چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟

چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟

سیمارتیکل:

در بسیاری از کشورهای جهان زباله جمع کنندگان باید جریمه های سنگینی بپردازند. اما در تهران بسیاری از شهروندان زباله های خود را بدون توجه به حقوق همشهریان خود در شهر رها می کنند. رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که چرا برای زباله گردی در شهر تهران جریمه نمی شود، گفت: باید برای اصلاح این رفتار اقدام کرد و به شهروند اطلاع داد که اگر آن را حذف نکرد. زباله در برخی مواقع، او یک امتیاز منفی می گیرد. در مورد زباله هم باید همینطور باشد. از نظر فرهنگ شهروندی به یک معاونت قوی برای فعالیت در این حوزه نیاز داریم. اگر کشورهای دیگر برای ریختن زباله در شهرها جریمه می پردازند به این دلیل است که زیرساخت ها وجود دارد. این موضوع نیازمند زیرساخت های ملی است و نمی توان آن را به صورت مجزا انجام داد. اساس کار این است که ابتدا یک چشم انداز مشترک و یک چشم انداز ملی ایجاد شود و سپس هر سازمانی قوانین و مقررات خود را برای ساختار خود وضع کرده و از آن پیروی کند. در این زمینه به تصمیم ملی نیاز است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جریمه ها نسبت به سایر روش ها و فعالیت های فرهنگی مربوط به استفاده از کمربند ایمنی موثرتر بوده است، توضیح داد: با این حال معتقدم در آن صورت همه فعالیت ها با هم کار کردند. هر دو جریمه موثر بود و اخطار کمک زیادی کرد. نشان دادن اتفاقی که برای یک قربانی تصادف بدون کمربند ایمنی رخ داده و خطری که این سهل انگاری برای خود و خانواده اش ایجاد کرده است، قطعاً پیامدهای خاص خود را دارد و این موارد به هیچ وجه به صورت تک بعدی عمل نمی کند. بحث جرم، بحث اطلاعات، بحث آموزش و … هر دو با هم می توانند به اصلاح رفتار منجر شوند.

محمدی در این خصوص گفت: طبق مصوبه شورا نظافت بزرگراه ها نباید 100 درصد مکانیزه باشد، محمدی گفت: تمام نظافت و رفت و روب نباید مکانیزه باشد. اما در بزرگراه به خصوص در لاین میانی که جاده کند و تند است این کار توسط خودروهای مکانیکی انجام می شود. 100٪ خطوط سریع بزرگراه ها به صورت مکانیکی پاکسازی می شوند. اما بعد از گاردریل در همان لاین بزرگراه امام علی (ع) در حاشیه جاده یا اتوبان پیاده رو یا کانال وجود دارد … البته باید توسط پاکبان انجام شود. البته برای علائم هشدار دهنده، علائم راهنمایی و رانندگی و مسائل ایمنی الزاماتی وجود دارد که ما رعایت می کنیم. بنابراین اساس کار بزرگراهی ما وسایل نقلیه مکانیکی است. ما 84 تا 85 دستگاه جارو مکانیکی برای حدود 730 میلیون متر مربع تحت پوشش خود داریم. سطح قابل توجهی از این کار را با یک ماشین مکانیکی و بقیه را با یک جارو دستی انجام می دهیم. با این حال، اینها خطراتی هستند که در امتداد بزرگراه ها و حتی مرکز شهر وجود دارند.

مدیرعامل سازمان پسماند درباره به روز رسانی خودروها و تجهیزات زباله نیز توضیح داد: از سال 1398 تقریباً هیچ گونه نوسازی در ماشین آلات خدمات شهری انجام نشده است. البته با تغییر گاه و بی گاه پیمانکار و قیمت یک خودروی دست دوم بیشتر از هزینه آن، یک خودروی جدید خریداری شد، اما این شکل از نوسازی کمتر از یک سرانگشتی بود… نتیجه قرارداد جدید ما، رفتن پیمانکاران بخش خصوصی بود. و خود ماشین هایشان را نوسازی می کنند. البته نه همه خودروها، صنعت کشورمان چقدر می تواند پاسخگو باشد. با این توصیف از 700 دستگاه خدمات شهری 485 دستگاه به سرعت نوسازی شد. معدل دستگاه ما از مدل 92 به مدل 99 رسید و سپس ما شرایطی را تعیین کردیم. به عنوان مثال اعلام کرده ایم که از مدل 90 به هیچ خودرویی اجازه ورود به مرکز را نمی دهیم و در صورت پیاده شدن آن خودرو، سیستم هوشمند اجازه ورود خودرو را نخواهد داد. ما این کار را مرحله به مرحله انجام داده ایم. واقعیت این است که محدودیت هایی که در کشورمان داریم و محدودیت هایی که این صنعت دارد، نمی شود یکدفعه آن را انجام داد. در حال حاضر بیش از 50 درصد ماشین آلات خدمات شهری نوسازی شده است و فکر می کنم با روشی که پیش برویم بتوانیم در سال آینده به وضعیتی برسیم که تقریبا 100 درصد ماشین آلات خدمات شهری را نوسازی کنیم. .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "چرا در تهران جرایمی برای افراد زباله ریز تعیین نمی‌شود؟"، کلیک کنید.