طهرانچی: متاسفانه همه دنبال وزیر و مدیر شدن هستند

طهرانچی: متاسفانه همه دوست دارند وزیر و مدیر شوند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر اگر حاکمیت انسانی افزایش یابد، حاکمیت در حال افزایش است. زیرا در انقلاب اسلامی همه می خواهند مدیر و وزیر و رییس جمهور باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه علم و صنعت خبرگزاری سیمارتیکل، محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز (دوشنبه 30 فروردین 1402) در نشست تمدنی طلاب، اظهار کرد: در حال حاضر در سال 1382 در اجلاسیه تمدنی علما برگزار شد. ) در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی. دانشگاه ها چگونه می توانند در شکل گیری تمدن اسلامی نقش داشته باشند؟ آپ سیمارتیکل مقام معظم رهبری این سوال را از من پرسیدند و اکنون جامعه متمدن باید در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: انجمن علمای تمدن ابتدا باید به این سوال پاسخ دهد که دانشگاه ها چگونه در این زمینه نقش آفرینی می کنند و سپس نوبت به سایر تشکل ها می رسد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آموزش، علم، فرهنگ، اقتصاد و جامعه الگوی 4 رکن دانشگاه آزاد اسلامی است که وظیفه آن باید تمدن سازی باشد.

دکتر تهرانچی درباره 6 مرحله مهم تمدن سازی گفت: بالاترین تمدن حضرت آقا عالم کشور است و از محتوای سخنرانی ایشان 6 مرحله را برشمردیم که ابتدا خواستار رنسانس علمی، انقلاب علمی شد. مرحله دوم که نیازمند عوامل جمعی است. مرحله سوم تولید نظریه، مرحله چهارم مرجع علمی و مرحله پنجم و ششم ایجاد علم بر اساس دانش خودمان است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رویکردی را برای توسعه تمدن در پیش گرفته است که در 25 اسفند به اساتید تاریخ ارایه کردم، یعنی تحصیلات عالی در بیرون خوب است اما در باطن در حال فروپاشی است.

طهرانچی ادامه داد: تعداد داوطلبان رشته های ادبیات فارسی، تاریخ، جامعه شناسی، فلسفه و… بسیار کم است که باید گفت: انا الله و انا ایلیا رازیون.

سهم 40 درصدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی

وی همچنین گفت: سهم جدی دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی 40 درصد است که در مجموع 16 هزار نفر در مقطع کارشناسی کشاورزی در کشور ثبت نام کرده اند. پس از ورود به دانشگاه، سلایق اجتماعی دانشجویان به شدت تغییر کرده است و دانشجویان دیگر تمایلی به تحصیل در رشته هایی از جمله علوم اجتماعی ندارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین گفت: 14 هزار دانشجو در مقطع دکتری عمومی دامپزشکی، داروسازی، پزشکی و دندانپزشکی پذیرش می کنند.

طهرانچی می گوید: رشته های مهندسی پذیرش بسیار کمی دارند و جوانان فکر می کنند مدیریت معنا دارد و کار معنا ندارد و اعتبار در مدیر بودن نهفته است.

وی گفت: دانشکده فرهنگ و تمدن را تاسیس کردیم که نیازمند مبانی فرهنگ نظری است و باید در آن کار تعریف شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر حاکمیت در حال افزایش است در صورتی که باید حاکمیت انسانی افزایش یابد. زیرا در انقلاب اسلامی همه می خواهند مدیر و وزیر و رییس جمهور باشند.

وی ادامه داد: من به عنوان رییس دانشگاه ایده و خلاقیت اساتید را خریدم، واقعیت این است که غرب ما را از نظریه اروپامحوری خود خارج کرد و بدتر از آن اینکه در ایران تمدنی قدیمی سعی در تخریب تفکر دارد. جوانان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "طهرانچی: متاسفانه همه دنبال وزیر و مدیر شدن هستند" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "طهرانچی: متاسفانه همه دنبال وزیر و مدیر شدن هستند"، کلیک کنید.