سعودی ها مسیر صادرات نفت را تغییر دادند

سعودی ها مسیر صادرات نفت را تغییر دادند

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل، گزارش های بلومبرگ و رویترز نشان می دهد که عربستان سعودی در بحبوحه افزایش خطرات کشتیرانی در دریای سرخ به دلیل عملیات دریایی نیروهای مسلح یمن علیه شناورهای اسراییلی، صادرات خود را از پایانه شمالی خود افزایش داده است. دریا برای جلوگیری از منطقه خطر

بر اساس داده های ردیابی شده توسط بلومبرگ، صادرات نفت از پایانه Maj عربستان سعودی در ژانویه 580 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

پایانه معااج در ساحل غربی عربستان سعودی در نزدیکی ینبع در ماه ژانویه 18 میلیون بشکه برای صادرات ارسال کرد، در حالی که تنها 8 میلیون بشکه در ماه دسامبر از پایانه صادر شد.

نفت خامی که از پایانه معاز حمل می شود می تواند به سمت شمال حرکت کند و از تنگه باب المندب که در آن شاهد حوادث امنیتی بوده است، اجتناب کند.

نفت خام بارگیری شده در معااج وارد خط لوله سوماد در مصر می شود و سپس به پایانه ای در سواحل دریای مدیترانه پمپ می شود و سپس به مشتریان نهایی منتقل می شود.

علیرغم تحولات اخیر در دریای سرخ و تغییر در محل برخی از بارگیری ها از جنوب دریای سرخ، سعودی ها همچنان از تنگه باب المندب استفاده می کنند.

رویترز گزارش داد که داده های ردیابی نفتکش نشان داد که حداقل دو محموله بارگیری شده با معااج در ماه ژانویه از طریق تنگه باب المندب به سمت جنوب حرکت کرده اند.

سعودی ها در بیانیه های عمومی همچنان اصرار دارند که محموله های این کشور از دریای سرخ جنوبی عبور نکند. هفته گذشته یکی از مقامات ارشد آرامکو به بلومبرگ گفت: عربستان سعودی علیرغم خطرات امنیتی به صادرات نفت خام خود از طریق دریای سرخ ادامه می دهد.

این عملکرد کاملاً در تضاد با سایر صادرکنندگان نفت است که مسیر نفتکش های خود را از دریای سرخ تغییر داده اند، که با توجه به قیمت های نفت، به دلیل سفر طولانی تر در اطراف دماغه امید خوب آفریقا، هزینه آن ها بسیار بیشتر است.

223223

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سعودی ها مسیر صادرات نفت را تغییر دادند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سعودی ها مسیر صادرات نفت را تغییر دادند"، کلیک کنید.