رفتن خطیر کمتر از قهرمانی نیست/بهترین شب زندگی نکونام بود!

سیفر ستاری: استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر به مصاف تراکتورسازی رفت و با وجود تساوی در این بازی توانست صدر جدول را حفظ کند. پس از این بازی اتفاق مهمی در باشگاه استقلال رخ داد و هیات مدیره این تیم علی خطیر را از سمت مدیرعاملی این باشگاه برکنار کرد. خطیر که قبل از شروع فصل جانشین حجت کریمی شده بود، در چند ماه گذشته با جاوید نکونام اختلاف داشت و سرمربی استقلال در مصاحبه ای پس از جدایی او از این اتفاق رضایت خود را نشان داد.

محمد نوری مدافع سابق استقلال در گفتگو با سیمارتیکل در مورد تغییرات و پیشرفت این باشگاه و وضعیت آبی پوشان برای کسب عنوان قهرمانی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

استقلال این هفته مقابل تراکتورسازی به تساوی رسید. عملکرد این تیم را در تبریز چگونه دیدید؟

این بازی بسیار سخت بود و بازی در تبریز مقابل هواداران پرشور این تیم اصلا آسان نیست. به خصوص اینکه کادر فنی تیم دستخوش تغییراتی شده و انگیزه خاصی در این بازی داشتند. تراکتورسازی در کنار سپاهان و پرسپولیس یکی از پربازده ترین تیم های ایران است و باید با این بازیکنان نتایج بهتری می گرفت. مسایل زیادی وجود داشت که قابل حل نبود و یک تیم خوب بود. انتظار می رفت این بازی برای استقلال سخت باشد و با توجه به وضعیت جدول بسیار سخت بود. معتقدم با توجه به شرایط تبریز این نکته خوبی بود. در بازی های پایانی بازی زیبا و تماشاگر پسند چندان مهم نیست و فقط باید نتیجه گرفت تا از کورس قهرمانی عقب نیفتید. بازی دیروز خیلی حساس بود و قبل از بازی هم گفتم امیدوارم داوران در چنین شرایط حساسی رفتار کنند تا با تیم بی انصافی نشود اما باز هم پنالتی استقلال مردود شد و داور آن را نگرفت. استقلال با این پنالتی می توانست برنده شود و داوری آنقدر ضعیف است که نمی دانیم کجا شکایت کنیم. با توجه به تساوی پرسپولیس امتیاز بسیار ارزشمندی بود.

علی خطیر در پایان بازی بیرون بود. نظر شما در مورد این تصمیم چیست؟

این خبر مهمتر از قهرمانی بود. او با توجه به سابقه و حواشی ایجاد شده عملکرد خوبی نداشته است. در جریان ترمیم تیم تقویت نشد و شرایط سختی بود. در همین بازی با تراکتور اگر تیم قوی بود دست نکونام روی نیمکت خالی بود. در تراکتورسازی یک بازیکن زمین را ترک کرد و گزینه های بهتری وارد شدند و تفاوت زیادی با استقلال داشتند. خطیر یکی از ضعیف ترین مدیران استقلال بود که عملکرد خوبی نداشت. فکر می کنم نکونام و بازیکنان با رفتن خطیر آرام شده اند. البته یک سری افراد دیگر باید حذف شوند به این امید که یک مدیرعامل جدید بیاید که صادق و شایسته باشد و مورد قبول هواداران قرار گیرد. خیلی خوب بود و ما و هواداران خوشحال بودیم. باید زودتر می شد.

خداحافظی خطیر چیزی از قهرمانی کم ندارد/بهترین شب زندگی نکونام بود!

جاوید نکونام نیز از مصاحبه ای که انجام داد ابراز خرسندی کرد.

او باید راضی باشد. از اول فصل مدیران باشگاه که بازیکن را نگرفتند، درگیر شدند، خلا ایجاد کردند، احترام نکردند و اخبار درز داشت و از او حمایت کردند. آنها چوب زیادی روی چرخ های تیم و نکونام گذاشتند. مدیری که تیمش را دوست ندارد چه فایده ای دارد؟ هواداران هم از این وضعیت ناراحت بودند و فکر می کنم همه خوشحال بودند به جز دوستانش. ما از ابتدا روشن بودیم. فکر کنم جاوید نکونام با این خبر بهترین شب عمرش را سپری کرد.

با توجه به شرایط جدول به نظرت استقلال می تواند قهرمان شود؟

جدا از تعصب من به استقلال، فکر می کنم استقلال بیش از هر تیمی شایسته قهرمانی است. هر کدام از این 5 بازی فینال است. حتی یک درصد استقلال هم قهرمان نشده اند، کار نکونام و بازیکنان ارزشمند است و باید بت کرد. آنها امسال از هر نظر بسیار کسل کننده بوده اند. به نظر من قهرمانان واقعی اینها هستند و هواداران از نکونام و تیمش راضی هستند و از او قدردانی می کنیم و حضورش برای سال آینده قطعی می شود تا تیمی قدرتمند آماده کند.

این روزها بحث تغییر نام استقلال پس از مالکیت هلدینگ خلیج فارس جدی شده است. آیا شما با این موافق هستید؟

ما نسبت به خلیج فارس متعصب هستیم، اما من خودم مخالف این تصمیم هستم. اسم باید استقلال باشد و مردم به آن عادت کرده اند و خاطرات زیادی با آن دارند. من مخالفم و امیدوارم پسوند و پیشوند اضافه نکنند. مدیران هلدینگ خلیج فارس هم مالک هستند و امیدوارم موفق شوند اما فکر می کنم اگر نام استقلال باقی بماند هواداران خوشحالتر خواهند شد.

خداحافظی خطیر چیزی از قهرمانی کم ندارد/بهترین شب زندگی نکونام بود!

258 258

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رفتن خطیر کمتر از قهرمانی نیست/بهترین شب زندگی نکونام بود!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رفتن خطیر کمتر از قهرمانی نیست/بهترین شب زندگی نکونام بود!"، کلیک کنید.