دمنوش برای عفونت قارچی واژن

دمنوش گیاهی برای عفونت رحم از راهکارهای سنتی درمان عفونت رحم زنان است که از دیرباز بسیار متداول بوده و مورد توجه است. با اینکه در طب سنتی و به صورت تجربی انواع دمنوش گیاهی توصیه می شود، با این حال به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنیم که به طور خودسرانه این دمنوش ها را انتخاب کنید، چرا که ممکن است برای شرایط شما مضر باشد.بنابراین حتماً قبل از استفاده از هر نوع دمنوش گیاهی برای ابتدا به یک متخصص زنان خوب مراجعه نمایید و در صورت تایید تشخیص عفونت و صلاحدید ایشان از دمنوش ها به عنوان یک درمان کمکی استفاده کنید.

دمنوش برای عفونت قارچی واژن
عفونت رحم یعنی uterine infection یکی از شایع ترین انواع عفونت ها در زنان بخصوص در سنین باروری در سراسر جهان است.تخمین زده شده است که سالانه تعداد زیادی از بانوان ما دچار این نوع عفونت ها هستند. بسیار مهم است که شما به معاینات دوره ای منظم توسط یک متخصص زنان خوب در یک مرکز تخصصی معتبر پایبند باشید تا در صورت بروز چنین بیماری هایی قبل از ایجاد عوارض ناگواری مانند ناباروری، تشخیص و درمان لازم انجام شود.
در ادامه با ما همراه باشید تا انواع دمنوش گیاهی و محصولات آرایشی بیز برای عفونت رحم و سایر درمان های خانگی و اطلاعات لازم در مورد عفونت را به شما بدهیم.
معمولاً روش های طبیعی در تمامی موارد برای درمان مسایل سلامتی بدن، نیاز به زمان زیادی دارند تا اثر دهی مورد نظر را ایجاد کنند. از طرفی میزان مواد موثره دمنوش های طبیعی مشخص نیست و با توجه به واکنش متفاوت بدن افراد، برای همه یک نتیجه را ایجاد نمی کند.به علاوه نوع عفونت ها بسته به مخمری بودن یا باکتریایی بودن و همچنین شدت عفونت، متفاوت است و ممکن است دمنوش گیاهی برای عفونت رحم برای شما موثر باشد یا نباشد. همچنین استفاده از بهترین دمنوش گیاهی برای عفونت رحم تنها یک روش کمک درمانی است و نمی تواند به صورت قطعی و صد در صد درمان لازم را انجام دهد.
به همین دلیل است که بعضاً پزشکان ما با بیمارانی مواجه هستند که عفونت آن ها بارها عود کرده است و یا به دلیل درمان های خودسرانه و نادرست، درمان صحیح این بیماری به تعویق افتاده و مشکلات جدی تری را برای بیمار ایجاد کرده است. بنابراین ما نمی گوییم که به طورقطع استفاده از دمنوش گیاهی برای عفونت رحم و یا داروی گیاهی برای عفونت رحم و لگن بی اثر است، اما برای همه افراد و همه انواع عفونت ها ازنظر نوع و شدت یک تاثیر واحد ندارند و بعضاً می توانند عوارض جانبی را هم ایجاد کنند.
بنابراین به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه قبل از انجام معاینات تخصصی و مشورت با متخصص زنان خود، از دمنوش گیاهی برای عفونت رحم استفاده کنید.

انواع دمنوش گیاهی

–    دمنوش جعفری

جعفری تا حدودی ادرارآور است و به دفع باکتری های عامل عفونت رحم کمک می کند. نتایج برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف ترکیبی از چای جعفری، سیر و عصاره زغال اخته از عود عفونت در زنان مبتلا به عفونت مزمن جلوگیری می کند. بااین حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات این ادعا مورد نیاز است.

–    دمنوش بابونه

دمنوش یا چای بابونه نوع دیگری از انواع بهترین دمنوش گیاهی برای عفونت رحم است که در درمان های گیاهی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های جسمی ازجمله عفونت ها استفاده می شود.
بابونه نیز مانند جعفری تا حدی ادرارآور است و حاوی ترکیبات گیاهی با خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی می باشد. تصور می شود که این ویژگی ها می تواند به کاهش التهاب، مهار رشد باکتری ها و شستشوی مجاری ادراری باکتری های عفونی کمک کنند. اما باز هم تحقیقات بیشتری برای اثبات علمی آن لازم است.

