سقوط آزاد صادرات فرش دستباف/آمار باورنکردنی شد

سقوط آزاد صادرات فرش دستباف/آمار باورنکردنی شد

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل، عبدالله بهرامی با اشاره به پتانسیل و پتانسیل بالای صنعت فرش دستباف کشور گفت: در حال حاضر بیش از 10 هزار کارشناس ارشد در زمینه فرش دستباف در رشته های مختلف فرش بافی، طراحی وجود دارد. مرمت، تعمیر و تولید وضعیتی در داخل کشور است که باید از این توان و آمادگی و انرژی های علمی بهترین استفاده را کرد.

وی در گفت و گو با سیمارتیکل افزود: این نیروهای خلاق و آماده را می توان به صورت تعاونی به بازار کار متصل کرد و فرش را از حالت سنتی خارج کرد اما به شرط حمایت از آنها.

بهرامی ادامه داد: متأسفانه با محدودیت های داخلی مواجه هستیم و از طراحان بزرگ فرش در داخل حمایت نمی شود و در بحث صادرات با اینکه سال ها پرچمدار فرش دنیا هستیم مشکل داریم.

فرش دستباف سال گذشته به ارزش 50 میلیون دلار صادر شد

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف، صادرات فرش ایران در سال گذشته حدود 50 میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف با تاکید بر اهمیت نمایشگاه فرش دستباف گفت: علیرغم امیدواری قالیبافان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان به برگزاری این نمایشگاه در سال جاری، در اقدامی عجیب زمان آن فرا رسیده است. نمایشگاه و مدت آن تغییر کرده است.

هیچ انگیزه ای برای صادرکنندگان فرش وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف در ادامه درباره تخصیص مشوق برای صادرکنندگان فرش گفت: صادرکنندگان فرش مشوقی ندارند و مصوبه وعده ارزی برای مفقود شدن فرش بود. در دو دولت قبل به ازای هر فرش صادراتی 5 درصد پاداش صادراتی تعلق می گرفت، اما امروز پاداش صادراتی وجود ندارد و وجوه صادراتی به حساب بانک مرکزی برمی گردد.

30 درصد تفاوت بین ارز اسمی و ارز آزاد

وی در ادامه افزود: تعهد ارزی حداقل 30 درصد بیشتر از ارزش است، اختلاف قیمت ارز نیمایی با ارز آزاد بیش از 30 درصد است، بنابراین برای کالایی که حتی یک دلار برای آن پرداخت نشده است، منصفانه نیست. . هزینه یا سرمایه گذاری و واردات مواد اولیه به ارز نیمایی به ارز نیمایی تخصیص می یابد که صادرات آن با ارز نیمایی برگشت داده می شود.

223223

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سقوط آزاد صادرات فرش دستباف/آمار باورنکردنی شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سقوط آزاد صادرات فرش دستباف/آمار باورنکردنی شد"، کلیک کنید.