عالم های موازی وجود دارند؟| جست وجو برای جهان های دیگر

رمز و راز دانش-13;

آیا جهان های موازی وجود دارد؟ جست و جوی دنیاهای دیگر

در جهان های موازی، جهان دیگری می تواند وجود داشته باشد که در آن رایش سوم پیروز از جنگ جهانی دوم بیرون آمد و دنیای دیگری که هیتلر در آن زمان خود را به عنوان یک نقاش ناشناخته گذراند.

خبرگزاری علم و فناوری سیمارتیکل، هدا عربشاهی; دنیای عجیب مکانیک کوانتومی که اتم ها و ذرات در آن زندگی می کنند ممکن است موضوع دنیایی باشد که متن قبل از آن هرگز نوشته نشده باشد و در آن دنیای کوانتومی، در عین حال، ممکن است دنیای دیگری وجود داشته باشد که این متن در آن باشد. نه تنها مخاطب می تواند آن را بخواند و نظر بدهد که نوشته شده است. این غرابت واقعیت در صمیمی ترین عناصرش توسط پدیده هایی کنترل می شود که اغلب با عقل سلیم مخالفت می کنند و حتی آلبرت انیشتین را اخم می کنند. واقعیتی مانند نظریه چندجهانی که بر اساس آن جهان های موازی متعددی وجود خواهد داشت، تا زمانی که هر تصمیمی که ما در هر یک از این جهان ها می گیریم، به نوبه خود، تصمیم جدیدی را ایجاد می کند. بر اساس این تعبیر، برای مثال، جهانی وجود خواهد داشت که در آن رایش سوم پیروز از جنگ جهانی دوم بیرون آمد و دیگری که هیتلر روزهای خود را به عنوان یک نقاش ناشناخته در آن سپری کرد. اگرچه این مفهوم ممکن است مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما فیزیکدانان نظری حداقل 60 سال است که این موقعیت ها را مطالعه می کنند و توانسته اند آن ها را بر اساس محاسبات پیچیده و دقیق ریاضی توصیف کنند.

***

هنگامی که نظریه بسیاری از جهان ها برای اولین بار در دهه 1950 توسط ریاضیدان و فیزیکدان برجسته آمریکایی هیو اورت سوم که در آن زمان در دانشگاه پرینستون کار می کرد مطرح شد، مورد تمسخر قرار گرفت. اورت به سختی توانست پایان نامه خود را منتشر کند و در نهایت با انزجار دانشگاه را ترک کرد. با این حال، طی سال ها، توضیحات مفصل او درباره برخی از عجیب ترین پدیده های دنیای زیراتمی، از جمله توانایی ذرات برای همزیستی در مکان های مختلف، باعث شد تا ریچارد فاینمن، برنده جایزه نوبل، بگوید: «همه معتقدند که مکانیک کوانتومی را درک می کنند». من به اندازه کافی متوجه نشدم. این چیزها بیش از هر زمان دیگری در بین فیزیکدانان رایج است.

طبق نظریه اورت، وقتی اندازه گیری های کوانتومی انجام می دهیم، هر جهان به مجموعه ای از جهان های جدید تقسیم می شود. با شروع با شهود او، دانشمندان نشان دادند که پدیده های کوانتومی از تعامل بین این جهان ها ناشی می شوند. در جهان چندگانه، هرگاه انتخابی انجام دهیم، انتخاب های دیگری محقق می شود و در واقع، ما در هر دنیای موازی به گونه ای رفتار می کنیم که مختص آن جهان است و این تعدد ما در جهان های مختلف است که انتخاب ها و تصمیم های مختلف را شکل می دهد. .

