیس اورژانس کشور نیز این درخواست را از دادستان کل کشور مطرح کرد.

ما 3000 آمبولانس مستعمل داریم

وی افزود: در سراسر کشور حدود 5000 آمبولانس فعال داریم که از این تعداد 3000 آمبولانس فرسوده هستند و نیاز به تعویض دارند. همچنین تعداد آمبولانس های موجود کافی نیست. خوشبختانه طرح جدید وزیر بهداشت شامل خرید 2000 آمبولانس جدید است و امیدواریم به زودی این اتفاق بیفتد و کمبود را جبران کنیم.

در این زمینه بخوانید:

درخواست فوری دادستانی کشور

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به خستگی ناوگان اورژانس کشور ادامه داد: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که متاسفانه اکثر آمبولانس های ما فرسوده هستند و کمبود آمبولانس نیز داریم. متاسفانه پایگاه هایی داریم که فقط یک آمبولانس وجود دارد. بنابراین زمانی که دو ماموریت به آنها محول می شود و آمبولانس به ماموریت اول اعزام می شود، باید ماموریت دوم را از پایگاهی دور درخواست کرد که باعث تاخیر در رسیدن به تخت بیمار می شود.

یکتاپرست گفت: بر این اساس یکی از دلایل دیر رسیدن آمبولانس ها گاهی بر بالین بیمار؛ ممکن است این مشکل لزوماً به عوامل فوری مربوط نباشد.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دلایل درگیری برخی همراهان بیمارها با تکنسین‌های اورژانس چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دلایل درگیری برخی همراهان بیمارها با تکنسین‌های اورژانس چیست؟"، کلیک کنید.