–    دمنوش نعناع

یکی دیگر از انواع داروی گیاهی برای درمان عفونت رحم و لگن دمنوش نعناع می باشد. چای های تهیه شده از نعناع فلفلی و انواع دیگر نعناع وحشی می توانند به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از عفونت های بدن محسوب شوند.
نتایج تحقیقات آزمایشی نشان می دهد که برگ های نعناع دارای اثرات ضد باکتریایی در برابر باکتری های مختلف ایجادکننده عفونت، مانند E. coli هستند. برخی از ترکیبات موجود در برگ نعناع نیز ممکن است به کاهش مقاومت باکتریایی به داروهای آنتی بیوتیک کمک کند.

–    دمنوش پونه

پونه دارای خواص ضدمیکروبی است که در طب سنتی برای درمان بسیاری از عفونت ها مانند عفونت رحم، به عنوان بهترین دمنوش گیاهی برای عفونت رحم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین منبع غنی از ویتامین های مختلف و کلسیم است که برای سلامت کلی بدن مفید می باشد.
این دمنوش مناسب عفونت می تواند مانند یک آنتی بیوتیک عمل کند. شما می توانید به راحتی پونه خشک را مانند چای دم کنید و به صورت روزانه آن را مصرف نمایید. البته باید در مصرف آن، حد اعتدال را رعایت کنید و زیاده روی نکنید.

–    دمنوش رزماری

رزماری نیز یکی از انواع دمنوش گیاهی برای رفع عفونت رحم است که گیاهی ضدباکتری و ضدالتهاب شناخته می شود. شما می توانید از جوشانده سرد شده رزماری نیز به صورت موضعی برای شست و شوی سطحی واژن و عفونت های ایجاد شده استفاده کنید. اما به هیچ وجه دوش واژینال با آن انجام ندهید.

 –    زغال اخته

محصولات زغال اخته، ازجمله آب و عصاره آن، از محبوب ترین انتخاب ها برای درمان های طبیعی عفونت هستند. زغال اخته حاوی طیف گسترده ای از ترکیبات شیمیایی مانند D-مانوز، اسید هیپوریک و آنتوسیانین است که می تواند در محدود کردن توانایی باکتری های عفونی برای چسبیدن به دستگاه ادراری نقش داشته باشد.
بنابراین می تواند برای درمان عفونت زنان نیز مناسب باشد و حتی شما می توانید آن را مانند چای دم کنید و به عنوان دمنوش گیاهی برای عفونت رحم استفاده نمایید.

برای اینکه بتوانید به موقع به متخصص زنان خود مراجعه کنید، باید علایم شایع عفونت زنان را بشناسید. رایج ترین علایم عبارت اند از:

  •  درد در ناحیه لگن و کمر یا پایین شکم
    •    احساس سوزش حین دفع ادرار
    •    داشتن تکرر ادرار
    •    ادرار کدر و تیره یا حتی خونی
    •    تب یا خستگی

    خوشبختانه درصورتی که به موقع به متخصص زنان خود جهت بررسی عفونت مراجعه کنید، با یک یا چند دوره مصرف داروهای مورد نیاز مانند ژل شستشوی بانوان ویتابلا می توانید درمان قطعی خود را انجام دهید.
    هرچند ممکن است حتی بعدازاین نوع درمان نیز مجدداً علایم عفونت عود کند که به موارد مختلفی بخصوص رعایت صحیح بهداشت جنسی و فردی بستگی دارد. اما درصورتی که دیرهنگام مراجعه کنید و بخواهید ابتدا از درمان های خودسرانه مانند استفاده از دمنوش گیاهی برای عفونت رحم بهره بگیرید، ممکن است مشکلات جدی تری مانند ناباروری برایتان ایجاد شود.
    علاوه بر این، استفاده بیش ازحد از آنتی بیوتیک ها می تواند پیامدهای منفی طولانی مدتی مانند آسیب به باکتری های طبیعی و سالم در دستگاه ادراری را داشته باشد و حتی بدن را در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم کند و دیگر تاثیری نداشته باشند. به همین دلیل در صورت تجویز آنتی بیوتیک باید آن ها را به طور دقیق و سروقت مصرف نمایید. حتماً توجه داشته باشید که آنچه ممکن است به عنوان یک عفونت خفیف شروع شود، اگر برای مدت طولانی درمان نشود، می تواند به سرعت جدی و بالقوه کشنده شود.
    اگر شما یکی از افراد زیادی در جهان هستید که عفونت های رحم مکرر را تجربه می کنید، ممکن است به دنبال راه حل های طبیعی و جایگزین برای جلوگیری از قرار گرفتن بیش ازحد در معرض داروهای آنتی بیوتیک باشید که در این صورت با مشورت پزشک می توانید از انواع دمنوش گیاهی برای عفونت رحم استفاده کنید.
    هر زمان مشکوک به عفونت رحم در بدن خود شدید، به دلیل حساسیت بالای این عضو برای تولیدمثل، باید در اسرع وقت به متخصص زنان خود مراجعه کنید تا معاینات و بررسی های لازم انجام شوند. یادتان باشد که حتی عفونت های خفیف نیز می توانند به سرعت بدتر شوند و به سایر قسمت های بدن شما سرایت کنند. درنتیجه در صورت سهل انگاری برای پیگیری درمان به طور بالقوه منجر به عواقب بسیار جدی برای سلامتی خواهند شد.همچنین همان طور که قبلاً هم تاکید کردیم تلاش برای تشخیص و درمان عفونت به صورت خودسرانه و استفاده از بهترین دمنوش گیاهی برای عفونت رحم بدون مشورت با پزشک به هیچ وجه توصیه نمی شود و می تواند عواقب ناگواری داشته باشد.

