ضرورت انسداد گلوگاه های فساد/ قوه قضاییه جای سیاسی کاری نیست – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

ضرورت انسداد گلوگاه های فساد/ قوه قضاییه جای سیاسی کاری نیست - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی در دومین نشست سراسری هیات مدیره مشاوران خانواده وکلای دادگستری، کارشناسان دولت و قوه قضاییه، عید مبعث و ده روز را تبریک گفت. ایام الله دهه فجر می فرماید: پیامبر اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم به سوی بشر مبعوث شد. حبل الله المتین اطاعت از اولیای قانونی و ولایت خداوند بر ما امروز ولی امر قانونی.

رییس قوه قضاییه در ادامه برخی از ویژگی های «مرکز وکلا، متخصصان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» را برشمرد و گفت: هیچ مجموعه ای در کشور وجود ندارد که سه بعد وکالت، کارشناسی و مشاوره را در هم آمیخته باشد. بنابراین شما در مرکز خاص و منحصربه فرد هستید و همچنین زیر نظر قوه قضاییه هستید؛ قوه ای که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، نهاد حساس و تعیین کننده کشور است؛ بنابراین وابستگی شما به یک ستون نظام از ویژگی های بارز مجموعه شما محسوب می شود که مسلما مسیولیت مهمی بر عهده شما و مجموعه شماست و مسیولیت آن بر عهده شماست.

قوه قضاییه فقط قاضی نیست. ما باید به افراد مختلف دست پیدا کنیم

رییس قوه قضاییه گفت: یکی دیگر از ویژگی های «مرکز وکلای دادگستری، متخصصان رسمی و مشاوران خانواده» ارتباط گسترده و گسترده است. تمدید شده این مجموعه با سطوح و طیف های مختلف افراد می باشد. شاید هیچ بخش و زیرمجموعه ای از قوه قضاییه به اندازه مجموعه شما با عموم مردم ارتباط نداشته باشد. مزیت محسوب می شود و از این نظر تیم شما بهتر می تواند چهره عمومی و مردمی قوه قضاییه را به نمایش بگذارد و نقش پررنگی در موضوع خطیر و مهم «ادراک عدالت» داشته باشد. یکی از مسیولیت ها و اولویت های اصلی قوه قضاییه است

رییس قوه قضاییه با اشاره به لزوم آسیب شناسی مستمر روند قضایی و حقوقی در کشور گفت: مرکز وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده به دلیل ارتباطات گسترده با دستگاه های مختلف عمومی و دولتی. بخش، آسیب شناسی می تواند در مناطق مختلف کشور مورد استفاده قرار گیرد، روندها و فرآیندهای قضایی و حقوقی و سایر روش های سنتی باید نقش داشته باشد.

وی تصریح می کند: تمرکز و تمرکز ما بر مهار فساد در دستگاه قضایی و ریشه یابی فساد است، لذا با توجه به ماهیت و گستردگی ارتباطات شما در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قرار دارید تا منشا مشکلات با ادارات مختلف دولتی و دولتی می تواند مشکلات را شناسایی کرده و راه حل های لازم را برای حل آنها ارایه دهد. باید به طور دقیق و واضح مشخص کند که چه مقدار از مشکل و بلاتکلیفی ناشی از قانون است و چه میزان از آن ناشی از روند و رفتار و اقدام برای قانون است.

مرکز وکلای دادگستری می تواند تشخیص دقیق دستگاه های قضایی و دولتی را ارایه دهد

حجت الاسلام والمسلمین محسنی امروز تاکید می کند: بنابراین شما با آسیب شناسی مستمر فرآیندها و رویه های زیان آور «مرکز وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» هستید. مخترع فساد و پس از آن با ارایه راهکارهای تخصصی و کارشناسی، نظام جمهوری اسلامی را در رسیدن به اهداف عالی خود یاری نمایید. این بسیار مهم و خطرناک است و نباید از آن غافل شد.

