سردار آزمون از دوناشینگن به نقش جهان!

سردار آزمون از دوناشینگن به نقش جهان!

سیمارتیکل:

قبل از اینکه سردار آزمون با یک گل استثنایی مقابل قطر روی پاس آندرانیک تیموریان در جام ملت‌های آسیا 2015 ظاهر شود و هواداران فوتبال را به ظهور یک مهاجم تمام‌کننده و زهردار در فوتبال ملی ایران امیدوار کند، در سن 17 سالگی دچار آسیب دیدگی شد. شکست بزرگ و غم در اصفهان و یکی از پر ستاره ترین تیم های تاریخ لیگ برتر، تجربه کسب کرد و تصمیم بزرگی گرفت.

سردار در تیم سپاهان بود که با زلاتکو کرانچر در لیگ یازدهم لیگ برتر هت تریک کرد اما آزمون در مدت حضورش در سپاهان یک دقیقه فرصت بازی پیدا نکرد. او در تیم پایه، تیم ملی جوانان از سن 15 سالگی درخشید، مورد توجه چند تیم اروپایی از جمله روبین کازان قرار گرفت و در 17 سالگی به جوان ترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

از سال 2013 تا 2022، زمانی که عجمون سرانجام در یک انتقال خیره کننده به یک باشگاه بزرگ اروپایی پیوست، تمام دوران حضور او در سه تیم بزرگ لیگ برتر روسیه پر از درخشش، گلزنی مداوم و شکوه بود. سردار خیلی زود راهی برای گلزنی در فوتبال روسیه با روبین کازان پیدا کرد و اولین گل اروپایی خود را برای این تیم در 25 آگوست 2013 مقابل مولده به ثمر رساند.

با وجود پیشنهاداتی که آزمون پس از اولین سال حضورش در فوتبال روسیه دریافت کرد، قراردادش با روبین کازان تمدید شد و این به معنای تداوم درخشش این ستاره جدید فوتبال ایران بود که گویی روسیه به کشور دوم او تبدیل شده بود.

با این حال، پس از اینکه درخشش او بیش از همیشه چشم نواز شد، مقامات روبین کازان نتوانستند جلوی انتقال او را بگیرند و او در سال 2015 به صورت قرضی به روستوف پیوست و با وجود دریافت پیشنهادات چشمگیر از فوتبال اروپا تا سال 2017 که روبین به کازان بازگشت و در فوتبال روسیه ماندگار شد. قبل از انتقال به قوی ترین تیم روسیه، یک فصل دیگر برای کازان بازی کنید.

در سال 2019، آزمون با قراردادی 3.5 ساله به زنیت پیوست و قبل از انتقال به بایرلورکوزن، 4 سال عالی را با آبی ها در ورزشگاه گازپروم تجربه کرد.

تمام مقاومت هایی که در رفتار سردار برای دوری از حضور در تیم بزرگتر فوتبال اروپا دیده می شود، سرانجام در آستانه جام جهانی 2022 این اتفاق بزرگ برای او و فوتبال ایران و سال ها بعد یک فوتبالیست ایرانی رخ داد. او دوباره در فوتبال آلمان سرگردان شده است. با این حال، مصدومیت ها و روزهای سخت در لورکوزن باعث شد تا او از آزمون ها بدرخشد و با حضور آلونسو، باشگاه آلمانی ترجیح داد او را به باشگاه دیگری قرض دهد. بنابراین آزمون که برای شروع یک ماجراجویی هیجان انگیز به قلب فوتبال اروپا رفته بود، بدون تشریفات توسط آلونسو از زمین تمرین دوناشینگن اخراج شد تا توجه سرمربی رم و مورینیو را جلب کند و به پایتخت ایتالیا برود.

عجمان در رم هر وقت بازی می کرد موثر بود اما در ایتالیا مصدومیت و حضور در جام جهانی او را از بازی های مهم دور نگه داشت، بنابراین با توجه به هزینه بالایی که برای ماندگار شدن قرارداد عجمان باید پرداخت می شد، ده روسی. ستاره ایرانی لوزکوگن هم محروم شد.

در نهایت آزمون چند روز پس از اعلام جدایی وی از سویا به لالیگا در اقدامی تکان دهنده به تیم فوتبال الاهلی امارات پیوست که این روزها در ایران به سر می برد و در ماه های آینده میهمان مورائیس و شاگردانش خواهد بود. ساعت ها در ورزشگاه نقش جهان.

نکته خنده دار تست این است که بعد از 12 سال او به شهری بازگشته است که او را به یاد شکست ها و نیمکت نشینی هایش می اندازد. سردار اما حالا به عنوان یک ستاره مورد توجه مدیران باشگاه اماراتی قرار گرفته و پائولو سوسا و دیگر اعضای کادر فنی شباب الاهلی منتظر درخشش و گلزنی او هستند. از سوی دیگر آزمون انگیزه خاص خود را برای درخشش در این دیدار دارد که این بازی احساسی را هیجان انگیزتر می کند.

اما در این بین نکته دیگری هم جلب توجه می کند و آن حضور آزمون در ایران با یک تیم باشگاهی پس از 12 سال است. او همیشه در تیم ملی بوده و تا به حال در یک باشگاه اروپایی پس از سال ها به عنوان بازیکن باشگاهی به ایران بازگشته، با سپاهان همکاری خواهد کرد و همه نگاه ها به او و او خواهد بود. روز بعد، آنها هنوز هم توانستند در بالاترین سطح فوتبال اروپا رقابت کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سردار آزمون از دوناشینگن به نقش جهان!" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سردار آزمون از دوناشینگن به نقش جهان!"، کلیک کنید.