قلعه‌نویی: دوست داشتم در مشهد بازی کنیم

قلعه‌نویی: دوست داشتم در مشهد بازی کنیم

به گزارش خبرگزاری سیمارتیکل؛ امیر کلانوی امروز (یکشنبه) در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: این اولین هفته یا اولین بازی نهایی انتخابی جام جهانی 2026 در قاره آسیا است. عملکرد 16 بازیکن لیگ داخلی و سایر بازیکنان تیم هایشان را زیر نظر داریم. مسابقات لیگ داخلی را هر هفته با حضور مربی رصد می کردیم و فرد خاصی بعد از بازی در لیگ خارجی از عملکرد بازیکنان خبر می داد. علاوه بر آمادگی آنها، سه شاخص برای دعوت از بازیکنان در نظر گرفته ایم.

3 دستورالعمل کلانوی برای دعوت از بازیکنان به تیم ملی چیست؟
وی همچنین به سه شاخص مدنظر کادر فنی تیم ملی برای دعوت از بازیکنان به اردوی این تیم اشاره کرد و گفت: ابتدا بازیکنانی را دعوت کردیم که متناسب با اهداف استراتژیک خود باشند. بعد متوجه شدیم که مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی بسیار مهم است. جدا از همه اینها، شیب ملایم (جوانان) را در نظر گرفته ایم. همانطور که قول داده بودیم این سه ویژگی و نوع تیمی که با آن بازی می کنیم را در نظر گرفته ایم.

در کنار تیم ملی، دغدغه هایی هم برای نمایندگان ایران در آسیا دارم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به سختی بازی با امارات در این کشور اشاره کرد و گفت: در ایران به تیم ملی میدان نمی دهند اما برای تصمیم گیری در آنجا چه می کنند. محل اقامت و پاسپورت می دهند و بازیکنان خارجی می آورند تا بتوانند نتیجه بگیرند. به غیر از تیم ملی نگران تیم های باشگاه های آسیایی هم هستم. از همه مسئولان می خواهم به تیم ملی و باشگاه هایی که در لیگ برتر هستند و به نوعی تیم ملی محسوب می شوند کمک کنند. تیم های پرطرفدار ما زمین مناسبی برای بازی ندارند و به نوعی میهمان هستند و امیدوارم بازی های آسیایی به نوعی این مشکل را حل کند.

سن برای ما یک عدد است و درهای تیم ملی به روی همه باز است
کلانوی همچنین خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم برای بازی دوم مقابل امارات تغییراتی ایجاد کردم و بر اساس همین فکر بازیکنانی را انتخاب کردم. درهای تیم ملی همیشه به روی همه باز است و سن برای ما فقط یک عدد است. آمادگی ها و شاخص هایی که اعلام کردیم برای ما بسیار مهم است. درخواست من از همه کمک به تیم ملی برای کسب نتیجه و ما می توانیم مردم را خوشحال کنیم.

سحرخیزان و حسین نژاد به اردوی بعدی تیم ملی دعوت خواهند شد
وی در خصوص انتقادات به لیست تیم ملی و انتخاب عده ای و دعوت نشدن سعید سحرخیزان و محمد جاوید حسین نژاد خاطرنشان کرد: طبیعتا در گذشته انتقاداتی وجود داشته و هیچ لیستی نمی تواند رضایت همه را جلب کند. علایق متعددی وجود دارد و بینندگان زیادی هستند که بازیکنان خاصی را دوست دارند و بر اساس ترجیحات خود انتظاراتی دارند. بازیکنان جوانی را آوردیم که هنوز کسی آنها را نمی شناخت و خیلی ها از آنها انتقاد کردند. یکی مینی کمپ بود که مورد انتقاد قرار گرفت اما باشگاه های بزرگ در فصل نقل و انتقالات همین بازیکنان را می خواستند. ما چهار شاخص داشتیم و بازیکنان را بر اساس شاخص و نوع حریفمان انتخاب کردیم. سحرخیزان، حسین نژاد و بقیه بازیکنان را هر هفته زیر نظر داریم و شاید در اردوی بعدی و فیفا حضور داشته باشند اما شاخص های مهمی هستند که باید در نظر بگیریم.

دوست داشتم در مسابقات مقدماتی جام جهانی بازی های ما از مشهد شروع شود
سرمربی تیم ملی به عنوان سرمربی سابق سپاهان در پاسخ به این سوال که با هواداران اصفهانی برای حمایت از تیم ملی چه صحبتی دارد؟ اول حدادیان (مالک باشگاه نساجی) که مدتی یار و یاور تیم ملی بوده است. اتفاقاً در استان اصفهان همه دور هم جمع شدند تا یک ستاد تشکیل دهند و به ما کمک کردند تا میزبان شایسته ای برای تیم قرقیزستان باشیم. از جناب آقای دکتر کوهی (مدیر کارخانه جاب آهن) و مسئولین کل باشگاه جوب آهن، سپاهان، هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان کمال تشکر را داریم. در مورد انتظارات، تمام ایران خانه من است. بالاخره تهران، اصفهان و مشهد، خیلی دوست داشتم این بازی ها (مقدماتی جام جهانی) را از مشهد و شهر امام هشتم شروع کنم، اما متاسفانه نیازی به همکاری نبود. مردم عزیز ایران هیچ وقت پشت تیم ملی نخواهند بود و همیشه پشت تیم ملی خواهند بود و اصفهانی هم عالی است و در سطح باشگاهی هم این را دیده ایم و امیدواریم در تیم ملی هم این اتفاق بیفتد تا بتوانیم. اولین بازی را با قدرت شروع کنید.