رییس کل دادگستری گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری می تواند علاوه بر آسیب شناسی فرآیندها و رویه های معیوب، در جهت اصلاح رفتار مسیولان و مدیران گام بردارد. حوزه های قضایی و ادارات دولتی مختلف، و این به دلیل حوزه یکسانی است. باید با نگاهی دلسوزانه و خیرخواهانه انجام شود اصلاحیهر جا که رفتار مقامات دولتی باعث نارضایتی عمومی و سوء استفاده های احتمالی می شد، اصلاحات و اصلاحاتی صورت گرفت.

رییس کل دادگستری تصریح کرد: من نیز مسیولیت رییس کل دادگستری را بر عهده دارم و وظایف سنگینی بر دوش دارم، بنابراین بیش از هر چیز به مشاوره و مشاوره نیاز دارم. پس مرا بی نصیحت نگذارید و مطمین باشید که من و همکارانم گوش شنیدن نصیحت و پشتکار عمل به آن را داریم.

رییس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت صیانت از دستگاه قضایی گفت: تمرکز دشمنان بیشتر بر برخی نهادهای جمهوری اسلامی ایران است. قوه قضاییه یکی از این نهادهاست. پس باید بسیار مراقب دشمن و دسیسه ها و خباثت های او باشیم. دشمن سیستم های عملکرد برخی سازمان ها را می شناسد بیشتر al داشته باشد و در برابر تحقق توطیه او به طور جدی مقاومت کند. بنابراین بر نابودی آنها متمرکز شد. پس ما نیز باید مراقب و کوشا باشیم تا خود و گروه خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم خود و گروهمان در مسایل مختلف مادی و معنوی دچار کوچکترین لغزش و تحریف شوند.

وی تصریح کرد: مسیولیتی که امروز من و شما بر عهده داریم، حاصل تلاش و جانفشانی شهدا و رزمندگان در طول تاریخ شکوهمند اسلام و انقلاب اسلامی است. پس باید در انجام وظیفه بکوشیم، پاسدار راه شهدا و ایثارگران باشیم و کوچکترین عملی بر خلاف خواست خدا و انسان انجام ندهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی با اشاره به اهمیت انضباط و شفافیت در همه امور به ویژه امور مالی گفت: تمامی دستگاه ها و زیرمجموعه های قوه قضاییه باید در تمامی امور به ویژه امور مالی دارای انضباط و شفافیت باشند. با جدیت و اهتمام از بیت المال پاسداری و حفاظت کنند و امور مالی و غیرمالی خود را به گونه ای سامان دهند که کوچکترین سوء استفاده ای از مجموعه آنها صورت نگیرد.

رییس کل دادگستری با تاکید بر استفاده کامل از فناوری روز برای ارایه خدمات بهتر حقوقی و قضایی به مردم گفت: باید بر مسایل روز و روش های نوین در دستگاه های مختلف قوه قضاییه تاکید کنیم. از نظر فنی منعطف باشید تا بتوانیم هر چه بیشتر سرعت و سهولت در رسیدگی به امور قضایی و حقوقی مردم ایجاد کنیم. ما نباید به دانش خود در رشته ها و دانشگاه ها بسنده کنیم و به طور مستمر پیشرفت علمی خود را افزایش دهیم و به روش ها و ابزارها مجهز شویم. از نظر فنی برای خدمت بهتر به مردم.

رییس کل دادگستری با بیان اینکه در عین سیاسی بودن باید از سیاست پرهیز کرد، گفت: به هیچ وجه نباید سیاست کنیم. سیاسی باشید، اما سیاسی نباشید. اگر وارد سیاست شویم، این سقوط ماست و به عدالت لطمه می زنیم. البته باید سیاسی باشیم و اولویت های زمان را بشناسیم و راهبرد و تاکتیک های دشمن را بشناسیم.

