مواد معدنی جدیدی روی زمین کشف شد

مواد معدنی جدیدی در جهان کشف می شود

زمین شناسان چینی دو ماده معدنی جدید را در بزرگترین معدن معدنی کمیاب جهان کشف کردند که می تواند کاربردهای جدیدی در صنایع فناوری، دفاع و انرژی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری سیمارتیکل به نقل از Interesting Engineering، مواد معدنی کشف شده در معدن بایان اوبو در مغولستان داخلی، اُبونیوبیت و اسکاندیو فلورو آکرمانیت است که با نام اسکاندیو فلورو آکرمانیت نامگذاری شده است.

این مواد معدنی از طریق مشارکت بین موسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک CAS، شرکت فولاد بائوتو مغولستان داخلی، موسسه تحقیقات مواد معدنی کمیاب بائوتو و دانشگاه مرکزی جنوبی کشف شدند.

لی جیان‌هوا، محقق CAS، گفت که انجمن بین‌المللی کانی‌شناسی وضعیت آنها را به عنوان کانی‌های جدید تأیید کرده و با نامگذاری آنها موافقت کرده است.

به گفته لی، مواد معدنی جدید حاوی عناصر ارزشمند با کاربردهای قابل توجه در زمینه‌هایی مانند مواد جدید، انرژی‌های جدید، فناوری اطلاعات، فضا، دفاع ملی و صنایع نظامی هستند که آنها را برای توسعه اقتصادی و اجتماعی چین مهم می‌کند.

نیوبیم و اسکاندیم فلزات بسیار کمیاب و مهمی هستند. نیوبیم در فولادهای خاص، مواد ابررسانا و صنایع هوافضا و اسکاندیم در آلیاژهای آلومینیوم-اسکاندیم و پیل‌های سوختی اکسید جامد استفاده می‌شود.

لی شیائو، مدیر کل شرکت فولاد بائوتو مغولستان داخلی، منابع معدنی غنی معدن بایان اوبو از جمله آهن، نیوبیم، اسکاندیم، توریم و فلوریت را برجسته کرد.

به گفته شیائو، از سال 1959 محققان 18 ماده معدنی جدید را در این معدن شناسایی کردند و اکنون «ابونیوبیت» و «اسکاندیو-فلورو-آکرمانیت» به ترتیب نوزدهمین و بیستمین اکتشافات این معدن هستند.

Fan Hongrui، محقق CAS گفت: “ابنوبیت به رنگ زرد قهوه ای تا قهوه ای است و ساختار صفحه مانندی بین 20 تا 100 میکرومتر دارد.

وی افزود: “اسکاندیو فلورو آکرمانیت” اولین ماده معدنی حاوی اسکاندیم است که تاکنون در چین کشف شده است. نام این ماده معدنی به افتخار محقق CAS، Zhai Mingguo، گرفته شده است که سهم قابل توجهی در مطالعه منابع معدنی چین داشته است. این کانی جدید زرد کم رنگ یا آبی روشن است، شکل ستونی دارد و اندازه آن تا 350 میکرومتر است.

محققان چینی در ماموریت علمی خود در حال کشف مواد معدنی در ماه هستند. در یک پیشرفت علمی بزرگ در اوایل سال جاری، ماموریت Chang’e 5 چین به رهبری اداره ملی فضایی چین (CNSA) مواد معدنی جدیدی را در سطح ماه کشف کرد که دانشمندان آن را روتیل (TiO2)، Ti2O مثلثی (مثلثی) توصیف کردند. Ti2O) و تری کلینیک Ti2O (تری کلینیک Ti2O).

کشف ترکیبات تیتانیوم مانند Ti2O تریگونال و Ti2O تری کلینیک مهم است زیرا هرگز در نمونه های طبیعی روی زمین دیده نشده است. دی اکسید تیتانیوم معمولا در ساختارهای کریستالی مختلف روی زمین یافت می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مواد معدنی جدیدی روی زمین کشف شد" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مواد معدنی جدیدی روی زمین کشف شد"، کلیک کنید.