هدف‌گذاری ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

هدف‌گذاری ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل، عباس یوسف زاده عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اظهار کرد: از این تعداد ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در روستاها، ساخت ۲۴ هزار واحد توسط مردم و خودمالکی و در بافت‌های فرسوده و ۳۶۵۰۰ واحد تأمین زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی تعهد شده است.

وی اظهار کرد: حدود ۱۶۰ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی استان مرکزی ثبت نام کردند و حدود ۵۳ هزار نفر طبق سامانه تم، حائز شرایط شناخته شدند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: تعهد دولت در استان مرکزی تأمین مسکن و زمین برای متقاضیان است.

یوسف زاده با اشاره به ساخت ۲۰ هزار و ۵۰۰ واحد به صورت انبوه سازی در استان مرکزی اضافه کرد: از این تعداد حدود ۱۳ هزار واحد در سطح استان به غیر از شهرهای جدید و حدود ۱۰ هزار واحد در شهر اراک در حال ساخت است.

۲ هزار واحد مسکونی آماده تحویل است

وی ادامه داد: کمتر از ۲ هزار واحد نیز در مرحله تحویل به متقاضیان است که تحویل واحدها از هفت ماه پیش آغاز شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: از ماه آینده پروژه سردار سلیمانی با ۱۲۰ واحد تحویل به متقاضیان خواهد شد.

یوسف زاده گفت: ۱۸۴۸ واحد در ساوه در مرحله ساخت است که حدود ۳۶۴ واحد هفته گذشته به شکل وبیناری با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح شد.

وی افزود: تکمیل وجه توسط ۱۶۰۰ واحد تکمیل شد و پیشرفت فیزیکی پروژه بالای ۹۰ درصد است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: ۱۵۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن در شهرستان‌های دلیجان، محلات، تفرش و خمین در حال احداث است.

یوسف زاده با اشاره به توافق ۳۲ هزار و ۲۸۵ واحد به صورت گروه ساخت با مالکان افزود: از این تعداد حدود هشت هزار و ۹۸۶ واحد در قالب طرح جوانی جمعیت با حضور وزیر کشور به متقاضیان واگذار شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری ساخت ۴۷۰۰ واحد مسکونی به صورت انبوه سازی گفت: امید است تا پایان شهریور ماه واحدها به متقاضیان تحویل شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: عملیات ساخت ۸۱۰۰ واحد در استان به دلیل عدم امکان اتصال متقاضیان به صورت پیمانکار به بانک عامل به کندی پیش رفته است.

یوسف زاده اظهار کرد: ۱۶۰۰ واحد از این میزان با بانک مسکن در مرحله عقد قرارداد است و برای مابقی ۸۱۰۰ واحد قرارداد مشارکت مدنی با بانک منعقد و عملیاتی شده است.

وی افزود: پنج بانک در پروژه ۸۱۰۰ واحدی اراک دخیل هستند.

یوسف زاده با اشاره به پیگیری جدی قانون جوانی در دولت سیزدهم افزود: در استان مرکزی حدود ۲۵۰۰ واحد تا امروز در راستای قانون جوانی جمعیت تحویل شده است و این در حالی است که تاکنون حدود ۴۱۰۰ متقاضی حائز شرایط تشخیص داده شدند و بخشی از آن پاسخ داده شده است.

زمین در ساوه و محلات تأمین شده است

وی توضیح داد: زمین در شهرهای ساوه و محلات تأمین شده و در این شهرستان‌ها دغدغه واگذاری زمین در حوزه جوانی جمعیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سامانه خودنویس ۱۱ هزار و ۸۶۶ واحد ثبت شده است و سامانه املاک مستغلات به ثبات بازار مسکن و نرخ مسکن و سامانه املاک مستغلات به شناسایی خانه‌های خالی کمک می‌کند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی از پیش بینی ۲,۱۷۳ میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهور گفت: ۱,۹۱۶ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی و استانی برای پروژه‌های راه‌های اصلی، آزادراه و بزرگراه تخصیص پیدا کرد.

۹۰۰ کیلومتر راه اصلی، آزادراه و بزرگراه وجود دارد

یوسف زاده افزود: حدود ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی، آزادراه و بزرگراه در سطح استان وجود دارد که حدود ۲۷۰ کیلومتر تاکنون به بهره‌برداری رسیده که حدود ۷۰ کیلومتر در سه ساله دولت سیزدهم افتتاح شده است.

وی ادامه داد: ۲۰۷ میلیارد تومان در حوزه ساخت ساختمان در سه سال گذشته تخصیص داده شد که پروژه‌های نیمه تمام ده ساله و بیشتر مانند مجتمع فرهنگی محلات، مجتمع اداری شهرستان زرندیه، مجتمع فرهنگی کمیجان و غیره در این سه سال به اتمام رسید.

وی ادامه داد: در حوزه ساختمان‌ها بیمارستان خمین به محله بهره برداری رسید و در شهر اراک کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار گرفت که در ابتدای دولت سیزدهم ۴۵ درصد پیشرفت داشت و اکنون ۷۵ درصد پیشرفت دارد و با اعتبارات ملی و استانی امید داریم این کتابخانه مرکزی تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری برسد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هدف‌گذاری ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هدف‌گذاری ساخت ۷۷ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.