رییس قوه قضاییه در ادامه از اقدام اخیر «مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» تقدیر کرد و گفت: در واقع آقایعبدالیان دالا و همکارانش این مرکز را احیا کردند و به معنای واقعی کلمه آن را متحول کردند. اگر امروز بخواهم سرم را بالا بگیرم و بگویم بخشی از «سند تحول» اجرایی شده است، آن قسمت مربوط به وظایف و وظایف «مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده» است. در ارتباط با عموم مردم موفق بودید و به طور مستمر و مستقیم در مساجد و مجالس به مشکلات آنان می پرداختید و توصیه های لازم را به آنان می کردید. شما با مناطق مختلف کشور تعامل داشته اید. شما در مناسبت ها و موارد حساس و همچنین عملیات «طوفان الاقصی» و جنایات رژیم منحوس صهیونیستی موضع خود را اعلام کرده اید. اینها نکات ارزشمندی است و قابل تقدیر است. باید این موارد و نکات مثبت را تقویت کنید.

وی در پایان بار دیگر به مسیولان «مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه» دستور داد تا حد امکان از هزینه های رسیدگی های قضایی، وکالت و مهارت های رسمی برای عموم مردم به ویژه فقیر.

حسن دکتر قبل از صحبت های رییس قوه قضاییه عبدالیان پوررییس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با بیان اینکه کانون تمام تلاش خود را برای مردمی شدن قوه قضاییه انجام داده است، گفت: در همایش ملی اندیشه قضایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که برگزار شد. در تهران در چند روز گذشته مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و به عنوان الگوی عمومی سازی مشاوران خانواده وزارت دادگستری شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت که نشان از تلاش های انجام شده در دو سال اخیر در این اداره کل دارد. مردمی کردن قوه قضاییه

وی افزود: پیگیری جدی مصادیق حقوق مردم و تلاش برای احیای آن از مصادیق محبوبیت در بین وکلا، کارشناسان دولتی و مشاوران خانواده قضایی است.

عبدالیان پور وی با قدردانی از حمایت های بی دریغ رییس کل دادگستری از کانون وکلای دادگستری و نظارت و پیگیری مستمر اقدامات انجام شده در کانون، گفت: موفقیت امروز کانون وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده فقط با حمایت ها امکان پذیر است. از رییس دادگستری

وی همچنین افزود: حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی در دو سال گذشته نشان داده است که بیش از روسای قبلی قوه قضاییه به کانون وکالت توجه دارد که حضور دوسالانه ایشان گواه آن است. جلسات کانون وکلا، متخصصان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه. البته واضح است که حمایت رییس قوه قضاییه از مرکز، وظایف، تکالیف و مسیولیت های ما را بیش از پیش سنگین خواهد کرد.

عبدالیان پور کانون وکلا در دو سال اخیر ماموریتی 20 ساله را برای خود تعریف و ترسیم کرده است، وی گفت: در این مدت اقدامات گسترده ای را در راستای «علمی شدن کانون» و همچنین مقوله دنبال کرده ایم. از «عدالت آموزشی».

رییس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری گفت: خانواده بزرگ و 100 هزار هیچکس کانون وکلای دادگستری، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه همواره در خط مقدم کار سازمانی قرار دارند و امسال با شور و اشتیاق مثال زدنی در 22 پادایاترا بهمن در سراسر کشور حضور خواهند داشت.

موسوی فرزند شهید سید رضی موسوی و از وکلای کانون وکالت در این مراسم گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی، پدر شهیدم «سید رضی موسوی» و دیگر شهدای جبهه مقاومت جان خود را فدا کردند. دختران ایمن با ژاکت های صورتی و گوشواره های قلبی. ما هم در سنگر هستیم آزمایش ما سعی خواهیم کرد مانع تشکیل پرونده هیچ آسیب دیده ای نشویم و صدای هر فرد آسیب دیده ای برای مطالبه حقوق خود بلند شود.

در بخشی دیگر از این برنامه همسر شهید محمدعلی دکتر ضیاءالدین (شهید حادثه تروریستی اخیر کرمان) که از کارشناسان دولتی کانون وکلای بانکی است به بیان ویژگی های همسر شهیدش پرداخت.

همچنین در پایان این مراسم از 8 نفر از وکلا و کارشناسان رسمی مرکز با حضور رییس کل دادگستری تقدیر به عمل آمد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ضرورت انسداد گلوگاه های فساد/ قوه قضاییه جای سیاسی کاری نیست – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ضرورت انسداد گلوگاه های فساد/ قوه قضاییه جای سیاسی کاری نیست – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.