فعالیت 2 مرکز آموزشی – توانبخشی طیف اتیسم در اردبیل – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

فعالیت 2 مرکز آموزشی – توانبخشی طیف اتیسم در اردبیل - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل، محمدی صبح شنبه در مراسم گرامیداشت روز اتیسم در اردبیل از بهره مندی 284 نفر از افراد دارای اختلال طیف اتیسم از خدمات بهزیستی استان اردبیل خبر داد و اظهر کرد: هفته گرامیداشت آگاهسازی اختلالات طیف اتیسم با شعار «اتیسم و رسالت اجتماعی همگان» در اردبیل با اجرای برنامه های متعدد برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: این پیام نشانگر این است که ما امروز با همدلی و خانواده های کودکان دارای طیف اتیسم با آگاهسازی وسیع و گسترده جامعه را نسبت به موضوع حساس کرده و پیش از اینکه مشکل عمقی در این راستا ایجاد شود در درمان آن بکوشیم.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل با تعریف اختلالات طیف اتیسم تصریح کرد: این اختلالات جزو گروه اختلالات عصبی و رشدی می باشد که مشکلاتی در عملکرد مغز و دستگاه عصبی افراد داری اختلالات اتیسم ایجاد می کند.

محمدی فعالیت ها و خدمات ارایه شده به افراد داری اختلالات اتیسم در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: 27 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی استان می باشد که 284 نفر از این افراد اتیسم شناسایی شده اند.

وی گفت: خدمات ارایه شده برای افراد طیف اتیسم دو محور هدف گذاری و ارایه می شوند که پرداخت مستمری، پرداخت کمک هزینه درمان، ایاب و ذهاب، مناسب سازی با توجه به شرایط خاص این افراد در صورت احراز شرایط پرداخت کمک هزینه لوازم بهداشتی، پرداخت کمک هزینه حق پرستاری، تامین مسکن و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای خانواده های آنان از جمله این فعالیت هاست.

محمدی سیاست اصلی بهزیستی و معاونت توانبخشی را توانمندسازی و همچنین پیشگیری از بروز معلولیت ها اعلام کرد و افزود: بهزیستی استان تنها به خدمات ارایه شده اکتفا نکرده بلکه در سطح استان با ایجاد و راه اندازی دو مرکز آموزشی، توانبخشی ویژه اختلال طیف اتیسم در زمینه های غربالگری، تشخیص و مداخله ورود پیدا کرده و با همراهی 28 نفر پرسنل متعهد و متخصص خدمات لازم را ارایه می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فعالیت 2 مرکز آموزشی – توانبخشی طیف اتیسم در اردبیل – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فعالیت 2 مرکز آموزشی – توانبخشی طیف اتیسم در اردبیل – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.