به بیان ساده، در فیزیک نظری، چندجهانی مجموعه ای فرضی از جهان های موجود، از جمله جهان خود ما، و همه چیزهایی است که در یک جهان وجود دارند، از جمله فضا، زمان، ماده، انرژی، اطلاعات و همه قوانین و ثوابت فیزیکی. ویلیام جیمز، فیلسوف و روانشناس آمریکایی، برای اولین بار از این اصطلاح برای توصیف این قانون استفاده کرد. همچنین، جهان های موازی یا دروازه های موازی که هیو اورت فرض کرد، همان جهان هایی هستند که مجموعه چندجهانی را تشکیل می دهند، اگرچه چندجهان فرضی دست نیافتنی و دشوار به نظر می رسد، اما اگر به درستی فکر شود، نمی توان آن را به طور کامل انکار کرد. ، این فکر که در مواجهه با سخت ترین انتخاب های هر روز، جایگزین دیگری ممکن است فرصتی برای تحقق پیدا کند، می تواند برای ذهن انسان در حال زوال اطمینان بخش باشد.

آیا جهان های موازی وجود دارد؟ جست و جوی دنیاهای دیگر

فرضیه چندجهانی چگونه می تواند با پدیده های فیزیکی قابل مشاهده مرتبط باشد؟

لیزا رندال، فیزیکدان نظری در دانشگاه هاروارد، معتقد است که یکی از راه های ممکن برای رسیدن به این هدف، ترکیب این فرضیه با تحقیق در مورد ماهیت گرانش است. طبق تحقیقات او که در سال های اخیر بارها به آن اشاره شده است، جهان های دیگر بسیار نزدیک به جهان ما، حتی اگر نامریی باشند، ممکن است در فضای چند بعدی مانند مجمع الجزایری از جزایر پراکنده در اقیانوس غوطه ور شوند. در یکی از این جزایر، ذرات می توانند متراکم شوند که نیروی گرانش را حمل می کنند، همانطور که فوتون ها برای نور انجام می دهند. این ذرات جاذبه نامیده می شوند. بنابراین، گرانش در نظریه گرانش کوانتومی، ذره بنیادی فرضی از نوع بوزون مکعبی و حامل نیروی گرانش است و تنها ذره ای است که قادر به پرش از جهانی به جهان دیگر است. اما فقط برخی از آنها می توانند از دنیای ما دیدن کنند. به همین دلیل است که گرانش از دیدگاه ما بسیار ضعیف به نظر می رسد، زیرا در بسیاری از جهان ها پخش شده است، و آن جهان ها، مانند یک اسفنج، گرانش را جذب می کنند.

راندال، نویسنده کتاب «گذرگاه های چرخشی: کشف ابعاد مخفی جهان»، می گوید: «یکی از اهداف مطالعه من این است که توضیح دهم چرا گرانش در مقایسه با سایر نیروهای اساسی در طبیعت بسیار ضعیف است.

یکی از دستگاه هایی که قادر به انجام تحقیقات تجربی بر روی گراویتون ها است، برخورد دهنده بزرگ هادرون (LCC) شورای تحقیقات هسته ای اروپا (سرن) در ژنو، در مرز سوییس و فرانسه است. با این تونل مغناطیسی 27 کیلومتری می توان ذراتی را یافت که از زمان انفجار بزرگ در کمتر از 14 میلیارد سال پیش دیگر وجود نداشته اند و در بین این ذرات ممکن است ذراتی وجود داشته باشند که فقط در ابعاد دیگر یا حتی وجود داشته باشند. در جهان های دیگر، و بنابراین، آنها را می توان مشاهده کرد. مثل سایه روی دیوار در یک روز آفتابی.

اما این دنیای موازی چقدر واقعی است؟ دیوید دویچ، فیزیکدان دانشگاه آکسفورد، در این رابطه گفت: «مثل دایناسورها». همانطور که ما فقط فسیل های این حیوانات را می بینیم، اما وجود دایناسورها تنها توضیح فسیل های کشف شده است، به همین ترتیب، وجود جهان های متعدد تنها توضیح معقول برای پدیده های کوانتومی است که مشاهده می کنیم، و بنابراین، این جهان می تواند باشد. به عنوان دایناسور معتبر است

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عالم های موازی وجود دارند؟| جست وجو برای جهان های دیگر" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عالم های موازی وجود دارند؟| جست وجو برای جهان های دیگر"، کلیک کنید.