هزینه برای هنر و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

هزینه برای هنر و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری است - خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار سیمارتیکل، مالک رحمتی صبح دوشنبه در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در صد سال گذشته همواره تاریخ ساز و جریان ساز بوده و در همه برهه های حساس و سرنوشت ساز کشور مثل دوران مشروطیت، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، عصر سازندگی، عصر صنعت و مدیریت صنایع در دوران تحریم نقشی بی بدیل و حرفی برای گفتن داشته است.

وی با اشاره به تاریخ، تمدن و فرهنگ دیرینه و سرتاسر عزت، افتخار و اقتدار آذربایجان شرقی، افزود: این دیار همه مولفه ها و اضلاع فرهنگی، هنری و تمدنی را یکجا دارد و ما مجموع اینها را هنر انقلاب می دانیم.

رحمتی آثاری مثل آپاراتچی، نغمه ساری گلین، موقعیت مهدی و افتخارات کنگره 10 هزار شهید آذربایجان را از مصادیق همین هنر انقلاب دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم از این انقلاب بهره مند شویم و آنر به دنیا معرفی کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز زبان معرفی تمدن ها، فرهنگ ها و پیشرفت ها زبان هنر است که در دنیا حرف اول را می زند، متذکر شد: ما نتوانسته ایم دستاوردهای انقلاب را در حق و تراز شایسته آن، چه در داخل و چه در کشورهای منطقه و کل دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به نقش و نفوذ گسترده سینمای هالیوود و بالیوود در دنیای امروز بویژه در میان قشر جوان اذعان داشت: کشورهای مدرن و پیشرفته توسط هنر دنیا را مدیریت می کنند؛ به طوری که با زبان هنر توانسته اند جای مدعی و متهم و مظلوم و ظالم را عوض کنند!

رحمتی در ادامه صحبت های خود با اشاره به آثار شهید آوینی و مستند بی تکرار روایت فتح این شهید هنرمند، توضیح داد: آنچه ما کم داریم نگاه هنری، شجاعت، بصیرت، نوآوری و ابتکار عمل آوینی ها است که برای آینده برنامه تولید کند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: جامعه ما تشنه هنر است و وقتی ما این خلاء را پر نمی کنیم جوانان به هنرهای وارداتی روی آورده و داستان تخیلی هری پاتر را دنبال می کنند!

وی یادآور شد: امروزه شاهد هستیم زبان هنر در عرصه مقاومت و بیداری کشورهای دنیا به خوبی توانسته در برابر ظلم و ستم اسراییل قد علم کرده و چهره واقعی این رژیم کودک کش را به دنیا نشان دهد؛ در واقع هنر مقاومت در دنیا شکل گرفته که جای بسی تقدیر و امیدواری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با این اوصاف هر هزینه ای صرف هنر و ارتقا فرهنگ شود، سرمایه گذاری بوده و باید هویت دینی و ملی خود را از طریق هنر تقویت کنیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هزینه برای هنر و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هزینه برای هنر و ارتقای فرهنگ سرمایه گذاری است – خبرگزاری سیمارتیکل | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.