علت کمبود بلیت قطار چیست؟

علت کمبود بلیت قطار چیست؟

سیمارتیکل:

مثلاً اگر قصد دارید هفته آینده برای زیارت، تفریح ​​یا کار با قطار به مشهد بروید. امکان تهیه بلیط یک هفته قبل از سفر وجود ندارد. و با مراجعه به سایت قطار یا سایت فروش بلیط، احتمالاً درب بسته می شود; بنابراین یک ماه قبل از سفر در زمان اعلام شده از سوی شرکت راه آهن باید به سایت های پیش فروش قطار مراجعه کرده و در ماراتن خرید بلیط شرکت کنید. یا در موارد محدود کنسل خواهد شد و شما خوش شانس خواهید بود که خرید کنید.

اما دلیل نداشتن بلیت قطار در مسیرهای شلوغ تر و با توجه به اینکه بیشتر ناوگان ریلی باید در سفرهای مردم باشد، چیست؟ چرا یک هفته یا چند روز قبل از سفر بلیط قطار تهیه نمی کنید؟

جلال مختاری – مدیر روابط عمومی راه آهن به دلایل در دسترس نبودن بلیت قطار در برخی مسیرهای پرتردد واکنش نشان می دهد. به دلیل ایمنی بالای قطارها، راحتی و آسایش سفر و همچنین قیمت بسیار مناسب. قطار جذاب ترین گزینه حمل و نقل در بین مردم در مقایسه با سایر روش ها مانند زمینی و هوایی است.

وی افزود: به همین دلیل تقاضا برای سفر با قطار بسیار زیاد است و این تقاضا تقریبا 10 برابر ظرفیت ناوگان ریلی است. که در طول سال ادامه دارد.

پیش فروش بلیط یک ماهه

وی در پاسخ به سوال دیگری که مردم چگونه می توانند. بلیط سفر خود را یک هفته قبل از سفر تهیه کنید. وی گفت: راه آهن معمولا یک ماه بلیت می فروشد. و هنگامی که پیش فروش شروع می شود، معمولاً به دلیل تقاضای زیاد برای سفرهای ریلی، همه بلیط ها صبح زود فروخته می شوند. از این رو، اتباع باید برای خرید بلیت در زمان پیش فروش بلیت به سایت یا مرکز فروش مراجعه کنند. یا برخی از بلیط ها ممکن است به صورت محدود لغو شوند. و احتمال خرید مجدد آنها.

وی تصریح کرد: از چند ماه قبل راه آهن نسبت به صدور بلیت هوشیاری بیشتری دارد. و اجازه سوار شدن به مسافران با نام های مختلف بلیت را نمی دهد. با توجه به این نظارت بر راه آهن، بازار سیاه به طور طبیعی انباشته شده است.

مختاری گفت: پیش از این مسافران گاهی می توانستند با بلیط دیگران سوار قطار شوند. اما در حال حاضر فقط مسافران باید با بلیط صادر شده سوار قطار شوند.

اقتصاد ضعیف بخش مسافری ریلی

وی در پاسخ به این سوال که چرا با کمبود ناوگان مواجه هستیم، گفت: با توجه به اقتصاد ضعیف بخش ریلی مسافری و فاصله قابل توجه بین قیمت تمام شده این خدمات و قیمت بلیت پرداختی، هزینه ها و درآمدها. شرکت های ریلی مسافری یکپارچه نیستند و اکثر این شرکت ها توان مالی برای تعمیر به موقع واگن و خرید واگن جدید را ندارند.

مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن گفت: اکنون کمتر از 1000 واگن مسافری فعال در شبکه ریلی خود داریم اما به دلیل تقاضای زیاد مردم حداقل به 3000 واگن مسافری نیاز است. در عین حال، منابع کافی برای افزایش در دسترس بودن لکوموتیوها مورد نیاز است تا بتوانیم از طریق توسعه ناوگان مسافری به بخش بیشتری از تقاضای سفر با قطار پاسخ دهیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم با حمایت دولت محترم و مجلس، با ارائه مشوق ها و تسهیلات لازم برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت ریلی، به تدریج شاهد رشد کمی و کیفی باشیم. خدمات ریلی به مردم عزیز.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علت کمبود بلیت قطار چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علت کمبود بلیت قطار چیست؟"، کلیک کنید.