    عوامل ایجاد عفونت

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند شما را در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت قرار دهند. ازجمله مهم ترین آن ها عبارت اند از:
–    مجرای ادرار کوتاه تر

در فیزیولوژی بدن زنان، مجاری ادراری به طور معمول بسیار نزدیک به واژن و مقعد قرار دارد. این امر احتمال ورود باکتری ها به رحم و ایجاد عفونت را افزایش می دهد.
باکتری هایی که ممکن است به طور طبیعی در اطراف واژن و مقعد ایجاد شوند، می توانند منجر به عفونت مجرای ادرار و بقیه سیستم ادراری و تولیدمثل شوند. از طرفی مجرای ادرار در زنان کوتاه تر است و باکتری ها مسافت کمتری را باید برای ورود طی کنند.

–    عدم رعایت بهداشت در ارتباط جنسی

فشار بر دستگاه ادراری زنان در طول رابطه جنسی نفوذی می تواند باکتری ها را از اطراف مقعد به داخل منتقل کند. رابطه جنسی دهانی همچنین می تواند باکتری را وارد کند و خطر عفونت را افزایش دهد.
به علاوه عدم رعایت بهداشت مانند استفاده نکردن از کاندوم در طول رابطه جنسی و عدم شست و شوی ناحیه تناسلی، قبل و بعد از رابطه می تواند منجر به ابتلا به عفونت و انتقال آن شود. ادرار کردن بعد از رابطه جنسی و شست و شوی سطحی می تواند به کاهش خطر عفونت کمک کند.

–    استفاده از دیافراگم ها

دیافراگم ممکن است بر مجرای ادرار فشار بیاورد. این کار می تواند تخلیه مثانه را کاهش دهد و خطر رشد باکتری و عفونت را افزایش دهد.
–    کاهش سطح استروژن

پس از یایسگی، کاهش سطح استروژن باعث تغییر باکتری های طبیعی در واژن می شود که می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

–    زایمان

زایمان نیز از شرایطی است که به شدت می تواند منجر به عفونت شود. بخصوص اگر در مراکز نامعتبر و در محیط های غیر استریل زایمان انجام شود، احتمال ابتلا به این نوع عفونت بیشتر می شود.همان طور که در قسمت های مختلف گفتیم، شما نباید برای درمان عفونت به صورت خودسرانه از انواع دمنوش گیاهی برای عفونت رحم استفاده کنید.

زیرا شرایط این بیماری در افراد مختلف و واکنش بدن افراد به مواد طبیعی متفاوت است و ممکن است برای شما ضرر هم داشته باشد. بنابراین درصورتی که به وجود عفونت های مخمری یا باکتریایی با توجه به علایم گفته شده مشکوک شدید، در اسرع وقت به متخصص زنان خود مراجعه کنید. پس از مشورت با پزشک در صورت صلاحدید ایشان می توانید از دمنوش هایی که برای شما تایید می کنند، به عنوان یک درمان کمکی و طبیعی استفاده نمایید.
در سایت تخصصی ما  متخصصان بسیار حاذقی در امر تشخیص بیماری های پوست و مو و انواع عفونت ها فعال هستند که می توانند بهترین محصولات آرایشی مانند ژل مو و قیمت ژل مو را به شما عزیزان ارایه دهند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دمنوش برای عفونت قارچی واژن" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دمنوش برای عفونت قارچی واژن"، کلیک کنید.