کسانی که گروه ما را آسان می نامند خبر بدی هستند!
کلانویی در پاسخ به اظهار نظر برخی کارشناسان درباره تیم آسان در تیم ملی گفت: برخی دوستان طوری صحبت می کنند که انگار از فوتبال دور هستند! ما همه انتقادات را می پذیریم و همه عزیزان ما هستند. مقابل عربستان همین قرقیزستان در دقیقه 9 از بازی اخراج شد و در دقیقه 52 بازی با 9 بازیکن 2-0 به پایان رسید. فوتبال دنیا و آسیا خیلی به هم نزدیک شده و کسانی که از این مدل حرف می زنند اطلاعات بدی دارند. نه تنها قرقیزستان، همه حریف سرسختی هستند. در جام ملت های آسیا و اروپا مشخص شد که فوتبال خیلی به هم نزدیک است و باید به همه حریفان احترام بگذاریم و هیچ حریفی را دست کم نگیریم.

همه ما در اردوی تیم ملی وظایف متعددی داریم
از وضعیت نقل و انتقالات بازیکنان بین تیم ها در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟ وی در پاسخ به این سوال تاکید کرد: اردوی تیم ملی شرایط خاص خود را دارد و می خواهید اینجا برای 80 میلیون ایرانی بازی کنید. این باید ذهنیت بازیکنان و مربیان ملی باشد. همه ما در اردوی تیم ملی وظایف متعددی داریم و بازیکنان این موضوع را در کار خود لحاظ می کنند. من دیروز در مورد همین سوال شما با بازیکنان صحبت کردم و گفتم تمام فکر و ارجاع شما باید برای شادی مردم باشد و اینکه چگونه با نتایج خوب و بازی خوب آنها را خوشحال کنیم. دلمان برای 80 میلیون ایرانی اینجا سوخت.

در دقیقه 90 چند تغییر در لیست تیم ملی ایجاد کردیم
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان به وضعیت بازیکنان حاضر در اردوی این تیم اشاره کرد و یادآور شد: البته بازیکنان خارج از پنجره نقل و انتقالات هستند و سه هفته از لیگ برتر می گذرد. همانطور که گفتم ملاک ما برای انتخاب بازیکنان آمادگی آنها بود. ممکن است علاوه بر دعوت شدگان، چند بازیکن هم به اردو دعوت شده باشند و بعد از هفته سوم یکی دو نفر جابه جا شدیم. بازیکنان زیر ذره بین ما هستند و آنها را رصد می کنیم و بر اساس این مشاهده بازیکنان در دقیقه 90 یکی دو تغییر در لیست تیم ملی ایجاد می کنیم.

دنیای مالی واقعا یک بازی است
احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان، مانند کیومرث هاشمی، درباره اینکه آیا از زمان حضور در وزارتخانه از تیم ملی حمایت کرده یا خیر، گفت: ابتدا از مهندس هاشمی تشکر می کنم. کارهای مهمی مانند جابجایی استقلال و پرسپولیس دهه ها پس از تصدی وزارت ورزش توسط او رقم خورد. دنیا مالیو از زمانی که در ملوان بود افتخار همکاری با او را داشت و باید بگویم که او واقعاً یک ورزشکار است. او از روز اول نگران بود. تلفنی هم با او صحبت کردم و قول داد اولین بازی را با صالحی امیری و یکی دو نفر از وزرای مورد علاقه تماشا کند. دنیای مالی هم مانند هاشمی اهل ورزش است و امیدوارم با حضور این عزیزان تحولات و تحولات بزرگی در ورزش اتفاق بیفتد نه فقط فوتبال که قطعاً اتفاق خواهد افتاد.

مجموعه ذوب آهن ایران اصالت خود را نشان داد
وی اولین نیاز ورزش کشور را تامین زیرساخت ها دانست و گفت: اگر ساختمانی بسازید این بنا 50 سال عمر می کند. دنیامالی خود یک مدیر اجرایی، قانونگذار و یک شخصیت ورزشی و فوتبالی است. او بهتر از ما می داند و امیدواریم این تغییرات انجام شود و ورزشگاه آزادی هر چه زودتر ساخته شود تا بتوانیم از بلاتکلیفی خارج شویم. باز هم باید از حدادیان، مسئولان استان اصفهان و (محمدرضا) ساکت تشکر کرد. از روزی که وارد اصفهان شدیم خلوت بود و همان شب ستاد تشکیل شد و همه دوستان آمدند و مشغول به کار شدند. کوهی نیز کمک زیادی به برگزاری مناسب این بازی در ورزشگاه فولادشهر کرد. همکار و دوست خوبم محمد ربیع هم در تمرین و هم در بازی ضربه خورده است چون زمین تمرین خود را در اختیار ما گذاشته و این نشان از ایرانی بودن و اصالت این تیم دارد که در جای دیگر با تیم ملی انجام نشده است.

258 258

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قلعه‌نویی: دوست داشتم در مشهد بازی کنیم" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قلعه‌نویی: دوست داشتم در مشهد بازی کنیم"، کلیک کنید.