لغو ویزای دانشجوی فلسطینی به دستور وزیر سابق مهاجرت بریتانیا

لغو وزیای دورگوی فلاستینی به دستور وزیر اکی میںیں بریتانیا

شواهد نشان می داد که «رابرت جنریک» وزیر سابق مهاجرت انگلیس به دلیل حمایت از فلسطین شخصاً در پرونده یک دانشجوی فلسطینی دخالت کرده و ویزای دانشجو پس از سخنرانی وی در حمایت از فلسطین لغو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری سیمارتیکل، اسناد حقوقی مربوط به این پرونده نشان می دهد که رابرت جنریک وزیر سابق مهاجرت انگلیس در نامه ای به وزارت امور خارجه انگلیس درخواست کرده است. لغو ویزای دانشجویی پس از حمایت از «دانا ابوقمر» از فلسطین است.

دانا ابو قمر، رهبر حقوق دانشجویی انجمن دوستان فلسطین در دانشگاه منچستر، سال گذشته به دلایل امنیت ملی و پس از اعلام وزارت امور خارجه بریتانیا مبنی بر مخالفت با مردم، ویزای دانشجویی وی لغو شد. علاقه

وی معتقد است که این تصمیم مربوط به سخنرانی وی پس از عملیات 7 اکتبر در اسرائیل است، زیرا در این سخنرانی به مقاومت تاریخی فلسطینیان در برابر رژیم ستمشاهی اسرائیل اشاره کرده است.

او اکنون به دنبال بررسی تصمیم دولت انگلیس برای لغو ویزای دانشجویی است و قرار است این پرونده در ماه جاری در دادگاه رسیدگی شود اگر امکان لغو ویزای دانشجویی وجود دارد یا خیر.

ابوقمر از آغاز جنگ غزه، 22 نفر از اعضای خانواده خود را در غزه رها کرده است. وی این اقدام را ناعادلانه و چالش برانگیز توصیف کرد و با اشاره به افشای ایمیل هایی که نشان می دهد جنریک شخصاً در لغو روادید دست داشته است، از مداخله جنریک انتقاد کرده است.
وی گفت: هدف قرار گرفتن توسط یک وزیر دولت، خارج از روال قانونی، به دلیل صحبت از طرف مردمی که با چنین جرایمی روبرو هستند، نه تنها ناعادلانه تلقی می شود، بلکه تلاشی برای سرکوب و مسکوت گذاشتن حقوق مردم است. به دلایل سیاسی و سود شخصی است.

مرکز حمایت حقوقی اروپا (ELSC)، که از ابوقمر حمایت می کند، همچنین ابراز نگرانی کرد که مداخله مستقیم می تواند الگویی برای دانشجویان بین المللی حامی فلسطین باشد. واقعاً غیرقابل قبول است که یک وزیر دولتی شخصاً و خودسرانه برای اخراج یک دانشجوی فلسطینی از کشور و سرکوب سخنرانی او در حالی که خانواده اش در غزه کشته می شوند، دخالت کند.

«ایوت کوبر» وزیر کیشور بریتانی، ایوت کار است دولت در مدر لگوی کے کے کے را ابو قمر را تا 13 ستبریم. وزارت امور خارجه انگلیس به این خبر واکنشی نشان نداد، اما سخنگوی این وزارتخانه به گاردین گفت در حالی که روند قانونی این پرونده ادامه دارد، اظهار نظر در این باره مناسب نیست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لغو ویزای دانشجوی فلسطینی به دستور وزیر سابق مهاجرت بریتانیا" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لغو ویزای دانشجوی فلسطینی به دستور وزیر سابق مهاجرت بریتانیا"، کلیک کنید.