صندوق‌های پرداخت جدید در آلمان و افزایش سرقت از فروشگاه‌ها

صندوق‌های پرداخت جدید در آلمان و افزایش سرقت از فروشگاه‌ها

نصب صندوق‌های سلف‌سرویس در فروشگاه‌های آلمان هزینه‌های فروشندگان و زمان خرید و پرداخت هزینه‌های محصولات را برای مشتریان کاهش داده است، اما از سوی دیگر این اقدام باعث افزایش وقوع دزدی از فروشگاه‌ها نیز شده است.

به گزارش سیمارتیکل، سوپرمارکت ها و فروشگاه های لوازم آرایشی در آلمان در ماه های اخیر صندوق های نقدی سلف سرویس نصب کرده اند تا مشتریان بتوانند محصولات خود را اسکن کرده و هزینه آن را پرداخت کنند. این حرکت با کاهش زمان انتظار به صرفه جویی در نیروی انسانی و بهبود خدمات مشتریان کمک کرد، اما خطرات قابل توجهی را نیز به همراه داشت و دزدی از فروشگاه را افزایش داد.

کارشناسان از جمله استفان روشن، استاد تجارت مواد غذایی در دانشگاه هیلبرون در ایالت بادن-وورتمبرگ، نسبت به افزایش خطر سرقت پس از نصب و استفاده از صندوق های نقدی سلف سرویس هشدار می دهند.

این کارشناس زیان ناشی از سرقت در این فروشگاه ها را ممکن است بین یک تا دو درصد از درآمد تخمین بزند. این تعداد به طور قابل توجهی بیشتر از پرداخت های معمولی با صندوقدار است. خطر سرقت به ویژه در مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی زیاد است.

به گزارش دویچه وله، علیرغم این خطرات، کارشناسان معتقدند که خرده فروشان به دلیل کمبود نیروی کار در همه جا به استفاده از صندوق های سلف سرویس در آینده ادامه خواهند داد و مشتریان خدمات سریع را قدردانی می کنند.

اما برای کاهش خطر سرقت، خرده فروشان از اقدامات پیشگیرانه مختلفی مانند حضور کارکنان ناظر در نزدیکی باجه های سلف سرویس و نظارت دوربینی که می توانند سرقت را تشخیص دهند، استفاده می کنند.

بر اساس آمار جرایم پلیس، اخیرا دزدی از مغازه در آلمان افزایش یافته است اما شفان روشن دلیل این افزایش را افزایش تورم، افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید عنوان کرد تا افزایش تعداد صندوق های سلف سرویس.

پایان خبر سیمارتیکل

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صندوق‌های پرداخت جدید در آلمان و افزایش سرقت از فروشگاه‌ها" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صندوق‌های پرداخت جدید در آلمان و افزایش سرقت از فروشگاه‌ها"، کلیک کنید.