شهردار تهران: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد

شهردار تهران: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داده است

شهردار تهران در آخرین جلسه هیات وزیران دولت سیزدهم گزارشی از عملکرد شهرداری تهران ارائه کرد و گفت: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سیمارتیکل، علیرضا زاکانی در جلسه هیات دولت در روز چهارشنبه 12 مرداد 1403 با ارائه گزارشی از عملکرد سه سال گذشته شهرداری، گفت: دولت سیزدهم، شهردار تهران پس از نزدیک به دو دهه، به هیئت دولت آمد تا طعم شیرین همکاری مشترک را بچشد و ظرفیت مشترک مدیریت شهری و دولت را در کنار هم به کار گیرد.

وی افزود: هر بار که نزد رئیس جمهور محترم و شهید بزرگوار می رفتیم، ایشان سخاوتمندانه بیش از آنچه خواسته بودیم به ما کمک می کردند و همیشه احساس می کردیم که پشتوانه محکمی به نام دولت و رئیس جمهور محترم داریم که در دردسر.” و با کمک مدیریت شهری. مشکلات پیش می آید. هر وقت از شهید رئیسی خواستیم برای هر موقعیتی حضور داشته باشد، ایشان با کمال میل می پذیرفت و هرگز «نه» نمی گفت و در جامعه و بین مردم حضور می یافت. همچنین توجه شهید رئیسی به مردم به حدی بود که در طرح «من شهردار هستم» بارها به من گفتند طرح بسیار خوبی است که برای اجرای پروژه ها و آرای مردم به آرا و نظرات مردم مراجعه کنید. و نظرات می تواند در این طرح موثر باشد.

شهردار تهران می گوید: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در مدیریت شهری انجام داده است. دولت‌های حمل‌ونقل عمومی کل کشور از جمله تهران و همچنین توافق‌هایی که از سال 1395 معلق بود و عمدتاً نادیده گرفته شده بودند، در این دولت معرفی شدند و حمل‌ونقل عمومی را باز کردند. در واقع از سال 1395 تاکنون 630 واگن باقی مانده است که با افزایش 25 درصدی، 791 واگن و در مجموع 1184 واگن قرارداد بسته شده است، در حالی که در 25 سال گذشته 1181 واگن وارد خط شهری شده است.

زاکانی با اشاره به حمایت رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم از سامانه برق رسانی گفت: این سامانه در اصل تحولی در کشور است و نقطه عطفی برای نسل های آینده ایجاد می کند. دفاع، انرژی، نفت، کشورها و بانک های مرکزی دست به دست هم داده اند تا این وظیفه اساسی را برعهده بگیرند و آماده شوند. همچنین کارهای مشترکی انجام شد و یکی از ابراقداماتی که در این زمینه انجام شد در حوزه اجتماعی بود. دغدغه رئیس جمهور شهید و اعضای دولت رسیدگی و دستگیری از محرومان و مستضعفان و مستضعفان بود. قبل از دولت سیزدهم این نظر وجود داشت که اگر معتادان وجود دارد، این یک سبک زندگی است و باید آنها را به حال خود رها کنیم و این یک ظلم بزرگ بود، اما نگاه دولت به گونه ای تغییر کرد که رئیس جمهور حکمی را صادر کرد. که مسئولیت مدیریت آسیب های شهری تهران را به من محول کردند و این شرایط را تغییر داد و این احساس را ایجاد کرد که این افراد نیز انسان هستند و از اعضای خانواده ما محسوب می شوند. آن روز در کمپ های ماده 16 تهران 8500 معتاد متجاهر بودند که مجموع ظرفیت کمپ ما 11 هزار نفر بود اما این کمپ ها 25 هزار نفر ظرفیت داشتند و حدود 20 هزار نفر در آنها حضور داشتند.

وی گفت: امروز بیش از 10 هزار کودک خیابانی در مدارس و کانون ها آموزش می بینند و بیش از 2 هزار نفر از آنها استعداد یابی می کنند. همچنین حدود 60 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی و کمیته امداد شهرداری خدمات دریافت می کنند. از نظر همکاری مدیریت شهری و آموزش و پرورش بیشترین و زیانبارترین همکاری در این مدت انجام شد و شاهد پیوند مدیریت شهری با آموزش و پرورش و ظرفیت جدید خدمت رسانی بودیم.

شهردار تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن شهرداری تهران گفت: در این مورد با همکاری مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی امکان ساخت ۲۳ هزار واحد مسکونی در سال ۹۹ فراهم شد. مکان‌هایی در شهر که در نوع خود مانند گذشته نیستند. همچنین در مورد بافت های فرسوده و ناکارآمد که بسیار خطرناک هستند، توسعه و تلاش بیشتر شد و توانستیم یک نصب جدید برای تهران داشته باشیم.

زاکانی گفت: با حمایت و اقدام جناب عالی رئیس جمهور و اراده معاون اول رئیس جمهور در امر معیشت مردم کار بزرگی انجام شده است. در این بین همکاری شهرداری تهران و وزارت جهاد کشاورزی شکل گرفت و حمایت اساسی خود را از دولت برای عرضه محصولات اساسی در پایین ترین سطح انجام داد و این برای اولین بار اتفاق افتاد. .

در حوزه ورزش با همکاری وزارت ورزش مسیری طی شد که یک میلیون و 600 هزار نفر در 20 بازی در دو دوره مسابقات قهرمانی شهرستان به رقابت پرداختند. کاری که وزارت ورزش و مدیریت شهری دنبال می کند، کار کرستن برای استعدادیابی و ایجاد پایه ای برای رشد و سلامت جامعه است.

کار بی بدیل و جدیدی در اقتصاد خانواده انجام شد و هر خانه ای تبدیل به کارخانه شد و برای هر خانه ای میسر شد که سلولی مولد و فعال باشد. در حوزه علم و فناوری با همکاری وزارت علوم و معاونت علمی ریاست جمهوری توانستیم مجوز اولین مرکز پارک علم و فناوری در مدیریت شهری تهران را بگیریم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شهردار تهران: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شهردار تهران: دولت سیزدهم خدمات بزرگی در حوزه مدیریت شهری انجام داد"، کلیک کنید.