واکنش شهرداری به قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار

واکنش شهرداری به قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار

سیمارتیکل:

شهرداری منطقه 13 با اعلام این خبر گفت: با توجه به انتشار مطالبی با عنوان ساخت و ساز و قطع درختان در سرخه حصار، به اطلاع می رساند که به دلیل حمله سوسک پوست کاج به درختان پارک جنگلی شهر تهران از چندین سال پیش، بر اساس هماهنگی با سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، حذف درختان خشک و آلوده به منظور جلوگیری از انتشار آفات به درختان سالم مجاز شد و این اقدام بر اساس مقررات ملی طبیعت به شماره 4872/67/1402 این منبع انجام شد و سازمان آبخیزداری کشور بر اساس ماده 4 قانون حفاظت پارک سرخه حصار مصوبه حذف درختان سوزنی برگ و جایگزینی اقلام مذکور با درختان پهن برگ صادر شده است.

در ادامه توضیحات شهرداری آمده است: در عین حال انتخاب پیمانکار و هماهنگی اقدامات برای حذف درختان آلوده توسط سازمان منابع طبیعی و منابع آب مدیریت شده و اقدامات لازم در این فرآیندها انجام شده است. نظارت لازم».

شهرداری در پایان افزود: علامت گذاری روی درختان بر اساس بررسی فنی درختان آلوده به این آفت بوده و اطلاع رسانی های لازم و رسانه ملی و سایر رسانه ها قبل و حین حذف درختان خشک انجام شده است. پس از پاکسازی محل، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار و کاشت گونه های مناسب با شرایط اکولوژیکی در نقاط مورد نیاز پارک سرخه حصار نیز اجرا شده و مراحل تکمیل آن ادامه دارد.

روزنامه فریختگان نوشت: ظاهراً قسمت هایی از درختان سرخسار قطع یا حذف می شود و رستورانی در منطقه احداث می شود.

منطقه ای که قرار است درختان قطع یا جابجا شوند، نزدیک ورودی دوم پارک سرخسار است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "واکنش شهرداری به قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "واکنش شهرداری به قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار"، کلیک کنید.